Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

    Hallo,

    Heeft al iemand ervaring opgedaan met deze nieuwe lens van Tamron ?
    Voorlopig kunnen enkel Canon of Nikon gebruikers van deze lens genieten.
    Last edited by Franciskine; 29 november 2008, 15:56.

  • #2
    Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

    De meeste anderen hebben de "VC" in de camera ingebouwd....
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

      Is deze een goed alternatief voor op een Canon eos 450D? Ik zou daar een 18-200 IS van Canon bijkopen, maar als deze kwalitatief even goe of beter is , dan lijkt dit me een interessante optie. Wat kost ie voor Canon?

      Comment


      • #4
        Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

        Heb de 18-270 tijdens de laatste Kina zorgvuldig onder handen genomen (niet omdat ik deze ooit zou kopen, meer uit nieuwgierigheid uit wat zo'n superzoom zou kunnen komen.)

        Ik moet zeggen dat de resultaten mij serieus meevielen: scherpte is er zeker (zelfs op tele), en heb weinig tot geen sporen kunnen vinden van chromatische abberatie (wat aangeeft dat ze daar bij Tamron niet over eennachtsijs zijn gegaan.) Vertekening is er wel (kan ook niet anders met zo'n bereik), maar ik vond het zeker meevallen. Enfin, lang verhaal kort gemaakt, ben er toch serieus over aan het denken... Eerst en vooral moet je beseffen dat zo'n lens altijd heel veel compromissen zal hebben (lage lichtsterkte bij tele is er één van), maar ik vind hem zeker zo goed als (of misschien zelfs beter) dan de Canon of Nikon 18-200 (zeker de Canon vind ik veredeld bokaalglas...) Heeft natuurlijk wel geen USM (en Tamron AF is t-r-a-a-g!)

        Nu goed: prijs en beschikbaarheid is nog steeds een ongeweten ding. Ik denk ergens december en een prijs van om en nabij €550,- (redelijk stevig, zeker in vergelijking met de 17-50, 28-75 en 70-200 van dezelfde fabrikant), al denk ik wel dat de prijs snel zal zakken...

        Is er inderdaad niet voor Pentax en Sony gebruikers, maar daar heeft Tamron dan weer de 18-250 voor, die zeker zo goed is (als ie al niet beter is.)
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

          Nou, ik heb hem een paar weken terug gekocht (bij digital street) en ben er zeer tevreden over. Is scherp, heeft "breedhoek" en "supertele", heeft VC, niet duur.....kortom ideaal.....als vakantielens dan.
          We kwamen net terug van Berlijn, waar ik quasi gans m'n arsenaal elke dag meegesleurd heb, af en toe: "schat, help je even van lens verwisselen?", .... 'k heb het gevoeld.

          Ik heb 'm nog niet aan een deftige scherpte/CA/.... test onderworpen, maar ik gebruik 'm de laatste weken elke keer om toneelfotos te gaan maken en ik moet zeggen: ik ben nog geen dingen tegengekomen waarvan 'k zou zeggen: "hmmm, spijtig".

          Eén "echte" opmerking: hij is maar redelijk snel in 't scherpstellen, maar aan deze prijs kan je ook niet anders verwachten. Of wel
          Er zijn ook soms momenten (als iets donkerder of egaler is) dat hij dan toch eens moet zoeken en dan precies blijft "haperen/zoeken" tussen 2 standen.
          Maar goed ook eigenlijk, of 'k zou me nog afvragen waarom ik m'n andere lenzen nog hou...

          Comment


          • #6
            Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

            Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en hoeveel je ervoor hebt betaald...?
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

              't Was €528, bij Digital Street (Beuningen, NL), 'k ben wel naar 't magazijn moeten rijden in Cuijk omdat die niet op voorraad was in de winkel. (nu blijkbaar wel)
              (waren toch op doorreis, anders was ik elders geweest) (en in Duitsland was boven de 550)

              Comment


              • #8
                Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                Ik weet dat ik veel vraag, maar zou je eens wat voorbeeldfoto's kunnen tonen...?
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                  'k Heb 'm nog maar 2 weken, nog niet echt veel gebruikt, maar misschien dat ik er van 't weekend wat mee zal trekken. Die fotos van 't toneel zijn allemaal met flash gedaan en zou 'k niet als voorbeeld nemen (trouwens telkens 't zelfde: 't toneel ).
                  Ik post nog wel wat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                    Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                    't Was €528, bij Digital Street (Beuningen, NL), 'k ben wel naar 't magazijn moeten rijden in Cuijk omdat die niet op voorraad was in de winkel. (nu blijkbaar wel)
                    (waren toch op doorreis, anders was ik elders geweest) (en in Duitsland was boven de 550)
                    In Duitsland variëren de prijzen tussen 499,- en 549,-

                    Bvb: Foto and More: 499,- + 15,- verzendkosten
                    Peter
                    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                    gspep.smugmug.com & steendorp.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                      Das een lens voor de luiaards die geen lens willen wisselen of beginners met beperkt budjet.
                      Ben ook soms lui en heb de canon 55-250IS, goed voor in klaren dag van portret tot tele.

                      Eigenlijk gebruik ik hem meer voor tele vb boten in de verte aant strand in om m'n sigma 50-500 van 2kg niet te moeten meesleuren.

                      Zou ik m'n Canon 55-250 IS f4 - 5.6 dan niet beter verkopen voor deze lens, om nog luier te zijn, zodat ik ook 18mm groothoek heb met deze Tamron? Er zit dan wel geen IS op dacht ik?
                      Zouden er al vergelijkende tests zijn tussen die twee?

                      Comment


                      • #12
                        Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Er zit dan wel geen IS op dacht ik?
                        Die VC is Tamrons versie van IS... VC = Vibration Control ofzo zeker.

                        Comment


                        • #13
                          Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          snip Er zit dan wel geen IS op dacht ik?
                          Zouden er al vergelijkende tests zijn tussen die twee?
                          Stop met denken .. en ja er zijn vergelijkingen zat inclusief fotos maar ge moet durven zoeken !

                          Comment


                          • #14
                            Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                            Ja hier vond ik iets:


                            ze prijzen wel de Tamron aan, maar op het einde had iemand een interessante opmerking : werd deze lens ook in lowlight conditions getest in vergelijking met de combo Canon 18-55 & 55-250, en die man was bezorgd dat hij snelle shots zou missen van lopers,...enz omdat ik ook online ergens las dat hij traag focust.

                            Comment


                            • #15
                              Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                              review

                              The latest design to emerge from the stable of superzoom experts Tamron, the AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO was announced in July 2008. The length of the zoom range is almost as remarkable as that of the lens's name itself, with the 15x ratio covering everything from a 28mm equivalent wideangle to a 420mm equivalent telephoto. This is unprecedented in terms of SLR optics, and is clearly aimed at users upgrading from superzoom digicams who require a similar focal length range without the inconvenience of changing lenses. It also makes a compelling option as an all-in-one travel/'walkabout' solution. A minimum focus distance of just 0.5m throughout the zoom range, and the incorporation of optical image stabilization (or 'Vibration Compensation' as Tamron call it) enhance the lens's flexibility still further. It is available only in mounts for Canon and Nikon DSLRs; presumably Pentax and Sony owners will continue to be served by Tamron's existing 18-250mm F3.5-6.3, with image stabilization provided by the camera body.

                              Comment

                              Working...
                              X