Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron Macro lens: verschil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron Macro lens: verschil

    Hallo,

    Ik heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met de Canon objectieven. Ik sta op punt om mij een Tamron objectief aan te schaffen maar ken de verschillen niet in hun afkortingen.

    Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de

    Tamron 90mm F 2.8 DI Macro 1:1 Canon en de Tamron AF SP 90/2.8 MACRO objectief met Canon vatting.

    De enen spreekt over DI de andere over AF SP. Die 2de lens kan ik 2de hands voor 175 € kopen in nieuwstaat. Is dit een goede koop? Hij moet ook 1:1 zijn.

  • #2
    Re: Tamron Macro lens: verschil

    Dat lijken mij gewoon dezelfde......

    Comment


    • #3
      Re: Tamron Macro lens: verschil

      Gewoon even bij Tamron op de site kijken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron Macro lens: verschil

        De lens met "Di" is een nieuwer model. Zie ook



        Nieuwprijs voor de Di bij Foto Konijnenberg is 319 Euro.

        Groet Hans

        Comment


        • #5
          Re: Tamron Macro lens: verschil

          De 2 versies zijn optisch hetzelfde, wel moet je met oudere VOOR Canon lenzen weleens uitkijken of de chip goed is, m.a.w. of diafragma en AF goed werken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Tamron Macro lens: verschil

            Tamron 90mm F 2.8 DI Macro 1:1 Canon is een zeer goede lens, en voor die prijs zou ik niet twijfelen. eerst goed uitproberen (this tweedehands)

            Mvg,
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

            Comment

            Working...
            X