Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens kapot

    hallo,

    ik ben vanmiddag weesten fotograferen in de bourgoyen, het was er zeer koud, het sneeuwde, en ik ging naar binnen en haal mijn camera terug boven, die natuurlijk aanbedampt was, ik wou in-en uit zoomen, maar wanneer ik er wou aan draaien gaf hij lichtjes weerstand, en ik duwde klein beetje verder (echt niet hard) en toen draaide hij wil maar schoof mijn objectief niet meer in en uit, maar hij zoomt wel nog als ik door mijn oculair kijk, (als ik de lens beweeg ratelt er iets iets dat los zit wss, maar dat had ik ervoor ook al)
    Is er iemand die weet wat er aan de lens is, en hoeveel dat zou kosten als ik hem zou laten herstelle?

    Alvast bedankt

    Mvg

  • #2
    Re: lens kapot

    over welk objectief spreken we hier?

    Comment


    • #3
      Re: lens kapot

      Een beeje je eigen fout...

      Wanneer je van een extreme koude omgeving naar een warme gaat kan je om
      condens te voorkomen best uw apparatuur in een luchtdichte zak stoppen.

      Nadat u toestel en lenzen zijn "gechambreerd" mag je ze pas uit de plastiek zak
      halen.

      Een objectief is een precisie-instrument en wssl is door het plotse temperatuurverschil
      en de condens daar nog eens bij er binnenin je objectief iets uitgezet of gekrompen...

      Of dit onder fabrieksgarantie valt???

      Veel succes met de herstelling!
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: lens kapot

        Een sigma 28-70 f2.8

        Comment


        • #5
          Re: lens kapot

          Klinkt veel op een probleem wat ik met een Sigma EX 28-70mm heb gehad. (heb ik destijds ook een topic over geopend) In mijn geval was er binnenin een schroefje losgekomen. (en dit schijnt wel vaker voor te komen...) Heb toen met Sigma Benelux gebeld die mij doorverwees naar een zelfstandige reparateur in Ruinen (Drenthe, Nederland, niet zover bij mij vandaan). Ik had de lens ook op kunnen sturen maar dan was ik hem veel langer kwijt geweest.

          Om een lang verhaal kort te maken. Die reparateur heeft mijn exemplaar voor 50,- gefixed en ik was hem slechts een weekend kwijt
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: lens kapot

            Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
            Een objectief is een precisie-instrument en wssl is door het plotse temperatuurverschil
            en de condens daar nog eens bij er binnenin je objectief iets uitgezet of gekrompen...
            Lijkt me toch straf. Van pak weg -5 naar +20 zou toch geen probleem mogen zijn.

            Ik ken Sigma zo niet, maar een Sigma 28-70 f2.8 lijkt me toch een degelijke lens die daar tegen moet kunnen.

            Comment


            • #7
              Re: lens kapot

              Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
              Ik ken Sigma zo niet, maar een Sigma 28-70 f2.8 lijkt me toch een degelijke lens
              Ja, vooral als daar binnenin spontaan schroefjes loskomen...

              Comment


              • #8
                Re: lens kapot

                ik heb hier overlaatst nog iets gelezen over de kwaliteit van sigma lenzen, het was een artikel dat een verhuurfirma had opgesteld waarin nieuwe lenzen bijna onmiddelijk stuk waren. Nu, sigma lenzen zijn echt wel goede lenzen hoor, wat ik enkel wil aangeven is dat ze blijkbaar vrij kwetsbaar zijn, dus ik vrees dat er binnenin iets stukgebroken is, zoals een vijsje idd.
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

                Comment


                • #9
                  Re: lens kapot

                  Zelfde sigma-lens, zelfde probleem. Alleen een jaar geleden.

                  Heb het eigenlijk nooit laten herstellen omdat ik niet lang nadien een ander toestel heb gekocht en eerder teleurgesteld was in sigma-dingen.

                  Het verband met condens snap ik totaal niet, eigenlijk.

                  Comment

                  Working...
                  X