Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

    Hallo,

    Volgens exposureplot neem ik 60% van mijn foto's tussen de 40 en 60 mm.
    Momenteel zit ik met een kitlens, waar ik best tevreden van ben, maar deze is totaal niet lichtsterk (3-4.5). Ik moet geen hoogprofessionele lens hebben die mij miljoenen euro's gaat kosten, maar hij mag wel een tikkeltje beter zijn dan deze nu. Beeldstabilisator moet niet, maar mag, das wel handiger voor mij als 't wat donkerder wordt

    Mijn vraagje is: heeft er iemand ervaring met de Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI voor op een nikon D80 ? Vinden jullie dit een goeie lens? Zijn er betere?

    (ja ik heb al gekeken met de zoekfunctie, maar ben niet voldoende teweten gekomen )

    groeten en dankjewel!
    http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

  • #2
    Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

    Met deze lens kan je zeker gen miskoop doen, ik gebruik ze nu op een FF D3 waar ze perfect op werkt, je gaat er geen spijt van hebben als je deze lens aankoopt. 2de hands vind je ze soms voor rond de 200 à 250€
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

      Voor een D80 zou ik de Tamron 17-50 2.8 kiezen. Ik had beide waardes in Nikkor en hebt de 28-70 verkocht omdat die niet meer gebruikt werd.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

        Ik dacht ook eerst een lens tot 50 of 55mm te nemen, dan eentje hoger en dan een zoom, maar dat heeft niet veel zin. Ik kan 't beter op twee lenzen houden, kwestie van lenzenwisselingen te beperken. En ik kan echt niet zeggen dat het grootste percentage tussen de 17 en 50 ligt... echt verspreid tussen 40 en 60...
        Kweetnietgoed
        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

          Als 60% tussen 40 en 60 mm zit, dan is de belangrijkste vraag: waar zitten dan de andere 40% van je foto's? Op basis daarvan kan je dan opteren voor een tamron 17-50 of tamron 28-75 zou ik toch denken...

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

            Ik ben gegaan voor de 28-75mm 2.8 omdat je deze kan gebruiken op een Full-frame en het bereik me beter ligt. De 17-50mm 2.8 ga je niet op een FF kunnen gebruiken. (toekomst)
            Onder de 28mm gebruik ik mijn 18-70mm lens.
            Te 28-75 heeft nu wel een verniewde versie met ingebouwde motor en...
            Het is nu de XR Di LD with built-in servomotor geworden.
            Ik mag zeggen dat ik tevreden ben van deze lens, daar ik ze nog niet fatsoenlijk heb kunnen testen.
            Nog maar 2X gebruikt op mijn D80.
            De lens is ongeveer even snel als een 18-70mm van Nikon.

            MVG,
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

              Hama, voor die andere 40% kan ik mijn kitlens wel gebruiken hoor
              Maar ik opteer eerder voor de tamron ipv 18-70 van nikon, omdat die iets lichtsterker is over heel de lijn.
              Achja, 't is blijkbaar een deftige lens, zoals ik mag lezen op het net.

              groeten
              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

                Als je 60% van de foto's tussen de 40 en 60mm neemt kan je gewoon een 50mm kopen!
                Voor dezelfde prijs koop je een 1.4, win je 2 stops. Heb je bovendien geen issues m.b.t. verkeerd gecentreerde zooms van Tamron en zo.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI

                  hmm, juist, misschien wel... had ik niet eens aan gedacht!
                  hoe dom
                  http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                  Comment

                  Working...
                  X