Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens voor D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens voor D60

    Hey!

    Aangezien de kerstperiode (en mijn verjaardag) er aan komt, zou ik me graag een macro lens aanschaffen.
    Ik heb eigenlijk nog niet echt veel verstand van die verschillende lenzen, dus welk is zo ongeveer een redelijk deftige macro lens voor op mijn Nikon D60?
    Budget ligt rond de €400.

    Thanks

  • #2
    Re: Macro lens voor D60

    Keuze te over:

    Tamron 90 f/2,8: optisch en mechanisch een pareltje
    Sigma 50 f/2,8: optisch uitstekend, maar misschien een iets te kort brandpunt
    Sigma 70 f/2,8: ook al uitstekend

    Er zijn er nog, maar ik zou me beperken tot die drie als je je budget niet wilt vergroten... De Tammy zou mijn eerste keus zijn!
    Je zult wel effe moeten uitkijken dat de lens waar je je oog op laat vallen een ingebouwde AF motor heeft, als is dat op zich niet zo verschrikkelijk (macro en AF gaat niet zo goed samen...)
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens voor D60

      Is dit die Tamron dat je bedoeld?

      Die past in ieder geval in m'n budget.

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens voor D60

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Da's de enige 90mm Tamron macrolens die er is dus dat is hem inderdaad

        Ik ben het volledig met MarcFoto eens. Ik heb die Tamron gehad bij mijn vorige camera (een Pentax) en was er zeer tevreden over. Alleen de AF was niet zo bijzonder (snel) maar da's bij de meeste macrolenzen het geval. (De Canon 100mm macro is wat dat betreft wel een heel stuk beter maar daar heb jij natuurlijk niks aan met je Nikon )
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens voor D60

          Ah!
          Oke dan
          Is die lens zo wat in orde qua prijs-kwaliteit?

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens voor D60

            Volgens mij heb je geen van de lenzen AF. Voor macro geen direct probleem, maar als je je lenzen ook gewoon wilt gebruiken wel.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Macro lens voor D60

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Hey!

              Aangezien de kerstperiode (en mijn verjaardag) er aan komt, zou ik me graag een macro lens aanschaffen.
              Ik heb eigenlijk nog niet echt veel verstand van die verschillende lenzen, dus welk is zo ongeveer een redelijk deftige macro lens voor op mijn Nikon D60?
              Budget ligt rond de €400.

              Thanks
              Je heb het hier over een deftige macro lens.
              Voor macro fotografie koop je een zeer goede lens, kiezen voor minder betekent ook minder kwaliteit.

              Buiten het budget hangt het ook nog een beetje af wat voor een soort macro fotografie je wilt doen.

              De 60mm en de 105mm VR van Nikon zijn top, goede alternatieven zijn 105mm, 150mm en de 180mm van Sigma.

              Voordeel van de Nikon is dat je deze ook nog kunt gebruiken als portretlens.
              mvg
              Antoine

              Comment


              • #8
                Re: Macro lens voor D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Ah!
                Oke dan
                Is die lens zo wat in orde qua prijs-kwaliteit?
                Die is top wat prijs/kwaliteit betreft! Die moet zich niet schamen naast de 2 maal zo duurdere Nikon 105 VR, en daarmee is alles gezegd. Inderdaad is de AF niet zo fantastisch snel, maar voor macro is dat, zoals gezegd, niet onmiddellijk een probleem...

                Tamron levert die sinds kort met ingebouwde AF motor, zodanig dat je ook AF hebt op de nieuwere Nikon modellen. Zorg dat je die te pakken krijgt...

                ...en ook de Tamron zal uitstekende diensten bewijzen als portretlenzen...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Macro lens voor D60

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Je heb het hier over een deftige macro lens.
                  Voor macro fotografie koop je een zeer goede lens, kiezen voor minder betekent ook minder kwaliteit.

                  Buiten het budget hangt het ook nog een beetje af wat voor een soort macro fotografie je wilt doen.

                  De 60mm en de 105mm VR van Nikon zijn top, goede alternatieven zijn 105mm, 150mm en de 180mm van Sigma.

                  Voordeel van de Nikon is dat je deze ook nog kunt gebruiken als portretlens.
                  mvg
                  Antoine
                  Met "deftig" bedoel ik, waar ik een tijdje mee verder kan.
                  Ik ben een beginner, dus ik denk dat ik nog geen behoefte heb aan lenzen met bvb. 1000€ op het prijskaartje...

                  Als die Tamron zo goed blijkt te zijn, denk ik toch dat mijn keuze gemaakt is!

                  Comment

                  Working...
                  X