Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24 rechippen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 12-24 rechippen??

    Hallokes,

    onlangs mijn 30D binnengebracht bij topfoto ( Ingo) voor een nieuwe ontspanknop.
    Na precies twee weken gerepareerd (onder garantie) en dat terwijl het toestel toch al bijna twee jaar wordt, dus het kan in Duitsland als je op de goeie plaats je waren haalt
    Maar dit terzijde, alhoewel ik merk dit op omdat ik kort na de reparatie mijn tokina 12-24 op de body zet en tot groot verdriet er de gevreesde error 99 verschijnt
    Mijn eerste gedacht was, dit heeft te maken met de reparatie ook al omdat er nieuwe firmware van 30 D werd geinstalleerd.
    Echter toen ik de tokina op een andere body plaatste n.l de 450 D hetzelfde probleem, zelfs bij mijn oude 300D verscheen de error 90 vermelding

    Na veel experimenteren en zoeken op google kwam ik er achter dat op sommige F waarden het toestel (de lens) wel werkt, nl altijd op 4., en 4.5 en 5 en soms 9 en 10 en altijd op 18.
    Bij de andere F waarden verschijnt de error vermelding en kan ik dus niet trekken.

    Het is dus duidelijk dat het niet aan de body ligt maar wel degelijk aan de lens.
    Verder kan ik niks vinden op Google over problemen met die lens (tokina 12-24 f4)

    Ik ben al blij dat ik op die bepaalde F waardes wel nog foto's kan maken, wat die waarden betreft
    groot, gemiddeld, en klein zit ik dus nog goed.
    Vraag is gaat het probleem zich verergeren, zijn er nog mensen met dit probleem, de lens is erg veel verkocht geworden, wat kost het rechippen zo ongeveer.
    Alvorens ik contact opneem met de verkoper (Ergens in Rotterdam) had ik graag jullie raad geweten.

    Bedankt alvast
    Last edited by sensor; 3 november 2008, 18:17.
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Tokina 12-24 rechippen??

    En voor de reparatie geen last van dit probleem gehad?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 12-24 rechippen??

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      En voor de reparatie geen last van dit probleem gehad?
      Neen, maar zoals ik al heb aangegeven doet hij het ook op de body van 450D en 300D
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 12-24 rechippen??

        De oplossing hoef je misschien niet ver te zoeken: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ce-236252.html
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 12-24 rechippen??

          Dat is vreemd. Hier doet mijn Tokina 12-24 het perfect op mijn 30D en 400D.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 12-24 rechippen??

            Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
            De oplossing hoef je misschien niet ver te zoeken: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ce-236252.html
            Moet ik straks toch eens gaan kijken op de factuur naar aankoopdatum, maar ik denk dat het
            al inmiddels meer dan drie jaar is, overigens heb ik de lens in Nederland gekocht.
            Ik hou jullie op de hoogte.

            bedankt
            Groeten Sensor

            Comment

            Working...
            X