Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

    hoi mensen,

    ik bezit nu een Canon 400d met de volgende set lenzen:

    - canon 70-200 IS USM 2.8
    - Sigma 24-70 2.8
    - Tokina 10-17 fish eye

    nu ben ik erg (!) geinteresseerd in de 5d mark II.
    kan iemend me vertellen of al deze lenzen er op werken?
    wat betreft de canon lens ben ik niet bang.
    maar wat doet de Sigma en Tokina?

    wie kan me adviseren?

  • #2
    Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

    canon 70-200 IS USM 2.8: is een lens die op FF kan gebruikt worden

    Sigma 24-70 2.8: Indien dit de 24-70mm F2.8 EX DG (MACRO) betrefd is er geen enkel probleem op een FF camera.

    Tokina 10-17 fish eye: de 10-17/3.5-4.5 DX fisheye zoom is een lens die gemaakt is om op APS-C camera's (cropcamera) te werken en zal dus niet kunnen gebruikt worden op een 5d mark II.

    Comment


    • #3
      Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

      Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
      canon 70-200 IS USM 2.8: is een lens die op FF kan gebruikt worden

      Sigma 24-70 2.8: Indien dit de 24-70mm F2.8 EX DG (MACRO) betrefd is er geen enkel probleem op een FF camera.

      Tokina 10-17 fish eye: de 10-17/3.5-4.5 DX fisheye zoom is een lens die gemaakt is om op APS-C camera's (cropcamera) te werken en zal dus niet kunnen gebruikt worden op een 5d mark II.
      dank voor de terugkoppeling!!!

      Comment


      • #4
        Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

        Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
        Tokina 10-17 fish eye: de 10-17/3.5-4.5 DX fisheye zoom is een lens die gemaakt is om op APS-C camera's (cropcamera) te werken en zal dus niet kunnen gebruikt worden op een 5d mark II.
        De Tokina is wel gemaakt voor een cropcamera, maar is geen EFs lens, dus de lens kan gewoon op de FF camera, wat het gaat doen wat betrefd vignetering? Maar misschien heb je nog een veel visseogerige lens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          De Tokina is wel gemaakt voor een cropcamera, maar is geen EFs lens, dus de lens kan gewoon op de FF camera, wat het gaat doen wat betrefd vignetering? Maar misschien heb je nog een veel visseogerige lens.
          OK antwoord is wat moeilijker dan een zuiver ja/nee technisch past deze lens wel op een FF camera, maar de beeldcirkel van deze lens is kleiner dan een "normale" lens bedoeld voor een FF camera (zie Tokina folder ). Doordat deze beeldcirkel kleiner is zal de lens minder presteren op een FF dan op een cropcamera. Centraal deel van de foto zal natuurlijk goed blijven maar hoe meer naar de hoeken hoe minder de lichtopbrengst zal zijn, totdat er waarschijnlijk een deel van de sensor zelfs niet meer belicht zal worden hier: tokina 10-17 voorbeeld grenzen op 10 mm en hier een voorbeeld van iemand die de zonnekap aan de binnenkant belichte.
          Nog een voorbeeldmet 5d: op 11mm met zonnekap vanaf 15 mm zou het echter wel mogelijk zijn om een volledig belichte foto te maken met deze lens...... maakt dit dat deze nog bruikbaar is op een full frame? In mijn ogen niet maar... ik wilde ook niet zeggen dat er technisch gezien gezien geen foto mee gemaakt kan worden enkel dat de lens niet meer bruikbaar zal zijn op een full frame camera zoals ze bruikbaar is op een cropcamera..

          Comment


          • #6
            Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

            Met de 5Dll heb je toch ook nog genoeg pixeltjes om de schaar te hanteren, zoals bij Nikon de DX-mode op FX camera's.

            Trouwens ik vind dat jemet je voorbeelden wel weer een nieuw extra creatief gebruik geeft voor APS-C lenzen op FF.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

              Der op passen is niet voldoende, de nieuwe 5D gaat erg veeleisend zijn qua optiek en computer. ik ben zelf gebruiker van de oude 5D en heb daar steeds met Top objectieven van Canon op gewerkt, zelf een selectie gemaakt en enkel de prime lenzen (85mm F1.2 L USM en 135mm F2 L USM ) weerhouden voor 90 % van het camera gebruik. Dus de enige lens die ik nog een beetje zie zitten als antwoord op je vraag is inderdaad de 70-200 en zelfs daar heb ik nog enige vrees voor.

              Een beetje met hetzelde probleem als U, koos ik voorlopig om geen Upgrade te maken naar 5D Mark II, maar nog even de kat uit de boom te kijken. Ik kan van mijn 5D bestanden zonder probleem A2+ afdrukken maken, en eigelijk heb ik zeer zelden een grotere afdruk nodig.

              MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 14 november 2008, 14:07.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

                Vrees voor de 70-200 2.8 op een 5D? Dat snap ik dus niet hé. je hebt daarmee een geweldige combinatie, wat kan er daar nu fout aan zijn?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Vrees voor de 70-200 2.8 op een 5D? Dat snap ik dus niet hé. je hebt daarmee een geweldige combinatie, wat kan er daar nu fout aan zijn?
                  Geen idee, maar er ontstaat paniek in fotoland.

                  Zelf zou ik ook o zo graag als volgende body de mkII aanschaffen, maar het maakt me lik "bang".

                  Binnen enkele dagen zullen we wel resultaten zien, en er zijn ook nog steeds de EOS Discovery Days te Brussel om al dat moois uit te testen hé!

                  Vanaf dan mag pas geoordeeld worden, want met zulke objectieven moet een 50MPixel camera volgens mijn mening nog niet boeten...

                  kijk maar naar Hasselblad, zijn die lenzen nu zoveel beter dan die van Canon?
                  OK, het is wel een zoomlens, maar toch zeker ook niet van de minste hé. Zolang je afdrukformaat onder de maximale lensmogelijkheden blijven zit je toch goed en hangt het enkel van de camerasensor af niet?
                  Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

                  Comment


                  • #10
                    Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

                    Mensen,
                    ben intussen gezegend met een 5d.
                    alle lenzen werken perfect. alleen de fisheye vanaf 15mm en hoger.
                    ook de sigma werkt goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

                      Een 5D of een 5DmarkII ?
                      Heb je eventueel voorbeeldfoto's ?
                      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                      Fuji Finepix F30

                      Comment


                      • #12
                        Re: werken deze lenzen op 5d markII (vervanger 400d)

                        Wellicht is het toch een verbetering als je de Sigmaof Canon 15mm fisheye op de kop tikt.
                        De 10-17 kan je dan verkopen en voor een betaalbaar prijsverschil heb je dan een scherpere lens.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X