Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoeklens

    Geachte Forumleden,

    Ikzelf ben een beginnend foto amateurtje..
    Ik heb een aantal jaren een Nikon D70s tot volle tevredenheid gehad met 2 lenzen : 28-80mm en 28-200mm zonder VR.
    Echter heb ik nu een nikon D300 kunnen kopen, maar ik ben mij wel bewust van het feit dat ik daar andere lenzen als aanvulling bij wil hebben.

    Op mijn verlanglijstje staan :
    Nikon 70-200mm VR
    Nikon 80-400mm Vr
    Nikon 105mm Macro

    Het verschil tussen 70-200mm en de 80-400mm moge duidelijk zijn, echter denk ik dat de 70-200mm een veel veelzijdiger objectief is en lichtsterk.
    Gelet op bovenstaande dat ik een 28-200mm lens heb, twijfel ik toch sterk om de 80-400mm aan te schaffen ipv de 70-200mm, misschien kunnen de forumleden mij hierin advies geven.
    Ook gelet op de prijs is de 400mm goedkoper.
    Ik wil deze lens gebruiken voor natuurfotografie.

    Ook fotografeer ik op vakanties oude gebouwen, denk aan kastelen en kerken van buiten maar zeker ook van binnen.
    Dit doe ik met veel liefde, maar ik loop vaak tegen de beperking aan van mijn 2 bovengenoemde objectieven.
    Daarom denk ik dat een groothoeklens hiervoor beter is.

    Mijn vraag is dan ook welk objectief ik zou moeten aanschaffen ?
    Op dit gebied weet ik echt onvoldoende en ga dan ook graag op jullie mening af.

    ik hoop dat jullie mij op weg willen helpen,

    Groetjes , Jacques
    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Groothoeklens

    zowel voor landschap als archtiectuur durf ik niet te vertrekken zonder mijn sigma 10-20
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Groothoeklens

      Welke natuurfotografie doe je? Vogels in lucht met de 80-400 is niet zo gemakkelijk vanwege de trage AF.

      De 70-200 VR is natuurlijk een droom van een lens, misschien een TC op.

      Ik mis in het rijtje ook nog een goede standaard lens bv een Nikkor 17-55 2.8 of een Tamron 17-50 2.8.

      Voor in kerken en architectuur is een, zoals al genoemd, Sigma10-20 erg handig, maar ik moet zeggen dat ik die minder gebruik sinds ik een 17-55 heb.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Groothoeklens

        Mag ik jullie beiden hartelijk danken voor het beantwoorden van mijn vraag.
        ik ga jullie advies terharte nemen en beide groothoekobjectieven uitproberen.

        gr, jacques
        Nikon en glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Groothoeklens

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          zowel voor landschap als archtiectuur durf ik niet te vertrekken zonder mijn sigma 10-20
          je architectuurlinkwerkt niet.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X