Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Nikon D90

    Beste iedereen,
    Graag had ik het verschil geweten tussen deze drie lenzen van Nikon:
    AF-S DX 16-85mm VR
    AF-S G ED 18-105mm VR
    AF-S G IF-ED 70-300mm VR welke zijn het best geschikt voor groothoek,tele enz..., ben beginner in DSLR, daarom deze vraag.
    Groetjes

  • #2
    Re: Lenzen voor Nikon D90

    Dit zijn totaal verschillende lenzen.

    AF-S DX 16-85mm VR is een vrij redelijke allround lens
    AF-S G ED 18-105mm VR is een goedkope kit oplossing. Zeker niet slecht maar qua bouw en kwaliteit iets minder dan de 1e.
    AF-S G IF-ED 70-300mm VR is een telezoom die op de d90 in het lange bereik wat zal tegenvallen (voldoet wel op NX), een veel goedkopere 55-200VR is optisch zeker niet de mindere maar natuurlijk alleen voor DX.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor Nikon D90

      Indien je nog 'niets' hebt en een D90 + lens wilt aanschaffen, is de Nikkon AF-S 18-200 VR misschien wel een idee?
      Een vrij dure lens (500-600 Euro), maar niet voveel duurder dan de andere 3 die je noemt (zoals de 70-300 VR welke voor een kleine 500 EUR gaat).

      Wel een sterke all-around lens...
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
        Indien je nog 'niets' hebt en een D90 + lens wilt aanschaffen, is de Nikkon AF-S 18-200 VR misschien wel een idee?
        Een vrij dure lens (500-600 Euro), maar niet voveel duurder dan de andere 3 die je noemt (zoals de 70-300 VR welke voor een kleine 500 EUR gaat).

        Wel een sterke all-around lens...



        Volledig akkoord, ik heb ook die 18-200. Ondanks dat deze lens soms negatieve kritiek krijgt vind ik deze lens goed. Naast deze lens gebruik ik de 17-55 2.8; de 80-200 2.8 ; 50 1.8 en de Sigma 10-20 naast nog een 20-tal oudere Nikonlenzen. Als ik één lens moet kiezen voor een uitstap (een allrounder) dan is het de 18-200. Het enige negatieve punt dat ze heeft is de "CREEP", dus het spontaan gleiden van de lens, maar dat neem ik erbij.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor Nikon D90

          Voor een budget rond de 800 euro voor lenzen kun je vele kanten op. Wellicht is het geen slecht idee om met alleen een simpel kitlensje te beginnen, om eerst te kijken waar je eigen behoefte ligt. Dan kun je later de rest van je budget uitgeven aan spullen die je echt nodig hebt.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor Nikon D90

            Bedankt allemaal voor de reacties, dan zal ik maar de 18-200 kiezen.

            Comment

            Working...
            X