Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het mooie Vancouver (Canada) by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het mooie Vancouver (Canada) by night

    Hallo Allemaal,

    Een 2 weken geleden ben ik op pad geweest in downtown Vancouver om wat foto's te nemen van de herfst kleurtjes, de gebouwen en de avond lichtjes. Ik wou mijn nieuwe Sony Alpha DSLR eens uit testen voor wat nachtfoto's.

    Hier volgen wat avond/nacht foto's van Vancouver. Het zijn geen Canadese Rockies, maar ik hoop toch dat deze jullie ook wat kunnen bekoren. Alvast bedankt voor het bekijken van de foto's!

    Groetjes uit Canada,
    Ann

    *Foto 1: Een zicht vanuit downtown Vancouver op de Burrard Inlet (inham van de Pacific Ocean), Noord Vancouver en de bergen (de lichtjes op de bergen zijn de locale skipistes in de winter)

    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 18mm
    *F-Number: F/16
    *Exposure Time: 25 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -1 step


    *Foto 2: Zicht op de Port of Vancouver, hier komen dagelijks grote goederen schepen aan vanuit de Pacific

    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 26mm
    *F-Number: F/25
    *Exposure Time: 25 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -1.3 step


    *Foto 3: Zicht op de Canada Place en een deel van downtown Vancouver gezien van op de de walkway rond de Canada Place (ik sta met mijn rug naar het landschap van foto 1 toe)

    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 18mm
    *F-Number: F/22
    *Exposure Time: 13 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -2 step



    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Gekend als één van de mooiste steden in de wereld, Vancouver is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad.
    Last edited by Ann75; 2 november 2008, 04:44. Reden: Efix bijgevoegd

  • #2
    Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

    Spijtig dat je de exif niet in de foto's laat. Dan leerden we niet alleen over Canada (en zijstraten ) iets bij, maar konden we misschien ook fototechnisch een beetje wijzer worden.

    Nummer drie vind ik de mooiste.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Spijtig dat je de exif niet in de foto's laat. Dan leerden we niet alleen over Canada (en zijstraten ) iets bij, maar konden we misschien ook fototechnisch een beetje wijzer worden.

      Nummer drie vind ik de mooiste.
      Hey Jos,

      Daar had ik niet eens aan gedacht en vind het zeker een goed idee. Dus ik ga zo de efix bij de foto's bijzetten.

      Groetjes,
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

        ga voor de laatste opname, de F22 geeft/heeft een heel mooi effect op de verlichting.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

          Ik vind de eerste heel mooi! De andere twee ook maar de eerste heeft de mooiste compositie. De blauwe kleur die doorbroken wordt door de lichtjes van de kustlijn is prachtig!
          http://kadoosje.blogspot.com

          Comment


          • #6
            Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

            Oorspronkelijk geplaatst door Myo Bekijk bericht
            Ik vind de eerste heel mooi! De andere twee ook maar de eerste heeft de mooiste compositie. De blauwe kleur die doorbroken wordt door de lichtjes van de kustlijn is prachtig!
            Ik volg Myo.
            En ook bedankt voor de exif.
            Marleen
            It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
            http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

            Comment


            • #7
              Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

              Drie mooie opnamen Ann
              de eerste is ook voor mij de beste
              in de laatste stoort het mij dat je nét niet die stap naar links gezet hebt om die tekening op de grond er symmetrisch op te zetten.

              Comment


              • #8
                Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                Drie mooie voorkeur voor de tweede
                Grt
                Theike
                Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                Comment


                • #9
                  Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                  Heb geen voorkeur tzijn drie prachtige foto's

                  mvg duindistel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ga voor de laatste opname, de F22 geeft/heeft een heel mooi effect op de verlichting.
                    grt,bouk.
                    Ik ga ook voor de laatste opname. Had wel wat moeite om te kiezen tusse 1 en 3
                    Groetjes Hilde
                    http://hildeg.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                      Heel mooie reeks en ze staan in de juiste volgorde voor mij
                      Groetjes Hendrika

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                        Heel mooie nachtfotografie
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                          Eerst en vooral dank aan iedereen voor de reacties! Dat stel ik zeer op prijs!


                          Oorspronkelijk geplaatst door DKW Bekijk bericht
                          in de laatste stoort het mij dat je nét niet die stap naar links gezet hebt om die tekening op de grond er symmetrisch op te zetten.
                          Daar zeg je eens wat...daar had ik niet eens op gelet. Ik stond wel op een trapje en ben niet zeker hoever ik nog naar links kon gaan, maar de volgende keer als ik daar weer eens op pad ben ga ik er zeker opletten. Bedankt voor de tip!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                            De niet-symetrie van de V op de grond geeft mij een gevoel dat de foto iets overhelt naar rechts.

                            Maar voor de rest kwaliteit "made by Ann"
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het mooie Vancouver (Canada) by night

                              mooie reeks met de eerste een tikje meer voor mij
                              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                              *BD1034BE

                              Comment

                              Working...
                              X