Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magalie & Lise

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Magalie & Lise










    Tips zijn welkom

    het was een moeilijke shoot omdat het enorm koud was die dag
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Magalie & Lise

    Bij nr 1 zou ik boven het hoofd niet zoveel ruimte gelaten hebben.
    Bij nr 2 is er op de wang een donker plek? Heb je hier met dodge gewerkt in photoshop?
    De compo is wel niet zo slecht.
    En met 3 is er een vervelende sneeuwplek op de voorgrond maar voor de rest wel een goede foto

    Killerke
    www.knfotostudio.be

    Comment


    • #3
      Re: Magalie & Lise

      Kan alleen maar bewondering voor de meisjes hebben...

      Wat me het meeste stoort is de uitstekende bh + het bandje in de 2e, die ik overigens verder de beste uit je reeks vind.
      Ik weet niet of ik de vallende sneeuwvlokjes hier een meerwaarde moet vinden. Ze storen me eigenlijk...

      Om eerlijk te zijn heb ik al beter werk van jou gezien...
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Magalie & Lise

        Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
        Bij nr 1 zou ik boven het hoofd niet zoveel ruimte gelaten hebben.
        Bij nr 2 is er op de wang een donker plek? Heb je hier met dodge gewerkt in photoshop?
        De compo is wel niet zo slecht.
        En met 3 is er een vervelende sneeuwplek op de voorgrond maar voor de rest wel een goede foto

        Killerke
        Idd huid beetje bruiner gemaakt omdat door de koude de neus rood was enz ...

        En bij foto 1 wouw ik hem niet bijsnijden omdat anders die boom lik zo afgeknap was?
        Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

        Comment


        • #5
          Re: Magalie & Lise

          Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
          En bij foto 1 wouw ik hem niet bijsnijden omdat anders die boom lik zo afgeknap was?
          (wat staat hier?)

          Gaat het trouwens om het model of om de boom?

          Ik kan me best voorstellen dat de shoot moeilijk was in de kou en ik snap ook totaal niet waarom je de modellen 'uitkleedt'
          Maak gebruik van de sneeuw en maak er winterfashion van.
          Ik ben gek op lingerie bijv. maar ik zie tegenwoordig meiden met minus 2 graden, in lingerie, of zelfs naakt in het bos huppelen.
          Schiet je de nieuwe zomercollectie voor een merk, okay.., maar hier slaat het nergens op in een sneeuwbui. Laat dan ook de muts af in no3.

          Maar goed.
          De platen vind ik op de een of andere manier niet lekker ogen qua kwaliteit. En ik weet niet waaraan dat ligt. Weinig detail, volgens mij ook verkeerde witbalans en te veel storende elementen in de foto's. Less is more. Ook op locatie.
          Jammer hoor. Het doorzettingsvermogen schijn je te hebben (gezien het weer), de leuke meiden ook ,maar maak er dan ook een spectakel van.

          Mag ik vragen met wat voor apparatuur je schiet?

          Last edited by MadMax; 26 november 2008, 10:52.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Magalie & Lise

            2 vind ik nog redelijk, qua scherpte en qualiteit van foto.
            Maar om eerlijk te zijn (en ik wil hiermee de TS niet ontmoedigen) hadden deze foto's beter in fotobeoordeling gestaan zoals in de regels staat.

            Dit is geen hoog niveau

            Los daarvan zou ik net als Madmax willen weten met welke apparatuur je shoot om eventueel tips te kunnen geven.

            Wat betreft minirok + topje versus muts + sneeuw, zie ik ook niet het nut


            Even Off Topic:

            Aan de beheerders van dit forum, er is allang gezeur over wat wel en niet in showcase moet/mag. Ook zijn de regels niet héél duidelijk, wat voor de 1 minderwaardig is is voor de plaatser misschien zijn beste foto ooit.
            Wat wel een feit is volgens mij is dat er aan de wortels ook iets kan aangepast worden, namelijk het woord "SHOW-case"
            Show betekent letterlijk uitstallen-laten zien. Wat in dit geval uitnodigd om het in die categorie te zetten, sommige TS-en willen geen beoordeling en willen gewoon hun foto laten zien.
            (Wist niet waar ik dit moest plaatsen, anders mag dit stuk eruit geknipt worden en gerust ergens in een nieuwe topic)
            Last edited by Sergio_Nikon; 26 november 2008, 12:06. Reden: schrijf foutje
            www.sergioprodi.com
            Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

            Comment


            • #7
              Re: Magalie & Lise

              Bwah, kan begrijpen waarom TS post in dit onderdeel.
              Is trouwens ieders eigen keuze vind ik... (in de beoordeling wordt er eigenlijk veel te weinig gereageerd, dus plaatst men makkelijker in de showcase).

              Wat betreft de foto's :

              Volg toch m'n voorgangers.
              Als je een modelshoot doet moet je veel meer oog hebben voor detail.
              Bijvoorbeeld de bandjes van de beha.
              Het feit dat de kleding en de setting niet passen.
              Die boom (tja.... zoals Jorgen al zei, ben je met een modelshoot bezig of wil je een totaalplaat met een persoon er op ???

              Technisch zijn de foto's ook niet geweldig hé...
              Compo laat veel te wensen over.
              Belichting kan ik niet optimaal noemen (inflitsen is niet gelijk aan platflitsen hé).
              Witbalans zit er naast.

