Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 16 - 35 mm of fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 16 - 35 mm of fisheye

    Hello,

    Ik doe eigelijk uitsluitend fotografie van motorcross.
    ik overweeg om nog een lens aan te schaffen.
    Ik heb als camera de 40D
    Ik Heb momenteel de 24 - 70 2.8 en de70-200 2.8 van Canon.
    Nu zou ik ofwel een fisheye willen aanschaffen, owel de 16-35 van Canon.
    Ik heb eens geluisterd bij Konijn naar de mogelijkheden, maar toen was het er pokkedruk, en ik had eigelijk weinig aan de uitleg die ik kreeg. Ik meen begrepen te hebben dat de fisheye van Canon niet bruikbaar is op de 40D omwille van de cropfactor van de Camera, maar dat een 10-22 fisheye van Sigma wel gebruikt kan worden...
    De 16 - 35 heb ik al eens kunnen gebruiken van iemand, dus daar weet ik zo wel van wat er mogelijk mee is.

    KAn er iemand mij raad geven aub?

    Mvg,

    Harre

  • #2
    Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

    Waarom zou da nie mogelijk zijn???

    Waarscheinlijk wilden ze hun lens in voorraad kwijt want een EF sluiting blijft een EF sluiting en ik ben er toch van overtuigt dat de lens ook in een 40D herkent wordt.

    Ervaring heb ik niet met een van lenzen, maar zou toch voor de 16-35 gaan Die zou ik persoonlijk veel meer kunnen gebruiken dan de visoog.

    Veel succes met je koop!
    Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

    Comment


    • #3
      Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

      Ik heb zelf de 15mm Sigma gehad en verkocht
      met de reden dat het FE-effect mij begon te vervelen.

      't Is een zéér scherpe lens met mooie kleuren en contrast.
      Het is een uniek effect; maar denk tocht dat in uw geval
      de 16-35L 'breder' inzetbaar is.

      M.v.g.
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

        in u geval zou ik voor de 10-22 van canon gaan; perfect lensje dat mooi aansluit bij u bereik. en past perfect op crop sensor...
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

        Comment


        • #5
          Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

          Als je een fisheye zoekt, ik heb mijn Sigma 10mm f/2.8 nog te koop staan. Stuur maar pm als je interesse hebt...
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • #6
            Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

            het effect van beide lenzen is toch wel verschillend. Wat is je bedoeling van soort fotografie dat je met die lens gaat willen nemen ? Ook motorcross ?

            Ik heb beide lenzen en neem zeer, zeer weinig foto's met de fisheye ...de 16-35 is wel een zeer goeie ...maar ook wel 3 keer de prijs van de fisheye.

            Vraag me eigenlijk af of je niet beter zou zijn met de 17-40 van canon ....

            Comment


            • #7
              Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

              Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
              in u geval zou ik voor de 10-22 van canon gaan; perfect lensje dat mooi aansluit bij u bereik. en past perfect op crop sensor...
              Ik sluit mij hier bij aan. De 10-22 van canon is een aan te raden groothoeklens en goed van kwaliteit.
              Wat ook in de mogelijkheden ligt is de zeer lichtsterke 17-55mm f 2,8 met IS van canon, persoonlijk zeeeeer tevreden van.

              Mvg,
              Last edited by SteFoto; 10 november 2008, 15:26.
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                Als ik het goed begrepen had, dan zei die man bij Konijn me dat met een 40D het fisheye effect zou wegzijn van een canonlens. Dit had iets te maken met de cropfactor van de camera. Wat juist weet ik niet, maar hij zei me dat de Sigma lens WEL het fisheye effect behoud.

                Iemand vroeg wat eigelijk de bedoeling is van de lens.
                Momenteel neem ik dus de meeste fotos met de 70 - 200.
                De fisheye zou ik gebruiken om per dag enkele "funpics" te maken. Ze moet zeker niet dienen om de hele dag te gebruiken.
                Als ik naar het prijsverschil zie van de beide lenzen, tja, dat scheelt toch ook wel een hele hoop om "een paar beelden" per dag mee te maken...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                  ikzelf heb de sigma 15mm fisheye en wat ze (vermoedelijk) willen zeggen is dat het fish-eye effect van een 15mm FE (of het nu Canon of Sigma is) niet heel erg te zien is.

