Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

    Kan iemand mij uitleggen of ik dit objectief op een nikon D700 verder kan gebruiken als een FX lens.

  • #2
    Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

    Op dpreview staat een test van de Sigma 70-200 Macro ( nieuwere versie van de lens). Deze wordt ook op een D3 getest dus ..... bruikbaar op een D700.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

      je kan elke lens (nikon) op een D3 draaien, dus dat is niet meteen een referentie lijkt mij, maar voor zover ik weet zijn de meeste f2.8 lenzen wel als FX lens te gebruiken.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

        Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        je kan elke lens (nikon) op een D3 draaien, dus dat is niet meteen een referentie lijkt mij, maar voor zover ik weet zijn de meeste f2.8 lenzen wel als FX lens te gebruiken.
        das nogal een gedurfde uitspraak, er zijn enorm veel f2.8 lenzen die gemaakt zijn voor crop sensoren (sigma 18-50 f2.8, 50-150 f2.8, tamron 17-50 2.8, nikon én canon 17-55 f2.8...)

        de sigma 70-200 is geen Sigma DC lens, dus deze is ontworpen voor gebruik op full frame toestellen (én crop-toestellen vanzelfsprekend ook)
        Last edited by Matthias; 17 november 2008, 13:45.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

          Alle Sigma DG lenzen zijn FF enkel Sigma DC lenzen zijn alleen voor Crop Camera's gebouwd (zoals de Nikon DX lenzen).

          Dus deze Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM is een "Full Frame" lens te gebruiken op zowel digitaal crop camera (bijvb. D90) als op digitaal full frame camera (bijvb. D700) met behoud van alle functies (en alle pixels ).

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            das nogal een gedurfde uitspraak, er zijn enorm veel f2.8 lenzen die gemaakt zijn voor crop sensoren (sigma 18-50 f2.8, 50-150 f2.8, tamron 17-50 2.8, nikon én canon 17-55 f2.8...)

            de sigma 70-200 is geen Sigma DC lens, dus deze is ontworpen voor gebruik op full frame toestellen (én crop-toestellen vanzelfsprekend ook)
            Maar je kan ze er wel allemaal opdraaien en gebruiken, er is geen fysieke hindernis zoals bij Canon.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Maar je kan ze er wel allemaal opdraaien en gebruiken, er is geen fysieke hindernis zoals bij Canon.
              das waar

              je zou toch wel verbaasd kijken naar al je foto's met een FF op de 17mm van een tamron 17-50
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

                Weet er ook iemand hoe het zit met de oudere versie van die 70-200 Sigmalens?
                Ik heb de Sigma 70-200 D APO HSM EX of zoiets :-)

                Alvast bedankt

                JdS

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-200mm 1. 2,8APO DG Macro HSM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jeanine De Slak Bekijk bericht
                  Weet er ook iemand hoe het zit met de oudere versie van die 70-200 Sigmalens?
                  Ik heb de Sigma 70-200 D APO HSM EX of zoiets :-)
                  Dat zijn allemaal FF-lenzen, dus op elk type sensor te gebruiken.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X