              Kortom, de reeks komt bij mij meer over als de doorsnee snapshot op vakantie, maar zeker niet als een modelshoot. (had die indruk zelf toch ook wel wat bij je vorige posting).

              Die posting plaats je op je website zelfs onder de noemer fashion
              Bij fashion probeer je met een mooie plaat kleding te verkopen... Dat zag ik daar toch niet direct in hoor, met alle respect. En dus zeker ook niet in deze shoot...

              Maar zoals hierboven vermeld, je hebt blijkbaar heel wat doorzettingsvermogen, dus hop naar de volgende shoot en gewoon beter proberen te doen hé....

              Grtz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Magalie & Lise

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                (wat staat hier?)

                Gaat het trouwens om het model of om de boom?

                Ik kan me best voorstellen dat de shoot moeilijk was in de kou en ik snap ook totaal niet waarom je de modellen 'uitkleedt'
                Maak gebruik van de sneeuw en maak er winterfashion van.
                Ik ben gek op lingerie bijv. maar ik zie tegenwoordig meiden met minus 2 graden, in lingerie, of zelfs naakt in het bos huppelen.
                Schiet je de nieuwe zomercollectie voor een merk, okay.., maar hier slaat het nergens op in een sneeuwbui. Laat dan ook de muts af in no3.

                Maar goed.
                De platen vind ik op de een of andere manier niet lekker ogen qua kwaliteit. En ik weet niet waaraan dat ligt. Weinig detail, volgens mij ook verkeerde witbalans en te veel storende elementen in de foto's. Less is more. Ook op locatie.
                Jammer hoor. Het doorzettingsvermogen schijn je te hebben (gezien het weer), de leuke meiden ook ,maar maak er dan ook een spectakel van.

                Mag ik vragen met wat voor apparatuur je schiet?

                Sony A200 18-70 mm
                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                Comment


                • #9
                  Re: Magalie & Lise

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Bwah, kan begrijpen waarom TS post in dit onderdeel.
                  Is trouwens ieders eigen keuze vind ik... (in de beoordeling wordt er eigenlijk veel te weinig gereageerd, dus plaatst men makkelijker in de showcase).

                  Wat betreft de foto's :

                  Volg toch m'n voorgangers.
                  Als je een modelshoot doet moet je veel meer oog hebben voor detail.
                  Bijvoorbeeld de bandjes van de beha.
                  Het feit dat de kleding en de setting niet passen.
                  Die boom (tja.... zoals Jorgen al zei, ben je met een modelshoot bezig of wil je een totaalplaat met een persoon er op ???

                  Technisch zijn de foto's ook niet geweldig hé...
                  Compo laat veel te wensen over.
                  Belichting kan ik niet optimaal noemen (inflitsen is niet gelijk aan platflitsen hé).
                  Witbalans zit er naast.

                  Kortom, de reeks komt bij mij meer over als de doorsnee snapshot op vakantie, maar zeker niet als een modelshoot. (had die indruk zelf toch ook wel wat bij je vorige posting).

                  Die posting plaats je op je website zelfs onder de noemer fashion
                  Bij fashion probeer je met een mooie plaat kleding te verkopen... Dat zag ik daar toch niet direct in hoor, met alle respect. En dus zeker ook niet in deze shoot...

                  Maar zoals hierboven vermeld, je hebt blijkbaar heel wat doorzettingsvermogen, dus hop naar de volgende shoot en gewoon beter proberen te doen hé....

                  Grtz. Peter
                  Kan het zijn dat ik in de fout ga bij de bewerking dan ? dat ik teveel contrast in de foto wil steken waardoor de witbalans in de fout gaat
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Magalie & Lise

                    Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                    Kan het zijn dat ik in de fout ga bij de bewerking dan ? dat ik teveel contrast in de foto wil steken waardoor de witbalans in de fout gaat
                    Witbalans heeft niets te maken met contrasten in postprocess.
                    Je zal je Alpha 200 waarschijnlijk op auto-witbalans zetten.

                    Probleem is dat in moeilijke lichtomstandigheden (bijvoorbeeld overwegend wit, groen, blauw, etc....) de automatische piloot er wel eens naast zit....

                    Zolang je in Raw hebt gefotografeerd kan je nog steeds op zoek gaan naar een witbalans die correcter is.

                    Doch als je graag met modellenwerk bezig bent dan is een grijskaart aanschaffen echt geen overbodige luxe (en niet duur hé).

                    Dan stel je de witbalans op de shoot in met die grijskaart en bingo, de kleuren zitten dan tenminste al correct.

                    Maar in je reeks is het probleem meer dan dat alleen hé...

                    Veel meer tijd nemen voor je opnames, meer kijken naar details, beseffen dat je model het onderwerp is, je licht beter gebruiken etc......

                    Maar zie uit naar de volgende posting uiteraard

                    Mvg. Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Magalie & Lise

                      Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                      Kan het zijn dat ik in de fout ga bij de bewerking dan ? dat ik teveel contrast in de foto wil steken waardoor de witbalans in de fout gaat
                      Das moeilijk beoordelen.
                      Zou je eens een originele kunnen plaatsen zo uit de cam? liefst RAW (achter een link dan)
                      Of mailen.

                      Ik denk dat de lens je parten speelt namelijk.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Magalie & Lise

                        TS heeft mij even een mail met foto gestuurd en ik heb wat tips gegeven. Niet dat jullie denken er wordt niet meer gereageerd
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment

                        Working...
                        X