                  Op een crop-cam zou je, indien je echt het fe-effect wil hebben, een 10mm moeten hebben.

                  Ik heb de 15mm op een 400D en het effect is echt niet fel tov mijn analoge EOS 5 bv.
                  Maar ik heb deze lens gekocht omdat ik naar full-frame wil overschakelen.

                  Corneel deed vette dingen met zijn 10mm dus die kan ik je zeker aanraden.
                  Denk echter wel dat je met de 16-35 meer kan aanvangen; fisheye wordt je nogal snel moe...

                  Hopelijk heb je hier wat aan...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                    Echte Fish-eye wordt zeer snel een déja-vu.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Echte Fish-eye wordt zeer snel een déja-vu.
                      Het is dus leuk om er af en toe eens mee te spelen, maar ik denk ook niet dat ik die veel zou gebruiken.(als ik er een had)

                      Een 16-35 is inderdaad veel bruikbaarder dan een fish-eye, maar voor een 40D zijn er alternatieven die zeker zo goed presteren en die ook nog goedkoper zijn (bijvoorbeeld de EF-S 17-55 f2,8 IS).

                      De Sigma 10-20 en Canon 10-22 zijn ook geen fish-eye lenzen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        ikzelf heb de sigma 15mm fisheye en wat ze (vermoedelijk) willen zeggen is dat het fish-eye effect van een 15mm FE (of het nu Canon of Sigma is) niet heel erg te zien is.

                        Op een crop-cam zou je, indien je echt het fe-effect wil hebben, een 10mm moeten hebben.

                        Ik heb de 15mm op een 400D en het effect is echt niet fel tov mijn analoge EOS 5 bv.
                        Maar ik heb deze lens gekocht omdat ik naar full-frame wil overschakelen.

                        Corneel deed vette dingen met zijn 10mm dus die kan ik je zeker aanraden.
                        Denk echter wel dat je met de 16-35 meer kan aanvangen; fisheye wordt je nogal snel moe...

                        Hopelijk heb je hier wat aan...
                        Ik denk dat de verkoper probeerde duidelijk te maken dat de 15mm Sigma een Fish eye voor Full Frame/Kleinbeeld camera's is. Door de cropfactor is de fish eye geen echte fish eye meer.
                        Zelf heb ik de Zenitar 16mm. Vooral in het begin leuk, maar je komt veel verder met een normale groothoeklens. Een normale groothoek kun je als een soort standaardlens gebruiken. Een visseoog niet.

                        Overigens kun je een 15mm fisheye niet vergelijken met een 15mm normale lens. Een visseoog heeft een grotere beeldhoek (180 graden tenminste over de diagonaal), ook al is het aantal mm gelijk.
                        Last edited by Kiekvogel; 11 november 2008, 14:04.
                        Ik ben op zoek naar een MB-20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          Denk echter wel dat je met de 16-35 meer kan aanvangen; fisheye wordt je nogal snel moe...
                          ik ben zot v an mijn fisheye (peleng 8mm)
                          en ik zou hem voor geen geld van de wereld willen wegdoen voor een breedhoek à la 16-35

                          maar ja, dat ben ik
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                            ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar iemand die de lenzen beide heeft ofzo, en eens ga smeken om eens een vergelijkingstest komen te doen..... Want ik ben met al deze uitleg precies nog verder achteruit dan vooruit.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 16 - 35 mm of fisheye

                              Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                              ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar iemand die de lenzen beide heeft ofzo, en eens ga smeken om eens een vergelijkingstest komen te doen..... Want ik ben met al deze uitleg precies nog verder achteruit dan vooruit.....
                              je mag van mij de 15mm 2.8 fisheye altijd komen testen. Ik woon in Wellen.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X