Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens foto's Formule 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens foto's Formule 1

    Weet er iemand welke zoemlens (lenzen) men gebruikt bij het fotograferen van de Formule 1 auto's?
    Alvast merci
    Francis
    Canon van s'morgens tot s'avonds.

  • #2
    Re: Lens foto's Formule 1

    Oorspronkelijk geplaatst door Ferrari Bekijk bericht
    Weet er iemand welke zoemlens (lenzen) men gebruikt bij het fotograferen van de Formule 1 auto's?
    Alvast merci
    Francis
    Dit is een perfect zoomobjectief voor F1 fotografie http://www.artencraft.be/TheDigitalE...1/default.aspx

    Comment


    • #3
      Re: Lens foto's Formule 1

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dit is een perfect zoomobjectief voor F1 fotografie http://www.artencraft.be/TheDigitalE...1/default.aspx
      Zonder twijfel Is dan ook één van de weinige lange (+200mm) zoomlenzen die geschikt is voor autosportfotografie.

      Op formule 1 circuits zijn de afstand tussen de fotograaf en het circuit soms behoorlijk groot, door de veiligheidseisen. Ik ga regelmatig op circuit fotokes maken, meeste fotografen daar zweren bij de grote primes. 400 F2.8 500 F4 ....

      Comment


      • #4
        Re: Lens foto's Formule 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Ferrari Bekijk bericht
        Weet er iemand welke zoemlens (lenzen) men gebruikt bij het fotograferen van de Formule 1 auto's?
        Alvast merci
        Francis
        Aangezien je een Canon hebt, ben je met al deze info hierboven niks.
        Mooie lens: Canon 100-400 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Lens foto's Formule 1

          Ook handig om weten is wat het budget is. Dit zal de lenskeuze ook serieus beïnvloeden.
          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

          Comment


          • #6
            Re: Lens foto's Formule 1

            Je kan ook voor deze 2 gaan,



            Last edited by rickske; 3 november 2008, 19:20. Reden: canon objectieven
            Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

            Comment


            • #7
              Re: Lens foto's Formule 1

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Aangezien je een Canon hebt, ben je met al deze info hierboven niks.
              Mooie lens: Canon 100-400 L IS
              Inderdaad.

              't Is dan wel geen formule 1, maar deze heb ik vorige week nog geschoten met de 100-400L. 't Enige nadeel van deze lens is de maximale diafragma van f5.6 @ 400mm. Bij echt slechte weersomstandigheden zal dat problemen gaan geven.... Maar daar staat dan weer tegenover dat je met dit objectief nog prima uit de hand kunt schieten. Ga je naar lichtsterker >400mm glas kijken dan wordt dat toch wel problematischer vanwege het gewicht en is een monopod of tripod eigenlijk een noodzaak.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Lens foto's Formule 1

                als geld geen issue was, ging ik toch snel naar de 300 of 400mm f2.8 is kijken
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Lens foto's Formule 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dit is een perfect zoomobjectief voor F1 fotografie http://www.artencraft.be/TheDigitalE...1/default.aspx
                  Misschien niet helemaal meer "on topic", waarvoor sorry, maar je vindt deze hier een heel pak beterkoop: http://webshop.uwhost6.net/fbwebshop2/webshopindex.htm
                  http://www.myricreaties.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens foto's Formule 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Aangezien je een Canon hebt, ben je met al deze info hierboven niks.
                    Mooie lens: Canon 100-400 L IS
                    Pardon Rudy,

                    Maar TS vraagt hier niet welke de beste lens voor Canon is hé, er staat ook geen merk vermeld bij zijn vraag, als we bij jou gegevens gaan zien staat daar GEEN CAMERA, wat zouden we daar dan moeten antwoorden GEEN OBJECTIEF

                    We kunnen hier ook niet uit afleiden of TS een objectief wil aankopen, of als hij deze vraag gewoon steld uit nieuwsgierigheid wat daar zoal gebruikt wordt.

                    Ik denk dat we daar een van de beste zoomobjectieven voorstellen die er bestaan voor dat soort fotografie, maar ook een duur objectief.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens foto's Formule 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Pardon Rudy,

                      Maar TS vraagt hier niet welke de beste lens voor Canon is hé, er staat ook geen merk vermeld bij zijn vraag, als we bij jou gegevens gaan zien staat daar GEEN CAMERA, wat zouden we daar dan moeten antwoorden GEEN OBJECTIEF

                      We kunnen hier ook niet uit afleiden of TS een objectief wil aankopen, of als hij deze vraag gewoon steld uit nieuwsgierigheid wat daar zoal gebruikt wordt.

                      Ik denk dat we daar een van de beste zoomobjectieven voorstellen die er bestaan voor dat soort fotografie, maar ook een duur objectief.

                      Als ik de vraag stel, zet ik er wel bij welke body ik heb.

                      Maar als ik een antwoord geef, probeer ik even uit te zoeken welk merk het over gaat.
                      Het is toch te gek om zo maar een merklens voor te stellen zonder te weten welk merk de TS heeft?
                      Overigens, de 200-400 is de lens waarvoor ik weg gegaan ben bij Nikon wegens: onbetaalbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens foto's Formule 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Overigens, de 200-400 is de lens waarvoor ik weg gegaan ben bij Nikon wegens: onbetaalbaar.
                        En welk evenwaardig en goedkoper alternatief heb je dan gevonden bij een ander merk?
                        http://www.myricreaties.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens foto's Formule 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                          En welk evenwaardig en goedkoper alternatief heb je dan gevonden bij een ander merk?
                          Canon 100-400 L IS, misschien een tikje minder, maar wel "betaalbaar". (nog steeds wel meer dan een gemiddeld maandloon hé)
                          En als ik echt kwaliteit wil, moet ik toch primes inzetten. Ook daar is er een redelijk prijsverschil in het nadeel van Nikon.
                          Sorry jongens, ik beweer niet dat Nikon slecht is, integendeel, maar voor mijn hobby te duur.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens foto's Formule 1

                            De ideale brandpuntsafstand is afhankelijk van de objectafstand en de gewenste beeldgrootte op het scherpstelvlak.
                            Wanneer men dus voor de keuze staat een universeel, lees zoom, objectief aan te schaffen dan dient men te beseffen dat men met die keuze in feite de minimum en de maximum objectafstand heeft vastgelegd tenzij men genoegen neemt met een andere dan de gewenste vergrotingsmaatstaf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens foto's Formule 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Canon 100-400 L IS, misschien een tikje minder, maar wel "betaalbaar". (nog steeds wel meer dan een gemiddeld maandloon hé)
                              En als ik echt kwaliteit wil, moet ik toch primes inzetten. Ook daar is er een redelijk prijsverschil in het nadeel van Nikon.
                              Sorry jongens, ik beweer niet dat Nikon slecht is, integendeel, maar voor mijn hobby te duur.
                              't Is naar mijn mening toch wel iets meer dan een tikje maar goed, ieder zijn gedacht! De 200-400 is één van de enige, zoniet het enige, objectieven die vergelijkbaar is met een prime.
                              5000 euro is inderdaad veel geld. Dat zal dan wel een kwestie van prioriteiten zijn, zeker.
                              http://www.myricreaties.be

                              Comment

                              Working...
                              X