Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 300mm f2.8 non IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 300mm f2.8 non IS

    Ik heb ergens op een forum van vogelspotters iets gelezen dat bij een eventueel defect aan die lens ( bijvoorbeeld AF-motor ) deze niet meer worden hersteld Is daar iets van waar of zijn dat loze berichten?

  • #2
    Re: canon 300mm f2.8 non IS

    Spijtig Genoeg Correct,

    In die zin dat canon geen reserveonderdelen voor deze lens kan leveren. (https://www.etbass.nl/CRP/Prijzen.aspx )
    Als het probleem kan opgelost worden zonder nieuw onderdeel of je kan ergens aan een reserveondeel geraken, dan kan je altijd eens bij rofarepair proberen.

    Vindt het eigenlijk een schandalige zaak zoiets, je spendeert handenvol geld aan goeie optiek en na 10 jaar (? gemiddelde geservicte levensduur van lens?) sta je daar .... .
    Dit feit houd me vreselijk tegen om echt te investeren in die zaken.

    Een idee: mocht bd als vzw nu eens een voorraadje inslaan van kruciale reserveonderdelen van top optiek (usm motor, IS-unit) dan kan iedereen met een gerust hart verder !!!

    Groeten,

    K

    Comment


    • #3
      Re: canon 300mm f2.8 non IS

      Dat is inderdaad meer dan schandalig. Het verwondert mij dan ook sterk dat die lenzen op de tweedehandsmarkt nog zoveel geld gaan, maar waarschijnlijk wordt er over een mogelijks toekomstig defect niet nagedacht...

      Comment


      • #4
        Re: canon 300mm f2.8 non IS

        Oorspronkelijk geplaatst door defender110 Bekijk bericht
        Dat is inderdaad meer dan schandalig. Het verwondert mij dan ook sterk dat die lenzen op de tweedehandsmarkt nog zoveel geld gaan, maar waarschijnlijk wordt er over een mogelijks toekomstig defect niet nagedacht...
        Er zijn altijd speciaalzaken die alles herstellen. Alleen zal het misschien iets duurder uitkomen omdat die mannen ervan zullen profiteren.
        Wij hebben hetzelfde voorgehad met keukenapparatuur van een bepaald merk "scholtes", same story. Is wel nog herstelbaar, maar aan aangepaste prijzen ;-)
        (en nogthans staat onze keuken er 10 jaar)
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #5
          Re: canon 300mm f2.8 non IS

          Je mag me altijd die speciaalzaken eens noemen...
          Ik heb er nog niets over terug gevonden...

          Comment


          • #6
            Re: canon 300mm f2.8 non IS

            Idd, dat heb je met objectieven die niet meer gemaakt worden....

            Jammer, maar ik zou er toch niet echt mee inzitten als je de lens gaat gebruiken voor "vogelspotten" of naast een voetbalveld in de regen is nog 'n verschil natuurlijk.

            Hetzelfde geval is de "scherpste allertijden" Canon 200 f1.8L .

            Hoewel je soms op de 2e handsmarkt defect topglas tegenkomt voor véél geld. (b.v. FD 85mm f1.2L)

            Ga ervoor!
            CANON Inc. Made In Japan

            Comment


            • #7
              Re: canon 300mm f2.8 non IS

              Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
              Idd, dat heb je met objectieven die niet meer gemaakt worden....

              Jammer, maar ik zou er toch niet echt mee inzitten als je de lens gaat gebruiken voor "vogelspotten" of naast een voetbalveld in de regen is nog 'n verschil natuurlijk.

              Hetzelfde geval is de "scherpste allertijden" Canon 200 f1.8L .

              Hoewel je soms op de 2e handsmarkt defect topglas tegenkomt voor véél geld. (b.v. FD 85mm f1.2L)

              Ga ervoor!
              Inderdaad.
              Zoals ik reeds reageerde naar Kruger per mail, het is altijd een risico. En op moment van breuk kan je niet anders dan 't hele land en omstreken af te schuimen per mail en telefoon tot je iemand vind. Maar ik ben vrij zeker dat je wel iemand vind.

              Ik ben de gelukkige eigenaar van zo'n scherpste allertijden, en ik kan wel stellen dat het geen overdreven theorie is, hij is echt super ;-)
              Maar morgen kan ik ook aan het blijten zijn dat hij 't niet meer doet.

              Kijk maar eens naar die kerel die meerdere filmpjes maakte van zijn broken 600mm prime
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


              En dat was nu wellicht één onder garantie, maarja bon, welk verhaal ga je brengen?
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment

              Working...
              X