Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor mijn 450d Canon...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele voor mijn 450d Canon...

    Na veel nadenken, opzoeken, lezen enz. ben ik tot volgende 2 lenzen gekomen die binnen mijn budget vallen, namelijk :

    Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS

    of de

    Canon EF 70-300mm f 4-5.6 IS USM

    Nu de eerst is een L-lens de tweede noemen ze een verdoken L-lens. Nu de tweede heeft IS de eerste niet (voor IS op deze lens, buiten budget )

    De eerste is blijkbaar lichtsterker dan de tweede.

    Ik trek zeer veel buiten, daar durven al eens dieren bij zitten, maar ook landschappen enz...
    Wat is volgens jullie de beste keurze.

    Of zijn er nog andere waar ik blijkbaar heb overgekeken, maar die jullie zien als een aanrader?

    Groetjes
    Jan

  • #2
    Re: Tele voor mijn 450d Canon...

    ik zou resoluut voor de EF L70-200 f/4 IS kiezen... en anders voor de EF 55-250 USM IS

    Dit zijn mijn richtprijzen voor deze lensen, er zit wel wat verschil op precies!

    70-200 f/4 IS - +-850 euro
    70-200 f/4 - +-500 euro

    70-300 - 150 euro
    70-300 IS - 300 à 350 euro

    55-250 IS - 250 euro
    Last edited by RikH; 14 november 2008, 13:02.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Tele voor mijn 450d Canon...

      Leef je van foto's maken (that is: je verkoopt foto's): de EF 300 f4 L IS

      anders: indien je ook een FF camera hebt: EF 70-300 f4-5.6 IS
      indien enkel crop camera: EF-S 55-250 f4-5.6 IS

      (de 70-200 L is zonder twijfel een leuke lens, maar voor dieren kom je met 200mm zeker te kort, 300 is dikwijls al te weinig)
      blog

      Comment


      • #4
        Re: Tele voor mijn 450d Canon...

        Bedankt allen, ik denk eerder naar de 70-300 te gaan. Lees goeie reviews van deze op ie. Ik denk dat in mijn geval de L-lens inderdaad niet direct een optie is. (ik leef niet van mijn foto's, het is (wordt) een hobby).

        Ik heb nu de 18-55 IS kitlens.

        Ik hou het hier verder nog een beetje in het oog.

        Comment


        • #5
          Re: Tele voor mijn 450d Canon...

          De EF 70-300 IS is zeker niet slecht, maar als je een goede low-budget zoom wil voor een 450D, dan zou ik toch zeker eens kijken naar de EF-S 55-250 IS (er is daarover genoeg info te vinden op dit forum).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Tele voor mijn 450d Canon...

            ik heb zo'n 70-300 is usm gehad(nu verkocht voor een 70-200 is usm 2.8)!
            Heel goede lens. (Prijs kwaliteit top)Was daar zeer tevreden over! Scherp, licht, gemakkelijk in omgang,....
            Enig minpunt is dat je daar binnen weinig of niets mee kunt aanvangen! Op 70 gaat het nog maar op 300 een ramp!
            Als je indoorsportevenementen wilt trekken is deze lens geen optie! Maar ik ben er mee naar thailand, enzo geweest en heb toch behoorlijk wat dieren kunnen fotorgraferen!
            Als wat foto's wilt zien laat je maar iets weten!
            Mvg
            Jan Vansina
            Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

            Comment


            • #7
              Re: Tele voor mijn 450d Canon...

              Oorspronkelijk geplaatst door janvansina Bekijk bericht
              ik heb zo'n 70-300 is usm gehad(nu verkocht voor een 70-200 is usm 2.8)!
              Heel goede lens. (Prijs kwaliteit top)Was daar zeer tevreden over! Scherp, licht, gemakkelijk in omgang,....
              Enig minpunt is dat je daar binnen weinig of niets mee kunt aanvangen! Op 70 gaat het nog maar op 300 een ramp!
              Als je indoorsportevenementen wilt trekken is deze lens geen optie! Maar ik ben er mee naar thailand, enzo geweest en heb toch behoorlijk wat dieren kunnen fotorgraferen!
              Als wat foto's wilt zien laat je maar iets weten!
              Mvg
              Jan Vansina
              Hey bedankt, maar intussen ben ik meer overtuigd geraakt van de 55-250. Reden is vooral omdat ik eventueel later nog naar de lichtsterkere (L) lenzen kan gaan. Maar ik wil rustig aan mijn set opbouwen.

              Ik moet trouwens nog een flits aanschaffen en met de feestdagen in het vooruitzicht is dit denk ik een betere koop.
              Bij deze zit ik te denken aan ofwel

              Canon Speedlite 580 EX II

              of de

              Metz Mecablitz 58 AF-1 Canon

              Is de 580 EX zijn 80€ extra waard? Of kies ik beter voor de Canon. Ik blijf nogal graag bij het merk Canon. Vraag mij niet waarom hoor.

              Jan

              Comment

              Working...
              X