Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lijnenspel II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lijnenspel II

    ...oftewel de tuinkabelbrug.
    Blijkbaar is er op deel I niet veel respons gekomen, maar ik wilde de brug toch ook in z'n geheel laten zien.
    Vandaar dit deel II.
    Wordt dit meer of minder gesmaakt?




    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Lijnenspel II

    tweede een mooie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lijnenspel II

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tweede een mooie. grt,bouk.
      Vind ik ook.

      De berkenbomen (links) in het eerste beeld voegen niets toe. Onder de brug ben je bovendien vergeten te HDR-en.

      Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
      ...oftewel de tuinkabelbrug.
      Kan je in de tweede foto het perspectief een beetje corrigeren op de achterste kolommen? Het lijkt wel of ze de tui-kabels te hard aangespannen hebben.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Lijnenspel II

        voor mij ook de tweede Spijtig dat je het weer niet mee had want tegen die grijze wolken komen de kabels niet zo goed uit
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Lijnenspel II

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Vind ik ook.

          De berkenbomen (links) in het eerste beeld voegen niets toe. Onder de brug ben je bovendien vergeten te HDR-en.
          Ik wilde geen 'overkill' hebben door de HDR te 'straf' te maken.
          Tja, die berkenbomen wegshoppen was me toch iets teveel werk.


          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Kan je in de tweede foto het perspectief een beetje corrigeren op de achterste kolommen? Het lijkt wel of ze de tui-kabels te hard aangespannen hebben.
          Vroeg me al af waar ze die naam vandaan hadden...
          Ik zal straks eens proberen dit aan te passen. Heb ik nog nooit gedaan...
          Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

          Comment


          • #6
            Re: Lijnenspel II

            Speciaal op vraag van Jos heb ik de kabels wat laten vieren... en wat blijkt: hij had gelijk!
            Bedankt voor de tip Jos!

            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

            Comment


            • #7
              Re: Lijnenspel II

              Ik vindt de eerste 'interessanter' om naar te kijken. Heel mooi contrast tussen het staalblauw van de brug en de herfst kleuren op de achtergrond in het zonlicht. Verder ook een leuk contrast tussen het strakke lijnenspel van de brug en de natuurlijke wirwar van de berkenboom.
              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
              And why do we fall, Bruce?

              Comment


              • #8
                Re: Lijnenspel II

                Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                Speciaal op vraag van Jos heb ik de kabels wat laten vieren ... en wat blijkt: hij had gelijk! Bedankt voor de tip Jos!
                Graag gedaan hoor!

                Met de oorspronkelijke foto en de verbeterde versie moet je volgende techniek eens toepassen:

                Handig om te vergelijken is dit draadje tweemaal openen, op twee verschillende bladzijden in Explorer 7. Op het eerste blad scroll je de eerst ingezonden foto met de bovenzijde tot tegen de menubalk; op het tweede blad doe je hetzelfde met de verbeterde foto.
                En dan maar beurtelings klikken op die twee tabjes.
                Je schrikt je een bult!
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment

                Working...
                X