Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What ever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • What ever

    B, MM, FL eaa bij voorbaat bedankt voor jullie reacties....
    Henk

    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: What ever

    Hmmm, ik vind dit beeld niet zo geslaagd.
    Felbelicht haar, onderbelichte neus en mond. Ik had er liever ook een oog bijgezien.
    Er zit geen detail meer in het zwarte truitje.
    De veertjes links (rechts voor model) tekenen zich wel mooi af tegen de achtergrond...
    Jammer, er zat volgens mij veel meer in.
    Heb mooiere zaken op je website gezien.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: What ever

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      De veertjes links (rechts voor model) tekenen zich wel mooi af tegen de achtergrond...
      Als je goed kijkt, zie je dat dit niet de originele achtergrond is of er is alleszins een groot stuk weggecloned.
      Er zit namelijk nog grijze/blauwe rand rond het model en de veertjes.

      Zo'n onzorgvuldig poetswerk verlaagd het niveau helaas.

      Comment


      • #4
        Re: What ever

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Als je goed kijkt, zie je dat dit niet de originele achtergrond is of er is alleszins een groot stuk weggecloned.
        Er zit namelijk nog grijze/blauwe rand rond het model en de veertjes.

        Zo'n onzorgvuldig poetswerk verlaagd het niveau helaas.
        Fout! Er is niets gecloned. Dit is de originele opname.
        Als mijn bedoelingen niet duidelijk overkomen ligt dat mogelijk aan mij (maar alles uitleggen maakt het wel weer te makkelijk...)
        Maar ik heb wel de foto zó bedoeld en niet anders.

        Henk
        Last edited by Henk47; 21 november 2008, 21:49.
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: What ever

          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          Fout! Er is niets gecloned. Dit is de originele opname.
          Als mijn bedoelingen niet duidelijk overkomen ligt dat mogelijk aan mij (maar alles uitleggen maakt het wel weer te makkelijk...)
          Maar ik heb wel de foto zó bedoeld en niet anders.

          Henk
          Komaan, sinds wanneer hebben veren een hard afgelijnde donkere grijze rand? Schaduw?

          Ik ben zo vrij geweest om het wat te verduidelijken: http://img528.imageshack.us/img528/7530/34827177tr4.jpg

          De grijze schijn is ook te zien in de donkere haarlok.
          Viel mij onmiddellijk op dat de kleuren niet klopten. Als daar géén photoshop penseel is aangeweest, dan ben ik Barack Obama.

          Dit is oftopic, maar ik heb niets tegen gephotoshop en niets tegen jouw foto an sich, maar ontkennen is maar flauw..

          Comment


          • #6
            Re: What ever

            Ik ben normaal geneigd om mensen op hun woord te geloven maar ik zou toch ook graag een verklaring zien voor die vreemde grijze overgang tussen veren en paarse achtergrond??

            Comment


            • #7
              Re: What ever

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Komaan, sinds wanneer hebben veren een hard afgelijnde donkere grijze rand? Schaduw?

              Ik ben zo vrij geweest om het wat te verduidelijken: http://img528.imageshack.us/img528/7530/34827177tr4.jpg

              De grijze schijn is ook te zien in de donkere haarlok.
              Viel mij onmiddellijk op dat de kleuren niet klopten. Als daar géén photoshop penseel is aangeweest, dan ben ik Barack Obama.

              Dit is oftopic, maar ik heb niets tegen gephotoshop en niets tegen jouw foto an sich, maar ontkennen is maar flauw..
              Natuurlijk is hij wel door PS geweest. Maar er werd geschreven dat er gecloned was en de achtergrond er niet bij hoorde. Dat is onjuist, het is een projectie op de achtergrond.
              Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: What ever

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                Natuurlijk is hij wel door PS geweest. Maar er werd geschreven dat er gecloned was en de achtergrond er niet bij hoorde. Dat is onjuist, het is een projectie op de achtergrond.
                Henk
                Yeah right, whatever


                Comment


                • #9
                  Re: What ever

                  Ik vraag me altijd af waarom mensen zich zo moeten verdedigen.

