Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kitlens D80 of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kitlens D80 of niet ?

    Ik plan binnenkort de aanschaf van een eerste DSPRL,

    Concrete vraag, ik heb besloten de Nikon D80 te kopen, maar heb twijfels of ik hem met de kitlens Nikon D80 Body+ Nikon AF-S DX VR 18-55mm zou kopen, of enkel de body.

    Body: 440 euro
    Body + kitlens: 525 euro

    Ik weet dat de kwaliteit van de kitlens vrij zwak is, maar ik dacht dat vanwege de lage prijs het toch interessant zou kunnen zijn, ondertussen kan ik uitkijken naar een Tamron 18-55 of 28-75mm.
    Ik plan ook een breedhoeklens, de sigma 10-20 mm te kopen, maar die is al redelijk duur, vandaar dat ik denk te gaan voor de combinatie van de sigma + kitlens (ipv tamron die 230euro duurder zou uitkomen). Nu, wanneer zou blijken dat die kitlens echt niets voorstelt en ik er na 2weken al zou op vloeken, dan zou ik hem toch niet kopen en direct meer betalen voor de Tamron.

    Ik zoek dus een raad/mening, of het de moeite is om de kitlens te kopen voor 85euro extra (ivgl de tamron van 320), of ik die beter links laat liggen en het extra geld aan de tamron geef?

    Voor mijn landschapfotografie zou ik sowieso al een sigma 10-20mm proberen kopen los daarvan.



  • #2
    Re: kitlens D80 of niet ?

    Ik heb een andere kitlens van nikon, maar zeggen dat de kitlenzen slechte lenzen zijn, wil ik niet zeggen. Als je wat kan spelen met de instellingen, lukt 't zeker goed.
    Maar als je een breedhoek wil, dan zou k die combineren met de tamron 28-75 ofzo. Enfin, die lens wil ik zelf kopen

    groeten
    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

    Comment


    • #3
      Re: kitlens D80 of niet ?

      Ik zou voor de tamron of sigma 18(17)-55 gaan, dacht ik al een paar weken na dat ik diezelfde kitlens in handen kreeg.

      Comment


      • #4
        Re: kitlens D80 of niet ?

        De vraag is of de D80 nog leverbaar is. In enkele winkels zijn de body's al uitverkocht en soms zijn er alleen bepaalde combinaties met een kitobjectief te koop. Als je er een wilt, wees er snel bij.

        Een kit objectief heeft voor en nadelen. Het voordeel is dat je goedkoop aan de slag kunt. Het nadeel is dat als je wilt uitbreiden met andere objectieven, dat je dan meestal een dubbel hebt.
        Een nadeel is ook dat er betere objectieven zijn.

        Nu lees ik ook je voorkeur voor Tamron en Sigma. Waarom geen Nikon objectieven? Te duur, dat is relatief. M'n meeste huidige objectieven zijn aangeschaft in 1986 en vlak daarna. En ze werken compleet op alle digitale reflexen, behalve D40 en D60 (geen AF).

        Lees op m'n website de artikelen over objectief keuze en het onderzoek naar de kwaliteit van objectieven.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: kitlens D80 of niet ?

          jaja ze zijn nog leverbaar die D80
          de mijne is gereserveerd bij konijn en word morgen opgehaald
          11-300mm
          jeff heylen

          Comment

          Working...
          X