Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

    Beste forumleden,


    Ik zou graag eens weten wie van jullie ervaring heeft met deze lens en wat de resultaten ervan zijn. Eventueel een fotootje zou welkom zijn.

    Ben geïnteresseerd in deze lens voor walk around fotografie zonder al te zwaar uitgerust te zijn.

    Graag uw bevindingen


    mvg,

    Indubio

  • #2
    Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

    Ik heb er 4 jaar lang met veel plezier foto's mee gemaakt, alvorens het opstapje naar de 70-300VR te maken. Toffe lens, goede scherpte, geen vignetting maar natuurlijk niet erg lichtsterk - zolang je hooguit 150 euro betaalt is de prijs/kwaliteit verhouding OK.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

      Afgezien van de VR kan ik de 70-300 niet eens zo veel upgrade vinden. De autofocus is dan wel afs, maar de af van de af-d lens is zeer behoorlijk. De richtprijs die Laurens geeft is correct. Ook is de 70-210 compact te noemen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6 of 80-200 afd schuifzoom

        Is het dan niet beter om bvb een mooie 2e handse 80-200 2.8 afd schuifzoom te zoeken?

        Die zijn blijkbaar wel voor zeer interessante prijzen te verkrijgen.


        mvg,

        Indubio

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

          De 70-300VR heeft als bijkomende voordelen dat de filterformaat dezelfde is als bvb mijn 18-70 kitlens (handig voor de pola-filter) en dat er een lenskap bijzit. Bij de meeste 70-210's ontbreekt die en door verkeerde lichtinval had ik vroeger wel ooit last van foto's zonder contrast. Het handige formaat van de 70-210 was inderdaad wel een voordeel maar een 50-200 is dan misschien ook niet zo een slechte keuze.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

            Ik heb mijn zoon naar Australie een 55-200 VR meegegeven op de D200. Maar die lens is echt alleen op dx te gebruiken en zeker niet zo degelijk als de 70-210.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

              Zo'n 2.8 schuifzoom maak je zeker mooiere foto's mee , maar is natuurlijk ook een heel stuk zwaarder. Tweedehands kom je soms nog de 70-210/4 tegen. Heb zo èèntje hier en dat is een heerlijke lens. Licht, draaizoom, scherp , korte focusafstand en F4 over het hele bereik.
              Meestal zie je die ook voor rond de 150 euro...
              Groetjes Edwin
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

                Die 70-210 is een prima lensje, voor zo'n 150 Euro een van de beste 2e hands medium tele's die je kan vinden. De niet-D-versie is optisch identiek, ze focust enkel trager maar als je (zoals ik) geen bewegende beelden schiet is dit prijs/kwaliteit dus nog een betere koop.
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                Comment


                • #9
                  Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

                  Dag Edwin,

                  Heb jij een mooie foto gemaakt met die 70-210 f4. Kwestie van overtuigd te zijn hé?

                  dank bij voorbaat,

                  Indubio

                  Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                  Zo'n 2.8 schuifzoom maak je zeker mooiere foto's mee , maar is natuurlijk ook een heel stuk zwaarder. Tweedehands kom je soms nog de 70-210/4 tegen. Heb zo èèntje hier en dat is een heerlijke lens. Licht, draaizoom, scherp , korte focusafstand en F4 over het hele bereik.
                  Meestal zie je die ook voor rond de 150 euro...
                  Groetjes Edwin

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikkor 70-210 afd 4 - 5.6

                    Oorspronkelijk geplaatst door indubio Bekijk bericht
                    Dag Edwin,

                    Heb jij een mooie foto gemaakt met die 70-210 f4. Kwestie van overtuigd te zijn hé?

                    dank bij voorbaat,

                    Indubio


                    heel leuke lens... ik heb ook een 70-200mm 2.8 en toch neem ik makkelijk de 70-210mm mee als ik moet stappen... is licht en handig en goede kwaliteit...


                    foto met 70-210 f4...

                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X