Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

    Kan deze lens probleemloss gebruikt worden op een D300 ? ttz. geen problemen met automatische scherpstelling etc etc etc

  • #2
    Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

    Werkt perfect op mijn D200. Vermoedelijk dus ook op jouw D300.
    http://www.myricreaties.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

      Prima combi (ik heb 'm zelf).
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

        Ik heb dit objectief gebruikt op D200 en D300, en was er eerlijk gezegd niet echt tevreden van, het is bekend dat de goedkopere 50mm 1.8 betere resultaten geeft.

        Foto's gemaakt met de 1.4 en in bepaalde lichtomstandigheden hebben iets onnatuurlijks, wat moeilijk te verklaren is, en dat probleem is bij velen bekend, ook bij Nikon, daarom heb ik nu de vernieuwde AFS versie besteld, hopelijk en hoogstwaarschijnlijk zal deze een stuk beter zijn, omdat deze ook speciaal is ontworpen voor gebruik op digitaal, leverbaar eind dit jaar is mij beloofd, hopelijk maar.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

          Lijkt mij een prima tip om te wachten !

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

            Ben wel benieuwd naar deze effecten, heb er zelf geen last van tot op heden (gelukkig).
            Heb je een voorbeeldje?
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Ben wel benieuwd naar deze effecten, heb er zelf geen last van tot op heden (gelukkig).
              Heb je een voorbeeldje?
              Ik zal eens moeten zoeken naar een voorbeeld waar dat verschijnsel zich voordoet, maar in de tijd, toen de D200 uitkwam is er op verschillende sites over geschreven geweest, het was net alsof de foto's oververscherpt waren, een moeilijk uit te leggen iets.

              Het probleem doet zich het meeste voor bij heel helder weer, binnenskamers is er niets van te merken, en ik was zeker niet alleen met deze indruk, een vriend van mij zag net hetzelfde, daarom zou ik TS aanraden te wachten op de nieuwe versie.

              Hier nog iemand met gelijkaardige ervaringen van een tijdje geleden.

              Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
              'k had gelijkaardige ervaringen als demeyereg.
              De AF 50 f/1.4D werkte perfect op m'n F5 , maarop de digitale toestellen (D200) leek er iets vreemd. Heb hem dus een tijdje alleen op de F5 nog gebruikt en uiteindelijk verkocht. (Nooit geprobeert op de D300)
              Heb de f/1.8 wel eens in de hand gehad, maar vond die te plastiekerig en heb die niet gekocht.
              In afwachting dat de geruchten kloppen van een nieuwe AFS-versie, blijf ik de nog oudere AiS 50 f/1.2 gebruiken. (Subliem scherp of f/2)
              Last edited by Guest42; 10 november 2008, 13:49.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

                Ik ken de verhalen hoor maar ik lees zoveel op internet. Persoonlijk niet die ervaringen en ik zing niet alle opmerkingen die ik lees na. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat nu wel aan het doen bent hoor!
                Maar ik heb de combi en ken het verschijnsel niet en ik mag toch graag met de 1.4 werken, hij ligt niet werkeloos in de kast!
                Daarom vroeg ik naar een voorbeeld, ik zou dan graag horen onder welke omstandigheden jij die problemen wel had, dan zou ik die graag op mijn combi eens nadoen om te zien of ik dat ook zo ervaar.

                Overigens gaan de aangehaalde voorbeelden over een D200 en niet de D300 van TS en mij.

                Overigens zou ik nu ook wachten op de nieuwste versie moest ik nu voor die keuze staan! De oude versie nu in de winkel halen of de nieuwe versie over een maandje...... de nieuwe natuurlijk, zal er zeker niet slechter op zijn geworden! Maar als TS denkt aan de 2e hands lensje voor niet te veel € dan zou ik niet twijfelen!
                Last edited by edjeB; 11 november 2008, 09:19. Reden: t 2 regels toegevoegd
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

                  Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  Ik ken de verhalen hoor maar ik lees zoveel op internet. Persoonlijk niet die ervaringen en ik zing niet alle opmerkingen die ik lees na. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat nu wel aan het doen bent hoor!
                  Maar ik heb de combi en ken het verschijnsel niet en ik mag toch graag met de 1.4 werken, hij ligt niet werkeloos in de kast!
                  Daarom vroeg ik naar een voorbeeld, ik zou dan graag horen onder welke omstandigheden jij die problemen wel had, dan zou ik die graag op mijn combi eens nadoen om te zien of ik dat ook zo ervaar.

                  Overigens gaan de aangehaalde voorbeelden over een D200 en niet de D300 van TS en mij.

                  Overigens zou ik nu ook wachten op de nieuwste versie moest ik nu voor die keuze staan! De oude versie nu in de winkel halen of de nieuwe versie over een maandje...... de nieuwe natuurlijk, zal er zeker niet slechter op zijn geworden! Maar als TS denkt aan de 2e hands lensje voor niet te veel € dan zou ik niet twijfelen!
                  Ja, ik vind niet metteen voorbeelden, tussen de vele duizenden foto's die hier op mijn opslagsysteem staan, zomaar deze gemaakt met de 50mm lens er uithalen is niet simpel, en mijn geheugen is nu ook niet zo goed dat ik nu nog weet waar ik foto's heb staan gemaakt met 50mm f1.4 Tenzij ik een programma zou hebben die deze met 50mm gemaakt er zo van tussen haalt,

                  waarschijnlijk waren mijn slechte ervaringen nog met D200 en D2H, en niet met D300, ik weet het niet meer zeker, sorry.

                  In ieder geval zoals gezegd, was er iets, moeilijk te verklaren, maar niet zoals het hoort te zijn, dit was mijn beste lens op mijn analoge F5, maar op digitaal

                  Zelfs als TS een tweedehandse 1.4 zoekt zou ik hem ook aanraden te wachten tot de nieuwe er aankomt, dan zullen er wel enkele van de oudere te koop komen.

                  Mijn vriend Peter Berghman, had net dezelfde ervaringen met dit objectief, de beelden gemaakt met een oude manuele 50mm f1.2 AI-S zijn stukken beter.

                  Sorry, maar zo was het bij mij, en daarom heb ik deze ook verkocht, als dat bij jou niet het geval is, des te beter, maar ik heb er drie getest, en geen enkele voldeed aan mijn verwachtingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ja, ik vind niet metteen voorbeelden, tussen de vele duizenden foto's die hier op mijn opslagsysteem staan, zomaar deze gemaakt met de 50mm lens er uithalen is niet simpel, en mijn geheugen is nu ook niet zo goed dat ik nu nog weet waar ik foto's heb staan gemaakt met 50mm f1.4 Tenzij ik een programma zou hebben die deze met 50mm gemaakt er zo van tussen haalt,
                    Lightroom 2
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 Nikon 50mm f 1.4 AF Nikkor

                      voor wat info van dpreview over deze lens: http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_50_1p4_n15/
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment

                      Working...
                      X