Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snowboardfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snowboardfotografie

    Hallo,

    na surfen afgelopen zomer wil ik me tijdens komende winter bezig houden met snowboardfotografie.
    wat is de beste lens ik hiervoor kan gebruiken? Groothoek of fisheye? en lichtsterkte?
    2.8 nodig?

  • #2
    Re: snowboardfotografie

    ik zou opteren voor een fisheye wegens het mooi effect en hun extreme scherpdiepte
    merkeigen fish eye's niet goedkoop maar Peleng is betaalbaar alternatief
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: snowboardfotografie

      ik gebruik een peleng 8mm, canon 17-40 en canon 100-400

      foto's hiermee kan je in mijn webalbums bekijken via mijn handtekening hieronder (klikken bij Avoriaz voor de beste foto's)

      deze zijn meestal met de 100-400 getrokken en degenen vanonder getrokken zijn allemaal met de 17-40 : http://picasaweb.google.com/matthias...r/AvoriazDag6#

      deze zijn meestal met de peleng 8mm getrokken (enkele met 85mm 1.8): http://picasaweb.google.com/matthias...r/AvoriazDag2# en ook http://picasaweb.google.com/matthias...r/AvoriazDag4#

      deze is met mijn peleng getrokken en toont zowat de het leuke van een fisheye bij zulke shots (het hand van de boardster was ongeveer een 60 tal cm van mijn lens schat ik)

      Last edited by Matthias; 18 november 2008, 15:07.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: snowboardfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        ik gebruik een peleng 8mm, canon 17-40 en canon 100-400

        foto's hiermee kan je in mijn webalbums bekijken via mijn handtekening hieronder (klikken bij Avoriaz voor de beste foto's)
        ik dacht wel dat Matthias zo reageren
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: snowboardfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          2.8 nodig?
          2.8 heb je absoluut niet nodig.

          op zonnige dagen trek ik altijd op f8 (met mijn 100-400 soms nog iets kleinere opening zelfs) want de sneeuw doet dienst als gigaaaantische softbox die meer dan genoeg licht geeft

          enkel op de bewolkte dagen pak ik mij erop soms toch nog naar f5.6 te gaan, maar heel zelden een grotere opening dan f5.6

          kortom, geeft je geld zeker niet uit aan 2.8 lenzen, liever aan lenzen met bliksemsnelle AF (ook al hangt dit soms samen). de canon 17-40 is echt een droomlens voor snowboardfotografie, hiermee sta ik altijd enkele meter na de kicker om zo van schuin-onder de skiër of boarder de pakken te krijgen

          nog iets waarom een manuele fisheye lekker werken is; bij genoeg licht draai ik het diafragma toe naar f8 voor extreme scherptediepte (bij fisheye's weliswaar) en dan de afstand instellen op je scherpstelring (meestal weet ik wel op voorant hoeveel m ongeveer het onderwerp zich van de lens zal bevinden) en dan maar foto's trekken zonder je zorgen te moeten maken over correcte scherpstelling, positie van AF punt én verlies van fps door scherpstellen
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: snowboardfotografie

            thanks alvast voor de info.
            Die 8 mm waarover je spreekt, waar kan ik daarover iets vinden?
            Zelf heb ik ook al een 70-200 mm 2,8 lens, en die werkt ook redelijk snel.
            17-40, L lens?

            groeten, david

            Comment


            • #7
              Re: snowboardfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
              thanks alvast voor de info.
              Die 8 mm waarover je spreekt, waar kan ik daarover iets vinden?
              Zelf heb ik ook al een 70-200 mm 2,8 lens, en die werkt ook redelijk snel.
              17-40, L lens?

              groeten, david
              de 17-40 is inderdaad een L lens, en ook nog eens weathersealed wat wel handig kan zijn op de piste. De 8mm die ik heb daar vind je meer dan genoeg info over op google, zoek maar op "peleng 8mm"
              ik heb deze hier gekocht : www.eastwave.ca
              wegens de als maar groeiende populariteit van deze lens wordt ze wel prijziger en prijziger, zelfs tweedehands betaal je nu meer dan dat ik ze ooit nieuw betaald heb (rond de 200 euro)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: snowboardfotografie

                misschien minder interessant voor jou, maar als ik zin had om zelf ook een dagje stevig te boarden, nam ik enkel mijn 400D+85mm f1.8 en de Peleng 8mm mee in een klein rugzakje met genoeg handdoeken rond. Daar kan je toch ook al wat mee doen én je zit niet met een zwaar gewicht op je rug dat je uit balans brengt. Het gemis aan fps probeer ik dan maar goed te maken door goed te timen...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: snowboardfotografie

                  En hoe zit het dan met indoorpistes zoals in Landgraaf?
                  Kan me voorstellen dat je daar wel de 2.8 gaat nodig hebben, of toch niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: snowboardfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Purevision Bekijk bericht
                    En hoe zit het dan met indoorpistes zoals in Landgraaf?
                    Kan me voorstellen dat je daar wel de 2.8 gaat nodig hebben, of toch niet?
                    das inderdaad iets volledig anders. Daar ga je lichtsterke lenzen nodig hebben, en zelfs dan nog zal je beter af zijn met enkele draadloze flitsers (iets wat op bewolkte dagen in buitenlucht ook wel handig zal zijn, maar ikzelf heb er geen ervaring mee)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: snowboardfotografie

                      nikon 10,5 mm fish eye
                      of sigma 8mm
                      niet extreem duur
                      voorbeeldshots 10,5mm
                      jAlbum is the most flexible way to share photo galleries on the Internet. Create stunning online photo albums. Share with friends.

                      Comment


                      • #12
                        Re: snowboardfotografie

                        heb nu een 10mm fisheye 2.8
                        ga deze snel testen...

                        Comment

                        Working...
                        X