Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-55 IS kitlens of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-55 IS kitlens of niet

    Hallo,

    Ik bezit momenteel een Canon 300D met een SIgma 18-125 DC lens en zou en nieuwe body kopen.

    Nu vraag ik mij af of het de moeite loont om bij de nieuwe body (450D) de nieuwe kitlens te nemen (omdat die IS is) of dat ik beter gewoon mij oude sigma lens welliswaar zonder stabilisator blijf gebruiken.

    alvast bedankt op voorhand.

  • #2
    Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

    Ben je ontevreden met die lens?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

      Nee, niet echt behalve als er binnenhuis gefotografeerd wordt.

      De reden van de vraag is dat ik geen ervaring hebt met andere lenzen daarom de vraag of de kitlens een eventueel verbetering zou kunnen zijn in mijn geval omdat die IS heeft.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

        ik zou ze er niet bijnemen en doorsparen voor een goede lens! Alles hangt af van je budget natuurlijk en van hoever je in je hobby wilt gaan?
        Als je goede foto's binnen wilt dan zou ik toch opteren voor lichtsterke lenzen (2.8'en of minder)
        Enig nadeel is dat deze prijzig zijn!
        Ik had een 17-85 is usm op mijn 40d maar heb deze vervangen door een 24-70 l 2.8 en das wel een hemelsbreed verschil t.o.v de 17-85. De 17-85 daar was ik heel content van buitenshuis maar binnen kun je daar zonder flits weinig goeds mee doen!(en met flits eigenlijk ook niet)
        Nogmaals ik zou die kitlenzen laten voor wat ze zijn en doorsparen voor goede lenzen! Alle fotografen zeggen dat goede lenzen noodzakelijk zijn voor mooie foto's!
        Veel succes met je keuze en laat me iets weten wat het geworden is!
        Mvg
        Jan vansina
        Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

          Altijd erbij nemen voor die paar tientjes!
          Stel je bent in dierentuin met een telezoom en je wil een overzichtsshotje maken of een dichtbij-
          opname, zo'n klein licht dingetje kan er altijd bij en geeft goeie plaatjes.....
          Maar een voorbeeldje, maar zo zijn er veel meer te bedenken.
          De IS kan soms ook zeer handig zijn
          Laat je geen 500+ € lenzen aanpraten omdat je zonder die geen goeie foto's zou kunnen maken.
          Met dat lensje zit je nooit verlegen, maar misschien wel eens om verlegen......

          Comment


          • #6
            Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

            Goedkoop voor binnengebruik: 50/1.8.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Goedkoop voor binnengebruik: 50/1.8.
              Antwoord op een non-existente vraag

              Comment


              • #8
                Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                Om zeker te zijn: als het gaat over de nieuwste kitlens van Canon met stabiliser:
                JA, niet twijfelen, erbij nemen, ik heb deze lens eens kunnen inzetten, en deze lens is ....L kwaliteit op gebied van beelden (beetje overdreven)
                Echt, voor het geld is het een zeer scherp lensje met een goed werkend stabilisatiesysteempje.
                Mechanisch stel de lens weinig voor, licht en goedkoop afgewerkt, maar als ie dan toch ooit stuk moest gaan, koop je gewoon een andere!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Antwoord op een non-existente vraag
                  oh ja?

                  Nee, niet echt behalve als er binnenhuis gefotografeerd wordt.
                  Dus dan is een 50/1.8 toch een goede oplossing...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    oh ja?



                    Dus dan is een 50/1.8 toch een goede oplossing...
                    Ik heb zelfs een 50 /1.4 , maar ik gebruik hem binnen vrijwel nooit ,de beeldhoek is wat beperkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                      Die opmerking over de Canon 50 lens vind ik heel interessant want als ik over een ding ontervreden ben dan is het de kwaliteit van de foto's die binnenhuis genomen zijn.

                      Die Canon EF 50mm f1.8 II is misschien een goed alternatief.

                      Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze lens of zijn er sugesties voor andere lichtgevoelige lenzen die niet al te duur zijn ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door machtedi Bekijk bericht
                        Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze lens of zijn er sugesties voor andere lichtgevoelige lenzen die niet al te duur zijn ?
                        De Tamron 17-50 f2.8. Kost (relatief) weinig (329,-) en is optisch een supergoeie lens.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Ik heb zelfs een 50 /1.4 , maar ik gebruik hem binnen vrijwel nooit ,de beeldhoek is wat beperkt.
                          Je woont in klein huisje ?
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Je woont in klein huisje ?
                            Nee, DAN zou ik hem wel eens gebruiken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 18-55 IS kitlens of niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door machtedi Bekijk bericht
                              Die opmerking over de Canon 50 lens vind ik heel interessant want als ik over een ding ontervreden ben dan is het de kwaliteit van de foto's die binnenhuis genomen zijn.

                              Die Canon EF 50mm f1.8 II is misschien een goed alternatief.

                              Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze lens of zijn er sugesties voor andere lichtgevoelige lenzen die niet al te duur zijn ?
                              Koop gewoon maar de 18-55 IS erbij.
                              Na verloop van tijd verkoop je die gewoon door als je tegen die tijd ze volledig uitgetest hebt.
                              Ikzelf heb de 50 mm 1.8 gehad, prima lens, heb ze verkocht voor een 50 mm 1.4 meer voor de USM en natuurlijk ook iets scherper.
                              Laat je geen lenzen aanpraten van 800 euro. Want heb zelf de 17-55 2.8 IS en die heeft ook zijn beperkingen hoor.
                              Binnen is een groot woord hé, is er veel lichtinval of niet. Fotograferen met het aanwezige licht vergt heel wat oefening. En als je mensen binnen wil fotograferen, moeten ze zelf al stil zitten of het zijn net spoken.

                              Kortom die 50mm 1.8 is een perfecte lichtsterke lens met een zeer goede prijs.
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                              Comment

                              Working...
                              X