Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(goedkope) lens voor landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (goedkope) lens voor landschappen

    Ik vertrek binnekort naar Australie en zoek hiervoor een tweede lens
    om betere natuurfoto's te trekken.
    Ik heb momenteel een CANON EOS 1000 D met de standaard kitlens.

    Wat raden jullie me aan?

    Mijn budget is beperkt en liefst 2ehands

    dank
    koen

  • #2
    Re: (goedkope) lens voor landschappen

    Bv. een Tamron 17-35D als het om goedkoop en toch nog redelijke kwaliteit gaat ...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: (goedkope) lens voor landschappen

      Op wat moet ik allemaal letten voor het nemen van landschapsfoto's?
      Wat is een goede all-round lens om te reizen?

      dank

      Comment


      • #4
        Re: (goedkope) lens voor landschappen

        De kitlens die bij een 1000D zit is toch geschikt voor landschappen?
        Er zijn natuurlijk betere lenzen, maar dan moet je er ook voldoende geld aan willen uitgeven.

        Ik zou eerder denken aan bijvoorbeeld een EF-S 55-250 IS als uitbreiding op de kitlens, dan heb je voor niet teveel geld een telezoom die vrij goed presteert.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: (goedkope) lens voor landschappen

          Oorspronkelijk geplaatst door koenele Bekijk bericht
          Ik vertrek binnekort naar Australie en zoek hiervoor een tweede lens
          om betere natuurfoto's te trekken.
          Ik heb momenteel een CANON EOS 1000 D met de standaard kitlens.

          Wat raden jullie me aan?

          Mijn budget is beperkt en liefst 2ehands

          dank
          koen
          Als een beperkt budget hebt denk ik dat je de juiste lens al bezit.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: (goedkope) lens voor landschappen

            Hey,

            Weeral zo een typische vraag van een beginner.
            (die hier helaas al al te vaak gesteld is)
            Met alle respect hoor, maar ik zou u toch aanraden, gewoon de kitlens mee te nemen.
            Die volstaat voor buiten en zeker voor landschappen.
            Na uw reis kan je dan eventueel zelf een beetje aanvoelen welk bereik je nodig hebt.

            Iedereen is blijkbaar opzoek naar de beste lens voor de kleinste prijs.
            Dat bestaat niet, geloof me.
            Leer uw kitlens die je bezit eerst kennen. Probeer gerust van alles uit, ook manueel.
            Elke lens ,hoe goed ook, heeft zijn beperkingen.

            En als ik dan toch moet antwoorden op je vraag? De Canon Efs 10-22.

            Succes en goede reis.
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: (goedkope) lens voor landschappen

              of sigma 10-20 (iets goedkoper)
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: (goedkope) lens voor landschappen

                Oorspronkelijk geplaatst door koenele Bekijk bericht
                Ik vertrek binnekort naar Australie en zoek hiervoor een tweede lens
                om betere natuurfoto's te trekken.
                Ik heb momenteel een CANON EOS 1000 D met de standaard kitlens.

                Wat raden jullie me aan?

                Mijn budget is beperkt en liefst 2ehands

                dank
                koen
                Ik raad aan de Canon EF s 18-55 IS , deze dure lens is soms wel voor 75€ te vinden....

                Mocht er een beest opduiken , dan is de EF s 55-250 wel aardig....
                Last edited by Keeskanon; 7 november 2008, 15:52.

                Comment


                • #9
                  Re: (goedkope) lens voor landschappen

                  Ik heb een Canon 17-35mm f2.8 L USM te koop staan. Tweedehands. Lijkt me vast en zeker iets voor landschappen. Stevig en optisch zeer goed. Over de prijs kunnen we nog praten.

                  Kijk hier

                  Comment


                  • #10
                    Re: (goedkope) lens voor landschappen

                    Voor landschappen moet je een breedhoek lens en geloof mij ...elke mm onderin is van groot belang. Zoals reeds eerder gesuggereerd is de Sigma 10-20mm een excellente keuze ! Kan ik je warm aanbevelen.
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: (goedkope) lens voor landschappen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Voor landschappen moet je een breedhoek lens en geloof mij ...elke mm onderin is van groot belang. Zoals reeds eerder gesuggereerd is de Sigma 10-20mm een excellente keuze ! Kan ik je warm aanbevelen.
                      Geloof mij, supergroothoek is voor landschap niet nodig en vaak zelfs ongewenst

                      Comment


                      • #12
                        Re: (goedkope) lens voor landschappen

                        Ik merk dat ik mijn Sigma 10-20 minder gebruik nu ik een Nikkor 17-55 heb, maar het blijft toch een 'onmisbare' lens.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: (goedkope) lens voor landschappen

                          Geloof mij, supergroothoek is voor landschap niet nodig en vaak zelfs ongewenst
                          Biertje teveel op Telekees? Wat is dat nu voor nonsens
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #14
                            Re: (goedkope) lens voor landschappen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                            Biertje teveel op Telekees? Wat is dat nu voor nonsens
                            Nonsens?

                            Bij een landschap mag er ook wel wat detail te zien zijn, daarom vind ik 18 tot 28 mm goed voor overzichten en wijder gewoon minder.
                            Misschien persoonlijk, maar het volautomatisme landschap=superwijd mag er wel uit namens mij.
                            Waarom zouden er toch zoveel ultragroothoeken vrij snel weer te koop staan?
                            Omdat men er geen goed gebruik van maakt, zo'n ding moet je dichtbij gebruiken maar dat heeft de doorsnee knipper niet door.

                            Comment


                            • #15
                              Re: (goedkope) lens voor landschappen

                              Bij een landschap mag er ook wel wat detail te zien zijn, daarom vind ik 18 tot 28 mm goed voor overzichten en wijder gewoon minder.
                              Het gaat hier over landschapsfotografie en niet de waarneming van het detail. Als landschapsfotograaf, maak ik het meest gebruik van het gebied 10 tot 20mm.

                              Misschien persoonlijk, maar het volautomatisme landschap=superwijd mag er wel uit namens mij.
                              Jouw gedacht en niet het mijne

                              Waarom zouden er toch zoveel ultragroothoeken vrij snel weer te koop staan?
                              Waarom verkopen er zovelen hun dure macrolens? Omdat ze blijkbaar voor een tak in de fotografie gekozen hadden die hun uiteindelijk niet zo goed ligt. Ik investeer hoofdzakelijk in breedhoeklenzen.

                              Omdat men er geen goed gebruik van maakt, zo'n ding moet je dichtbij gebruiken maar dat heeft de doorsnee knipper niet door.
                              Hier kan ik je in volgen.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment

                              Working...
                              X