Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret (Fun) vervolg + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfportret (Fun) vervolg + Update

    Ndat ik gisteren een post heb gezet met mijn zelfportretten wou ik de definitieve foto in de showcase zetten..
    Hier zal de kritiek mss wat minder aangenaam zijn, maar dat is de bedoeling!


    Last edited by Tjele; 6 november 2008, 14:00. Reden: Er de Originele ZW versie opgezet...
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

  • #2
    Re: Zelfportret (Fun) vervolg

    De definitieve zou in de showcase moeten dus...

    Dus als ik het goed begrijp vind je deze ook de beste

    Niet dus, toch niet voor mij....

    De ZW versie is vele malen beter dan dit artificieel probeersel.

    Volg wel een reeds gegeven commentaar in de fotodiscussie, en dat is dat je toch nog wat contour had moeten proberen overhouden aan de donkerste zijde.

    Nu nog een vraagje waar ik al de hele tijd mee zit...
    Je zegt in de opening van je topic in fotodiscussie dat je een boek van CS3 van SHelby hebt gekocht en aan het lezen bent. Wat heeft dit te maken met de zelfportretten ? Want hier lijkt ni veel aan gesoept, behalve dan die vampierenogen die je best aardige foto verprutsen....

    mvg. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Zelfportret (Fun) vervolg

      Eerst beginnen stappen en dan pas leren lopen é!
      De kleine retouches waren voor mij redelijk basis.. Ik zou nie weten wat ik anders zou bedoelen? Ik ga daar geen blote vrouw ofzo bij tekenen als dat u mening is.. Ik heb volledig respect dat je deze foto niet zo mooi vind, nog is dat smaken en kleuren denk ik.
      De Z/W foto is idd mss beter, maar ik wou een tikkeltje iets persoonlijks erop en dat was het dan !

      Ik heb het oog veranderd van kleur, ook bij de tweede foto was geshopt.. Kleurcorrecties en dergelijke, paar puistjes verwijderd, vroeger poste ik alleen fotos zoals ze getrokken waren, nu zijn er al wat aanpassingen. Het is inderdaad nieveel maar zoals ik zei, eerst stappen en dan lopen. Na twee dagen lezen vind ik het op zich niet slecht!

      Ik ben wel blij dat ge eerlijk commentaar geeft, het gebeurd hier nog niet zo snel, ze zijn liever stil dan dat ze iets in de slechte zin posten..

      Ik zal eens die andere er ook bij posten, mss dat er dan verschillende partijen zijn in het kiezen van welke beter is..

      Grtjs
      Yannick Desmet 2021
      yannickdesmet.com

      Comment


      • #4
        Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

        Mijn post was zelfs niet in de slechte zin bedoeld.

        Ik wou je er eigenlijk enkel op wijzen dat photoshop gemaakt is om foto's beter te maken en niet andersom...

        Maar inderdaad, oefening baart kunst hé....

        En ja, goede keuze om de gewone zw er bij te zetten
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: Zelfportret (Fun) vervolg

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
          De Z/W foto is idd mss beter, maar ik wou een tikkeltje iets persoonlijks erop en dat was het dan !

          Ik ben wel blij dat ge eerlijk commentaar geeft, het gebeurd hier nog niet zo snel, ze zijn liever stil dan dat ze iets in de slechte zin posten.
          Iets persoonlijk op een zelfportret ? Je staat er zelf op en je hebt hem zelf gemaakt. Niet persoonlijk genoeg ?

          Waarom verwacht je negatieve commentaren ? Als hij oerslecht was, dan zou het er al lang gestaan hebben. Was het een knaller, zou het er zeker ook bij staan. Het is meestal de gemiddelde foto die niet zo'n hoge toppen scheert bij de bezoekers, en... foto's van mannen doen 't sowieso minder goed (tenzij ze echt knallen) .

          JIJ moet tevreden zijn met HET resultaat van je eigen werk. Mits je de foto hier post, ben jij er tevreden van, wat niet wil zeggen dat je hem dan noodzakelijk hier moet posten . Het kan zijn dat je binnen een jaartje heel anders kijkt op de foto die je nu gemaakt hebt, en een beetje bedenkelijk terugkijkt.

          En wat de commentaren betreft... ik meen dat er al heel wat nuttig commentaar staat in fotobeoordeling.

          Comment


          • #6
            Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

            Bedankt voor de post FestinaLente!

            Met iets persoonlijks bedoel ik dan kwa bewerking, natuurlijk is het al persoonlijk omdat ik er zelf op sta.. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen eigen touch kan aan geven..
            Ik ben ook al blij met het commentaar dat werd gegeven, het is al meer dan ik had gedacht !
            Het is ook inderdaad moeilijk om kritiek te krijgen van mannen als er zelf een man opstaat, dat kan ik best geloven..
            Ik geef meestal ook kritiek op de mooie vrouwen, hehe.
            En wat ik moet zeggen van, zeer goed of zeer slecht, ik vind het juist nodig bij iemand die gemiddelde kennis heeft om wat meer te posten, dan bij iemand die er totaal niets van bakt en ook wanneer het iemand is waar je van weet dat het bijna iedere keer prachtig is.
            Natuurlijk wordt daar dan nog eens zo gespecifieerd naar gekeken, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel..
            Nuja, ik weet, het is geen PRACHTIGE plaat, maar om eentje te zijn dat ik gemaakt heb vind ik het al een van me beste werken.. kwa portret dan. En daarom kom ik snel eens zien wat de comments zijn zodat ik de volgende keer op andere dingen kan letten.. Dit expement is voor mij volledig, op naar de volgende en hopelijk evengoed of zelfs beter!


            Groetjes en nogmaals bedankt voor de reacties op beide posten!



            Yannick D.
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #7
              Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

              de zw voor mij. toppie!
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Zelfportret (Fun) vervolg

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                I Het kan zijn dat je binnen een jaartje heel anders kijkt op de foto die je nu gemaakt hebt, en een beetje bedenkelijk terugkijkt.
                So true!

                Ik ben benieuwd naar je modellenshoots Yannick
                Hou ons op de hoogte
                http://www.melissavanbelle.be

                Comment


                • #9
                  Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

                  Melissa, dat zal ik zeker doen !
                  Wees gerust.. Binnen een maand zal het beginnen stromen!
                  Heb volgend weekend en de twee weekends erna in totaal 3 shoots gepland, ik zal eens alles moeten uit de kan halen of hoe zeggen ze da..

                  Grtjs
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                    Heb volgend weekend en de twee weekends erna in totaal 3 shoots gepland, ik zal eens alles moeten uit de kan halen of hoe zeggen ze da..
                    Je bedoelt... "cam" .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelfportret (Fun) vervolg + Update

                      Hehe, nooit zover gedacht
                      Uit de cam en uit mijn beginnende photoshopskills..
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment

                      Working...
                      X