Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-300mm

    Nikkor AFS DX VR 70-300mm 4.5-5.6 G opjectief.

    Ik denk er aan om dat opjectief te kopen,daarom zoo ik graag willen weten van de mensen

    op BD die zoo een gebriuken,

    Raden jullie mij dat aan,JA of NEEN,en graag te reden van dat JA of NEEN,

    Bedank ,voor jullie hulp,
    groetjes,polydoor.

    NIKON D80

  • #2
    Re: Nikkor 70-300mm

    De plus van deze lens :

    - Niet de duur voor een Nikkor
    - AF-S dus snelle focus
    - Lichtgewicht en compact
    - VR, altijd heel handig als er wat minder licht is
    - voldoende scherp (ook op 300mm)

    De min van de lens:

    - niet lichtsterk, dus zeker geen teleconverters meer tussen steken. De nikkors gaan er toch niet tussen.
    - Niet zo robuust, van plastiek

    Voor mij is dit een aanrader, zekers als gewicht (voor op reis) en de prijs belangrijk zijn.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-300mm

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      De plus van deze lens :

      - Niet de duur voor een Nikkor
      - AF-S dus snelle focus
      - Lichtgewicht en compact
      - VR, altijd heel handig als er wat minder licht is
      - voldoende scherp (ook op 300mm)
      Nog een dikwijls vergeten pluspunt:
      Het is geen DX lens, niettegenstaande TS dit wel aangeeft.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-300mm

        ik lees hier juist dat de nikkor 70-300 afs geen dx lens is is deze lens dan compatibel met nikon d60 want ik was ook van plan om ze aan te schaffen
        greetz yves
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-300mm

          Geen probleem! Is compatibel op je D60!
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-300mm

            Prijs/kwaliteit een echte aanrader

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-300mm

              Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
              ik lees hier juist dat de nikkor 70-300 afs geen dx lens is is deze lens dan compatibel met nikon d60 want ik was ook van plan om ze aan te schaffen
              greetz yves
              Geen probleem. Wil enkel zeggen dat, moest je ooit een body met kleinbeeld sensor(FX-D3/D700,...) kopen, deze lens hier ook volledig op bruikbaar is. En DX lens maar in beperkte mate.
              Het enige wat van belang is om op de D60 te gebruiken is de AFS en die is er dus

              Ik heb enkel "niet DX" vermeld omdat ik dat ook een voordeel vind tov een DX lens.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-300mm

                Hoi,
                Naar aanleiding van je vraag ivm deze lens, graag het volgende. Ik heb een D300, maar ben op zoek naar geschikte lenzen. Echter deze moeten ook nog passen op mijn F80, dus geen DX. Ook ben ik dikwijls on the road onder geen te goede omstandigheden, dus lenzen die tegen een duw kunnen. Is deze 70-300 dan niet wat te licht uitgevallen ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-300mm

                  Ik heb sedert enkele maanden de 70-300 VR van Nikon.
                  Ben er heel tevreden over, behalve dan dat hij niet lichtsterk is (kan ook niet voor die prijs, toch niet van Nikon )
                  Persoonlijk vind ik de VR eerder een hype dan een nuttige functie.

                  Ik fotografeer vooral buiten en heb gemerkt dat VR enkel hulp biedt in situaties waarin er NET te weinig licht is (schemering), als het te donker is en je moet meer dan 2 stops naar beneden gaan zal je foto zelfs met VR nog bewogen zijn.
                  Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer je wel genoeg licht hebt maar met een klein diafragma oid wilt gaan werken.
                  Verder schiet ik veel in "continuous" mode, en ik merk dat mijn D80 minder FPS haalt wanner VR opstaat.

                  Iig: VR is zeker geen "slecht" ding, maar als er een AF-S 70-300 non-VR voor minder geld zou zijn zou ik direct deze aanraden, bij mij staat VR namelijk meestel uit.
                  Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                  Foto-Alex

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-300mm

                    Ik gebruik de 70-300 VR op mijn D200 en mijn D50, en ik kan hem zeker aanraden!

                    Ben er heel tevreden van, en gebruik ze vooral om sport en natuur mee te fotograferen.

                    voordelen voor mij: relatief compact, goed gebouwd (metalen vatting met rubber afdichting, verschillende keren in de regen gebruikt en geen problemen gehad, is al eens gevallen...), goede prijs.

                    Enige nadeel voor mij: niet lichtsterk. Zoals al gezegd, kan niet voor die prijs...

                    Ik zou zeggen, pak eens een goedkope telezoom vast, en een professionele (de Nikon 70-200 2.8 bijvoorbeeld). Dan zal je merken dat prijs/kwaliteit heel goed zit bij de 70-300 VR.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-300mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                      Persoonlijk vind ik de VR eerder een hype dan een nuttige functie.

                      Ik fotografeer vooral buiten en heb gemerkt dat VR enkel hulp biedt in situaties waarin er NET te weinig licht is (schemering), als het te donker is en je moet meer dan 2 stops naar beneden gaan zal je foto zelfs met VR nog bewogen zijn.
                      Zelfs VR heeft zijn grenzen.
                      Als je op 300mm trekt, heb je 450mm en zijn 3 stops: 1/225(1),1/112(2),1/56(3) of dus 1/60s.
                      Kom dan niet af dat VR niet meer werkt bij tijden tussen 1/30s en 1s.
                      1/60 is haalbaar en een stuk beter(handiger) dan 1/450s(als het object het toelaat).
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment

                      Working...
                      X