Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensen en hun bescherm doppen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensen en hun bescherm doppen

    Ik vraag me af.......
    Waarom worden doppen gemaakt als niemand ze gebruikt.?
    Ik gebruik altijd mijn bescherm doppen zowel voor als achter doppen maar ik vind dit niet handig als ik van lens
    ga wisselen vooral niet als je aan het fotograferen bent en vanuit je tas een lens pakt.
    De vraag reist dan ook wat kunnen de gevolgen zijn als je geen achterdop meer gaat gebruiken?
    Iemand ervaring die geen doppen meer gebruikt.
    gr.Elmo

  • #2
    Re: Lensen en hun bescherm doppen

    ik denk dat er heel weinigen zijn die hun doppen niet gebruiken

    de foto's die je ziet zonder doppen zijn volgens mij louter illustratief en willen helemaal niet zeggen dat de auteur zijn lenzen zonder dop opbergt...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Lensen en hun bescherm doppen


      ooit al van stof gehoord?

      Comment


      • #4
        Re: Lensen en hun bescherm doppen

        op m'n vorig toestel, een bridge, was de dop van flauwe kwaliteit, en dus snel fubar.
        Gevolg: uuuuren photoshop werk om de ergste storingen op te kuisen.
        Als t m erom gaat om tijd te sparen, blijf dan vooral die dopjes gebruiken, en laat je maar niet van de wijs brengen door een paar wannabe pro's die met hun materiaal omgaan als schotelvodden.
        http://www.effieweg.tk

        Comment


        • #5
          Re: Lensen en hun bescherm doppen

          Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
          Ik vraag me af.......
          Waarom worden doppen gemaakt als niemand ze gebruikt.?
          Ik denk dat er hier niet veel zijn die hun doppen niet gebruiken hoor, das volgens mij een must om stof te vermijden.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Lensen en hun bescherm doppen

            Ik bescherm mijn lenzen altijd met de bijbehorende doppen, zowel de voor als achterkant. De achterkant niet beschermen is tricky omdat eventuele stof op je sensor terecht kan komen. Daarnaast lijkt het mij niet meer dan normaal dat je zuinig op je spullen bent en deze goed beschermd tegen stof, krassen, etc.
            Last edited by dollias; 19 november 2008, 14:29.
            Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
            http://www.flickr.com/photos/dollias/

            Comment


            • #7
              Re: Lensen en hun bescherm doppen

              Stof en krassen, erger kan niet.
              "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

              Comment


              • #8
                Re: Lensen en hun bescherm doppen

                Dit filmpje al eens bekeken?

                Find 32 more videos at http://www.AssignmentConstruct.com .Transcript of this video:Hi, I'm John Harrington and we're going to break out and break down the w...


                Zo gaat dat dus..

                Ik weet wel zeker dat pro's ruiger met hun spullen omspelen.

                De kofferbak van Bjorn Roslet wel eens gezien?

                Ik ben op zoek naar een MB-20.

                Comment


                • #9
                  Re: Lensen en hun bescherm doppen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht

                  De kofferbak van Bjorn Roslet wel eens gezien?

                  http://www.naturfotograf.com/images/U0409_151872.jpg
                  Maar de doppen zitten er wel op!
                  Groetjes, KC
                  www.sportbeelden.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lensen en hun bescherm doppen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                    Dit filmpje al eens bekeken?

                    Find 32 more videos at http://www.AssignmentConstruct.com .Transcript of this video:Hi, I'm John Harrington and we're going to break out and break down the w...


                    Zo gaat dat dus..

                    Ik weet wel zeker dat pro's ruiger met hun spullen omspelen.
                    Er zitten zelfs geen kappen op de bodies

                    Ik verzorg mijn materiaal maniakaal, gelieve dergelijke links niet meer zonder waarschuwing te geven want voor iemand als ik kan dit fataal zijn

                    Nee, serieus, ik zou wel eens willen weten hoe een "buitenhuisprof" zoals een Sterkendries zijn materiaal behandelt en eveneens zou ik eens willen zien hoe die youtube-kerel zijn tas opent in de regen of in een stofstorm in het binnenland van IJsland.

                    PaulM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lensen en hun bescherm doppen

                      Ik zet mijn lenzen ook wel zo eens klaar, dan hoef je in een concert niet rommelen met lens doppen in het donker. Ook eens een keer zo'n achterdop laten vallen tijdens een concert....klinkt goed op de CD....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lensen en hun bescherm doppen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                        Ik vraag me af.......
                        Waarom worden doppen gemaakt als niemand ze gebruikt.?
                        Heu... wie is niemand

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lensen en hun bescherm doppen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Dit filmpje al eens bekeken?

                          Find 32 more videos at http://www.AssignmentConstruct.com .Transcript of this video:Hi, I'm John Harrington and we're going to break out and break down the w...


                          Zo gaat dat dus..

                          Ik weet wel zeker dat pro's ruiger met hun spullen omspelen.

                          De kofferbak van Bjorn Roslet wel eens gezien?

                          http://www.naturfotograf.com/images/U0409_151872.jpg
                          Tja kijk dit bedoel ik nou geen achterdoppen en zelfs niet op de body in dit filmpje.
                          Als je dus veel op internet surft naar foto's gerelateerde site's of youtube filmpjes
                          bekijkt krijg je dus wel een verkeerd beeld hoe je met je materiaal om moet gaan.
                          Wat ik me wel kan voorstellen is dat dat de pro op het moment supreme iniedergeval niet
                          met een dop loopt te pielen als hij zijn lens toevallig zou moeten wisselen.
                          Waarschijnlijk krijgt ie wel een nieuwe van zijn werkgever als ie niet meer 100% is.
                          Gr.
                          Elmo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lensen en hun bescherm doppen

                            Soms heb ik er ook mijn bedenkingen bij, vorige zomer zat ik op zee om een offshore wedstrijd te fotograferen, dat tesamen met mannen van de VRT en een italiaans sportfotograaf, boven ons hing een helikopter waardoor het zout water ons om de oren blies, die italiaan was op zijn EOS 1Ds M III lenzen aan het wisselen, en stak die zo maar in zijn zakken, zonder iets van bescherming, die zijn sensor had ik op dat moment eens willen zien

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lensen en hun bescherm doppen

                              Hij heeft waarschijnlijk een heel peleton fotosjoppers om de foto's weer schoon te maken en misschien wel een groot diafragma.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X