Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

    Ik overweeg dit lens(je) aan te kopen, maar hoor graag gebruikerservaringen ;-)
    Het gaat over de versie die ondertussen door Canon vervangen is (200mm F2.0 IS)

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

    Ik zou eerder eens google of een groot Canon forum als POTN proberen. Denk niet dat er hier veel lui zijn met een 200/1.8L. ......
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

      Zowel de 1.8 als 2 versie zijn perfecte lenzen, waarbij je zou kunnen zeggen dat het f/2 model nog 'iets' perfecter is.
      In beeldkwaliteit kan ik geen verschil waarnemen, een ander misschien wel, maar de f/2 focust weer net iets sneller en de IS is buitengewoon effectief.
      De 1.8 versie zit inmiddels permanent op een 1.6x fov-cameraatje en de f/2 versie gaat op de 5D als ik 'fotografisch' ga sporten.
      De f/2 is een 'gewichtig' lensje met z'n 2,5 kg.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Zowel de 1.8 als 2 versie zijn perfecte lenzen, waarbij je zou kunnen zeggen dat het f/2 model nog 'iets' perfecter is.
        In beeldkwaliteit kan ik geen verschil waarnemen, een ander misschien wel, maar de f/2 focust weer net iets sneller en de IS is buitengewoon effectief.
        De 1.8 versie zit inmiddels permanent op een 1.6x fov-cameraatje en de f/2 versie gaat op de 5D als ik 'fotografisch' ga sporten.
        De f/2 is een 'gewichtig' lensje met z'n 2,5 kg.
        Stel, je bent een kwailiteitsfreak, zou je met een 200 1.8 en een breedhoek op stap gaan, met ander woorden, is het te doen als vervanging voor een 70-200 en 300 4.0?

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Zowel de 1.8 als 2 versie zijn perfecte lenzen, waarbij je zou kunnen zeggen dat het f/2 model nog 'iets' perfecter is.
          In beeldkwaliteit kan ik geen verschil waarnemen, een ander misschien wel, maar de f/2 focust weer net iets sneller en de IS is buitengewoon effectief.
          De 1.8 versie zit inmiddels permanent op een 1.6x fov-cameraatje en de f/2 versie gaat op de 5D als ik 'fotografisch' ga sporten.
          De f/2 is een 'gewichtig' lensje met z'n 2,5 kg.
          vreemd, ... onlangst een ander rapport gelezen waarin men schreef dat de f1.8 sneller is, maar zwaarder is.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Stel, je bent een kwailiteitsfreak, zou je met een 200 1.8 en een breedhoek op stap gaan, met ander woorden, is het te doen als vervanging voor een 70-200 en 300 4.0?
            Ja!
            Ik ben een prime freak.

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            vreemd, ... onlangst een ander rapport gelezen waarin men schreef dat de f1.8 sneller is, maar zwaarder is.
            Mijn 1.8 dateert van 1990 en wat hij weegt weet ik niet.... scheelt in ieder geval niet veel. Het kan best zijn dat de 1.8 sneller uit een test is gekomen, maar mijn zeer sterke indruk is dat de f/2 sneller is.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

              Ik heb wel even het genot (helaas) gehad om deze lens te proberen, en ik ben eigenlijk ongelooflijk verrast door de mogelijkheden (iso / lowlight) en ook door de scherpte op 1.8, deze lens word niet scherper bij het diafragmeren?
              Maar ik ben een beetje bang van de indruk die je maakt als je ermee rond loopt, het lijkt wel een 500MM of zo, in plaats van een 200mm....

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                Ach niet denken aan die indrukken...ze denken maar...


                Je moet enkel denken aan de indrukken die de gemaakt foto's op jou (en anderen) maken....toch?
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                  Betreft de 200L f1.8:

                  Ik heb 'r onlangs een schoontje op de kop getikt .

                  Zojuist eens op de weegschaal gezet en weegt op de kop 3.350 Gr.

                  Ze is idd even scherp vol open als gediafragmeerd en de mooiste bokeh allertijden!

                  De gigantische zonnekap maakt 'm er echt uitzien als een 500mm.
                  CANON Inc. Made In Japan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht

                    De gigantische zonnekap maakt 'm er echt uitzien als een 500mm.
                    Wees gerust, een 500 met zonnekap is ongeveer 2 keer zo groot
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Wees gerust, een 500 met zonnekap is ongeveer 2 keer zo groot
                      Nu ik hem heb lijkt ie weer klein...
                      MAAR, hoe hou je dat ding stil??? beetje oefening heb ik wel nodig!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Nu ik hem heb lijkt ie weer klein...
                        MAAR, hoe hou je dat ding stil??? beetje oefening heb ik wel nodig!
                        Proficiat ;-) ook 200 1.8 owner geworden sinds vandaar?
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Proficiat ;-) ook 200 1.8 owner geworden sinds vandaar?
                          Yep, the beast is in the house... Ik ga gelijk een abbo op de fitness nemen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Yep, the beast is in the house... Ik ga gelijk een abbo op de fitness nemen
                            Nogal een turbulent objectieven parcours? Eerst zweren bij de 28-300L zoom, en dan ineens het volledige andere uiterste In ieder geval van harte veel plezier ermee Ik gebruik al enkele jaren de Nikon tegenhanger, en da's absoluut zeker de laatste Nikkor die ik ooit zal verkopen Ik schiet er voornamelijk sport mee vanaf de monopod.

                            MVG,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand ervaring met de Canon 200mm 1.8 L

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Nogal een turbulent objectieven parcours? Eerst zweren bij de 28-300L zoom, en dan ineens het volledige andere uiterste In ieder geval van harte veel plezier ermee Ik gebruik al enkele jaren de Nikon tegenhanger, en da's absoluut zeker de laatste Nikkor die ik ooit zal verkopen Ik schiet er voornamelijk sport mee vanaf de monopod.

                              MVG,
                              Ik vind er niets turbulent aan hoor Frank.
                              Toeval of niet... ik ben ook fervente aanhanger van zowel de 28-300 als de primelenzen van Canon.

                              Het is gewoon anders fotograferen, maar beide zijn niet gewoon goed maar... zijn "super" !
                              Enige nadeel aan 28-300 is... dat hij nog een 4 stops IS correctie heeft en geen x1.4 extender kan verdragen. Mocht dat kunnen . "man o man" ;-)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment

                              Working...
                              X