Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens nikon D50

    Hey,

    Ik weet dat ik waarschijnlijk de zoveelste ben maar toch wou ik vragen of iemand mij raad kan geven voor de aankoop van een degelijke lens.
    Ik heb onlangs een nikon d50 kunnen kopen en ik weet ook dat dat model wat ouder is maar voor mij is dat ideaal om te beginnen want ik ben er volledig niet in thuis, begin er pas mee.

    Ik wou hem vooral gebruiken voor sport foto's en van de honden en natuurlijk ook voor mijne kleine.
    Ik heb al overal gelezen dat je voor alles bijna een andere lens nodig hebt maar het budget spreekt nu niet echt mee voor alles ineens, dus ik moet met iets beginnen.

    Nu kon ik een 35-80 AF lens voor een zeer redelijke prijs mee kopen. Heb geen flauw idee wat voor een lens dat is.

    Iemand raad?

  • #2
    Re: lens nikon D50

    heb je nog geen lens? een 35-80mm is in heel ongelukkig bereik voor een een D50, je zal heel wat breedhoek missen...

    best koop je een gewone kitlens... 18-55mm, die zijn best goed van kwaliteit, en leer hier mee werken... daardoor ga je zelf wel vaststellen als dit voldoende is en wat je meer nodig hebt...

    dergelijke lenzen kan je vanaf een 65€ tweedehands vinden...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: lens nikon D50

      verplaatst van camera's naar objectieven
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: lens nikon D50

        of een 18-70mm van nikon, iets meer bereik en iets meer kwaliteit dan de 18-55..
        2de hands te vinden voor rond 150 euro
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: lens nikon D50

          De 18-55 is zeker een aanrader om te beginnen.

          Ik heb de 18-55 hier nog in de kast liggen, zelf gekocht in kit met mijn D50. Als je wil, wil ik hem wel verkopen aan 50 euro...
          Ik gebruik nu de 17-50 van tamron, die is wat lichtsterker, maar ook wat duurder.
          We should be daredevils, not calculators (Arne Quinze)
          * Nikon D90 * nikon 24-70mm * nikon 50mm * nikon 85mm * nikon SB-600 *

          Comment


          • #6
            Re: lens nikon D50

            Hallo

            Ik zou de kitlens kopen. Omdat je maar 50 euro lichter bent en toch een tamelijke beginlens hebt. Deze is niet zo slecht hoor. De 18-70 van nikon is beter maar ook 3x zo duur (2dehands)

            Ik zou mijn geld eerste uitgeven aan een sigma 70-200 f2.8 die ga je goed kunnen gebruiken voor sport en honden in actie. Is dit aan de dure kant kan je kijken voor een nikon 70-300 af-s VR en als dit nog te duur is dan een 55-200 VR (die sluit mooi aan op jou 18-55 kitlens moest je die kopen.

            beste prijs/kwaliteit optie tamron 17-50 f2.8 met sigma 70-200 f2.8 ( rond 600 a 700 euro te vinden)
            goede bugdet optie nikon 18-55 + 55-200VR of 70-300VR (rond de 250 a350 euro te vinden)
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: lens nikon D50

              allemaal heel fel bedankt voor de reacties, ik ga inderdaad al eens beginnen met de 18-55 en als ik daar wat mee vertrokken ben kan ik nog altijd kijken wat ik ga kopen maar alvast bedankt

              Comment

              Working...
              X