                  Je ziet toch zo dat dit een gobo is?
                  Full Compass offers a huge selection of Audio, Video, Lighting and Music Equipment. Call 800-356-5844 to speak with an industry expert today!

                  Ik heb ze zelf ook maar in een andere vorm. Deze is best leuk, maar komt niet helemaal tot zijn recht. Blijf het moeilijk vinden om hiermee te werken.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: What ever

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Ik vraag me altijd af waarom mensen zich zo moeten verdedigen.

                    Je ziet toch zo dat dit een gobo is?
                    Full Compass offers a huge selection of Audio, Video, Lighting and Music Equipment. Call 800-356-5844 to speak with an industry expert today!

                    Ik heb ze zelf ook maar in een andere vorm. Deze is best leuk, maar komt niet helemaal tot zijn recht. Blijf het moeilijk vinden om hiermee te werken.
                    't Gaat niet over de "gobo", maar over wat er links van het model is (of wàs, te zien aan de restanten van een grijsblauwe achtergrond, cf. link).

                    Zoals ik al zei, niets tegen wat uitgommen of uitstrijken, maar het leek op het eerste zicht dat de TS ontkende daar iets veranderd te hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: What ever

                      Ik mis oogcontact, het is precies een foto van haarlokken ... en die background zegt me persoonlijk niet veel ...

                      groet,

                      Pablo


                      Comment


                      • #12
                        Re: What ever

                        Gobo als achtergrondprojectie? Nou is ie mooi.
                        Een enorm negatief punt is de haarval achter de neus die, door gebrek aan oplichting , eerder als een schaduw overkomt en daarbij extra de (niet al te rechte) neusvorm nog meer benadrukt.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: What ever

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Gobo als achtergrondprojectie? Nou is ie mooi.
                          Een enorm negatief punt is de haarval achter de neus die, door gebrek aan oplichting , eerder als een schaduw overkomt en daarbij extra de (niet al te rechte) neusvorm nog meer benadrukt.

                          Henri
                          De eerste opmerking begrijp ik niet. We vonden in het magazijn een oude Leitz diaprojector en daar zat dat metalen ding in. Blijkt een gobo te heten, bedankt Jorgen, alweer iets wijzer geworden.
                          Als ik dan die projector aanzet en het beeld projecteer op de zwarte achtergrond, heet dat dan niet achtergrondprojectie??

                          Nou kwam dat nogal blauwig over, dus ik heb de tint van de achtergrond warmer gemaakt. Stom van me om niet eraan te denken dat sommige bd'ers het plaatje tot op de pixel gaan bekijken (daarbij voorbijgaand aan de gedacht achter de foto...)

                          Och, ik schreef het al, what ever.....

                          Iedereen een prettig weekend, op naar de volgende topic....

                          Henk
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: What ever

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                            Stom van me om niet eraan te denken dat sommige bd'ers het plaatje tot op de pixel gaan bekijken (daarbij voorbijgaand aan de gedacht achter de foto...)
                            Nu moet je al een slechte monitor hebben om het NIET te zien en de gedachte achter de foto is mij alvast niet duidelijk (maar dat zal wel aan mij liggen).

                            In deze context is "whatever" trouwens in één woord geschreven ('k weet het, 'k weet het, 't is hier geen taalforum )

                            Comment


                            • #15
                              Re: What ever

                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                              Stom van me om niet eraan te denken dat sommige bd'ers het plaatje tot op de pixel gaan bekijken (daarbij voorbijgaand aan de gedacht achter de foto...)
                              Ho ho, zoals iemand al zei, het valt toch wel degelijk op hoor. De kleuren kloppen gewoon niet. Ik heb echt niet ingezoomd op je foto. De link die ik maakte was ter verduidelijking.


                              ivm de foto zelf. als je voor iets silhuet-achtigs gaat, misschien beter voor zwartwit gaan dan?
                              Anders mis ook ik een gezicht of een oog...

                              Comment

                              Working...
                              X