Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex 800 mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walimex 800 mm ?

    Al iemand zo eentje geprobeert ? met extender T 2 , 1600 mm voor 250 euro. Dat zal wel kwaliteit zijn
    Kijk naar de link http://www.foto-walser.biz/shop/Such...r%20Canon%20AF
    DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
    D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
    BD0941BE website: www.fotoplezier.be

  • #2
    Re: Walimex 800 mm ?

    Alles waar Walimex op staat moet je met een boog omheen lopen.

    Comment


    • #3
      Re: Walimex 800 mm ?

      Het merk is mij totaal onbekend maar niet het type van lens.
      Zelf heb ik in 1985 een Canon 500mm F/8 reflexlens (een Maksutov-Cassegrain lens om precies te zijn) aangeschaft (voor het dubbele van de prijs) en bij de overstap naar de digitale fotografie is dat het enige dat ik overgehouden heb.
      Dat soort lenzen behoort tot de categorie "experimenteel" en "spielerei". Zo nu en dan haal ik die lens nog eens boven om dan, louter voor het plezier, wat in het wilde weg te gaan fotograferen. Dat is dan in combinatie met een Canon 30d. Het is een aartsmoeilijke lens om er deftige foto's mee te hebben. De DOF is bijzonder klein, de manuele scherpstelling en het vaste diafragma van 8 maakt het er niet makkelijker op.
      Mits heel wat oefening slaagt men er toch wel in om, laat ons stellen op een reeks van 100 foto's, er 10 heel goede uit te krijgen. Ik heb het dan wel over "bewegende" onderwerpen (en uit de hand). Stillevens krijgen een beter percentage.
      Spreekt voor zich dat een beetje nabewerking zich hier wel opdringt. In de meeste gevallen moet het contrast zo'n 20% bijgesteld worden.
      Ik heb tevens eens verdubbelaar maar die is ONBRUIKBAAR met deze lens. Noch met de 350d noch met de 30d.
      Nog vlug eens de pro en contra opsommen:
      PRO :
      - Goedkoop (Sportgoedkoop ivm zijn lenzenequivalent)
      - Lichtgewicht
      - Discreet (compact)
      CONTRA :
      - Vast diafragma (heeft veel licht nodig en maakt het moeilijk om scherp te stellen)
      - Niet voor het "serieuze" werk
      - Donut boukeh (persoonlijk hou k er wel van maar veel mensen storen zich daaraan)
      Naar voorbeeldfoto's toe kan ik u momenteel weinig tonen omdat mijn blog ondertussen niet meer bestaat. Wel kan ik u doorverwijzen naar http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=537136 alwaar een gelijkaardige lens gepresenteerd wordt, een Rubinar.
      Veel plezier gewenst met de fotografie, want dar draait het uiteindelijk om nietwaar
      Vriendelijke groeten,
      Alain,

      Comment


      • #4
        Re: Walimex 800 mm ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Alles waar Walimex op staat moet je met een boog omheen lopen.
        Beetje kort door de bocht hé. Toegegeven, een dergelijke lens zal waarschijnlijk noppes zijn, maar kijk maar eens op de site van Foto Walser, er zijn meer dan genoeg Walimex producten die héél goed zijn (uit eigen ervaring trouwens )

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Walimex 800 mm ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Alles waar Walimex op staat moet je met een boog omheen lopen.
          van de lenzen en technische dingen zou dat kunnen kloppen. statieven en reflectieschermen daarentegen van hun vind ik toch echt goed.
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: Walimex 800 mm ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            van de lenzen en technische dingen zou dat kunnen kloppen. statieven en reflectieschermen daarentegen van hun vind ik toch echt goed.
            mee eens

            Comment


            • #7
              Re: Walimex 800 mm ?

              De discussie omtrent het gewraakte objectief is niet steeds even zuiver.
              Puur technisch gezien is hier sprake van een werkelijk uitstekend objectief, met alle pro's en contra's die gelden voor een spiegel, in het bijzonder voor een kanon als het onderhavige. Ik heb het beestje eens aan de tand gevoeld en ben best wel enthousiast. Ikzelf heb geen website, maar ik wil best een paar foto's opsturen naar jullie priveadres, maar dan wel in een gecomprimeerde vorm. Andere foto's van mij zijn te vinden op www. bec-info.com (fotogalerij, uilen 1, 2 en 3), maar die foto's zijn sterk gecomprimeerd. En het zijn geen spiegelopnamen...

              Comment


              • #8
                Re: Walimex 800 mm ?

                dus dat ding is zen geld waard?
                geen superobjectief, maar voor iemand ie af en toe eens zegt: had ik nu maar een tele en er dus niet beel geld/gewicht aan wil geven interessant?
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment

                Working...
                X