Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensbaby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lensbaby

    Ervaringen met lensbaby...?

    Recent heeft een Amerikaanse firma (naam vergeten) enkele nieuwe types van lensbaby op de markt gebracht. Wie heeft ervaring met dit type lens...? en wie kan zijn of haar ervaringen meedelen zowel van het nieuwe recente type, als ervaringen met het 'oude' type...?

    thanks

    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


    LAMP

  • #2
    Re: lensbaby

    ..............
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:48.

    Comment


    • #3
      Re: lensbaby

      Ik heb een V2.0 ... sindskort ...

      Leuk "speelgoed" maar niet meteen topglas
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: lensbaby

        Ik ben sinds lang geïntrigeerd door deze producten. En nu met de composer lijken ze eindelijk een relatief makkelijk handelbaar model op de markt te hebben. Op m'n Pentax zou die in Av zonder problemen moeten werken...

        Wat me ook aanstaat is hun nieuwe vervangbare optics, waarbij er nu ook een gecoate Double Glass Optic beschikbaar is. Deze zou kwalitatief ook een verbetering betekenen wat maakt dat de composer mss eindelijk het overwegen waard is... De muse en controlfreak zijn inderdaad de oude modellen, maar dan geupdate om die vervangbare optics te kunnen bevatten.

        VDH Photo in St-Genesius-Rode is blijkbaar de verdeler voor België? Iemand enige ervaring met hen?

        Wim
        Last edited by ishpuini; 10 november 2008, 12:52.
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: lensbaby

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik heb een V2.0 ... sindskort ...

          Leuk "speelgoed" maar niet meteen topglas
          Vraagje: heb je deze al eens op extension tubes geprobeerd? Kortste scherpstelafstand is 45cm, en da's wat lang naar mijn goesting en ik ben geen fan van voorzetlenzen...

          tx, Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: lensbaby

            Even een topic ophalen.... Zijn hier al mensen met ervaringen met de Lensbaby Composer? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dit objectiefje optisch presteert.....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: lensbaby

              Ik heb het één maal op mijn toestel gezet tijdens de fotokina, 2 foto's gemaakt, en direct eraf gedraaid.. Is helemaal mijn ding niet. En waarom +-175 euro geven aan iets wat je in 15 seconden in PS doet..

              Comment


              • #8
                Re: lensbaby

                Nog steeds niet leverbaar... Ik hoorde dat het voor de loop van deze maand zou zijn, maar zoals de economie tgwoordig draait kan daar mss wel nog wat bijkomen...

                15s in Photoshop is wel een beetje overdreven. Bovendien werkt het effect ook in de diepte, en dat kan je in PS heel wat moeilijker faken... Maar of er echt toegevoegde waarde is is natuurlijk wat anders? Ik ben er nog niet uit...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: lensbaby

                  hhmm.. om te beginnen zijn mijn photoshop skills niet zo ontwikkeld Maar los daarvan 't lijkt me best leuk om mee te experimenteren. Maar goed, daarvoor zou ik misschien beter een Lensbaby 2.0 kopen, want die kost maar 6 tientjes. De Composer lijkt me alleen een stuk prettiger werken....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: lensbaby

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    15s in Photoshop is wel een beetje overdreven.
                    Net eens getimed.. 16 sec
                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Bovendien werkt het effect ook in de diepte, en dat kan je in PS heel wat moeilijker faken...
                    Dat is wel waar.
                    Maar als je dat "verplaatsen van scherpstelvlak" echt nodig hebt, koop je (IMO) beter een echte T&S lens..

                    Comment


                    • #11
                      Re: lensbaby

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      hhmm.. om te beginnen zijn mijn photoshop skills niet zo ontwikkeld
                      Selectie, feather, inverse selectie, blur.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lensbaby

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Selectie, feather, inverse selectie, blur.
                        Ik zal het eens gaan proberen, tnx
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: lensbaby

                          wat is feather in een nederlandstalige ps?
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: lensbaby

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                            wat is feather in een nederlandstalige ps?
                            Geen idee, wat ik wel weet: ctrl+alt+D

                            Comment


                            • #15
                              Re: lensbaby

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                              wat is feather in een nederlandstalige ps?
                              doezelen

                              Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                              Comment

                              Working...
                              X