Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste portret lens 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste portret lens 5D

    Welk is momenteel de beste portret lens voor op een 5D?
    Ik ben van plan de 85mm F1.2 te kopen maar wou toch eens horen of jullie denken dat er betere zijn.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  • #2
    Re: Beste portret lens 5D

    Ik gebruik zowel de 85L als de 135 op m'n 5D afhankelijk van de stijl die je wil hanteren. Mocht ik maar één van de twee mogen hebben dan schiet m'n 85 over
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Beste portret lens 5D

      In deze klasse is er geen betere.

      Comment


      • #4
        Re: Beste portret lens 5D

        Als de brandpuntafstand je ligt (je hebt al een 85/1.8) dan is er niks beters te vinden dan de 85L, aan de andere kant, heb je echt meer nodig dan de veel goedkopere 85/1.8? Wat dat betreft zou je dus ook gaan kijken naar de 135L...
        Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
        Visit my Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Beste portret lens 5D

          85mm is een mooie brandpuntsafstand, 100mm ook, 135 is "kantje boord"
          De beste lens is zonder twijfel de 85mm 1.2L, Type I of II maakt weinig uit (wel in prijs)
          Daarna zou ik tussen de 85 1.8 kiezen.

          Comment


          • #6
            Re: Beste portret lens 5D

            85L is fantastische lens op 5D. Heb zelf eerst 85 mm f1.8 gekocht maar vond ze pas voldoende scherp op f/2.8. Bovendien is de kleur die er zonder fotobewerking standaard uitkomt mooier IMO dan die van de 85 mm f/1.8. Dit is mijn enige lens die ik nooit zal verkopen (als ik bij Canon blijf - ik heb geen behoefte aan 22 MP zoals in 5DII).

            De Zeiss ZE 85 mm F1.4 MF zou ik ook wel eens willen proberen evenwel.

            Comment


            • #7
              Re: Beste portret lens 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              85mm is een mooie brandpuntsafstand, 100mm ook, 135 is "kantje boord"
              De beste lens is zonder twijfel de 85mm 1.2L, Type I of II maakt weinig uit (wel in prijs)
              Daarna zou ik tussen de 85 1.8 kiezen.
              Type 1 vind ik nergens meer.
              Type 2 is vandaag bij konijn ineens 60 euro duurder geworden, heb ze dan maar snel gereserveerd bij studio73.
              Van afstand vind ik de 85 ook wel het best, 100mm vind ik al ver dan gaat 135 zeker te ver zijn.
              Last edited by Doc_Holiday; 14 november 2008, 13:47.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Beste portret lens 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
                ik heb geen behoefte aan 22 MP zoals in 5DII).
                Vanwaar deze opmerking? Verwacht je problemen met deze lens op de 5DII? Want ik ben wel van plan na nieuwjaar de nieuwe 5DII te kopen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Beste portret lens 5D

                  Ik gebruik de 85mm F1,2 L USM en de 135mm F2 L USM, op de 5D beiden zijn zonder meer heel goed maar in een studio is de 135 net iets te lang.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste portret lens 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Vanwaar deze opmerking? Verwacht je problemen met deze lens op de 5DII? Want ik ben wel van plan na nieuwjaar de nieuwe 5DII te kopen.
                    85 1.2 zal een van de beste lenzen zijn voor op de 5D mark II..
                    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste portret lens 5D

                      ben ze net gaan kopen!!
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste portret lens 5D

                        en, tevreden van?
                        We wachten vol spanning op je eerste voorbeeldfoto's ervan

                        grtz
                        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste portret lens 5D

                          heb ze ff getest in de winkel, maar kan je niet veel van zeggen. Voor de rest vandaag geen tijd. Moet direct naar Antwerpen vertrekken, foto's nemen van een miss verkiezing en ga dat met de 70-200 doen.
                          Heb ook studio statieven en backdrops gekocht, dus nu maar op zoek gaan naar een model om test shoot mee te doen
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste portret lens 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Vanwaar deze opmerking? Verwacht je problemen met deze lens op de 5DII? Want ik ben wel van plan na nieuwjaar de nieuwe 5DII te kopen.

                            Neen verwacht geen problemen op Mark II met deze lens (is superscherp), maar misschien wel met 24L en 35L die me toch ietsje minder scherp voorkomen, vnl naar de randen toe.

                            22MP zijn welkom maar voor mij niet echt nodig (alhoewel mogelijkheid tot croppen soms wel eens van pas zal komen). Hecht meer belang aan het dynamisch bereik, kleurweergave, ruis (bij 100-800 ISO) en mogelijkheid tot uitlichten van schaduwen zonder verlies in post-processing. Misschien kon Canon daarin nog meer vooruitgang boeken als ze zich niet gewongen voelden om mee te gaan in de magapixelrace.


                            NB ben natuurlijk ook wel geïnteresseerd in de Mk 2 maar dan vooral voor de lagere ruis, de manuele bijstelling van de AF, de iets grotere zoeker, de lichte weathersealing en de liveview bij manuele scherpstelling. Ik moet echter wel nog overtuigende foto's en reviews zien om mij te overtuigen dat de IQ echt beter is dan 5DMk1 want dat is voor mij toch het belangrijkste. Switch naar 5DII is toch niet zonder verlies (verkoop 5DI en misschien upgraden PC) en met het uitgespaard geld kan je een mooi objectief kopen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste portret lens 5D

                              Voor een 5D zonder twijfel:

                              De EF 200mm f/2 IS USM.


                              Prachtige blur op 200 en volledig tot zen recht op een FF!!!

                              Kwijl, kwijl...
                              Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

                              Comment

                              Working...
                              X