Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D300

    Hei iedereen!

    Geven lenzen 18-55 en 55-200 (niet VR) op een Nikon D300 problemen?
    Ik had alvast van start willen gaan met deze lenzen maar als deze objectieven niet tot hun recht zouden komen dan heb ik een probleem…

    Indien deze niet geschikt zouden zijn… wat zijn die kwaaltjes dan? AF problemen?

    Mensen die hier ervaring mee hebben?

    THX
    Nikon D300

  • #2
    Re: nikon D300

    Ik denk dat eerder de camera niet tot zijn recht zal komen, maar het zal wel werken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon D300

      Deze objectieven zijn ondergeschikt op een D300, maar wel bruikbaar, wil je betaalbare kwaliteit, koop er dan nog een 50mm f1.8 bij, lekker lichtsterk, en kost niet veel.

      Comment


      • #4
        Re: nikon D300

        Is het enkel op geval van lichtsterkte deze negatief vindt of nog andere kenmerken?
        De iso van D300 zou goed zijn dus kan dat me alvast eventjes redden…

        Zijn er nog andere minpunten?
        Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: nikon D300

          Qua scherpte zijn beide objectieven best goed, maar je ziet duidelijk waar op bezuinigd is:
          *Vederlichte plastiekerige bouw, wat je in sommige gevallen als voordeel kan beschouwen.
          *Tragere AF dan andere AF-S objectieven, maar het goede is dat de D300 hier wel raad mee weet.
          *Simpeler AF dan andere AF-S objectieven: je moet een schakelaar verzetten voor manuele bediening, en daar komt nog bij dat de AF ring zeer smal is en in het geval van de 18-55 meedraait wat vervelend is als je een polarisatiefilter gebruikt.

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: nikon D300

            Bedankt voor de reacties!
            Als ik het goed begrijp is het vooral op handling dat hij minder scoort dan op fotokwaliteit…
            Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: nikon D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties!
              Als ik het goed begrijp is het vooral op handling dat hij minder scoort dan op fotokwaliteit…
              In vergelijking met andere 3.5en dan toch

              1.8 is natuurlijk beter
              Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: nikon D300

                Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                Is het enkel op geval van lichtsterkte deze negatief vindt of nog andere kenmerken?
                De iso van D300 zou goed zijn dus kan dat me alvast eventjes redden…

                Zijn er nog andere minpunten?
                Zoals reeds gezegd, mechanische kwaliteit en tragere AF, mindere dichtingen enz. maar ik vrees ervoor dat ook de vervorming evenals CA van ondergeschikte kwaliteit zullen zijn tegenover de hogere versie's van Nikon, hoewel ik nooit één van deze objectieven heb gehad, een D300 verlangt meer, maar als instapobjectieven moet dat te doen zijn, je kan moeilijk verwachten dat deze dezelfde resultaten zullen afleveren als het Nikon PRO glas.

                Comment

                Working...
                X