Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SNELLE race lenzen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SNELLE race lenzen...

    Vrienden,

    Ik heb een Canon 40d aangeschaft en zit nu te twijfelen tussen 2 lenzen, namelijk de

    CANON EF 70/200 4.0 L IS USM (richtprijs € 929)

    CANON EF 70/200 2.8 L USM (richtprijs € 999)


    Die moet voornamelijk dienen om de mooie scherpe foto's te nemen op motorrace wedstrijden.
    De 40d kan 6.5 beelden schieten per seconde maar kunnen die lenzen dan ook wel volgen om scherp te stellen??

    Zou er ook eventueel een Extender tussen plaatsen maar welke dan? Canon EF 1.4x of de Canon EF 2.0x

    Is die Image Stabilizer van deCANON EF 70/200 4.0 L IS USM bruikbaar bij zeer snel bewegende motoren of is dit eerder een last?

    Wie heeft er ervaring met dit soort van fotografie.
    Ik hoor het graag...

  • #2
    Re: SNELLE race lenzen...

    Oorspronkelijk geplaatst door K.V.W. Bekijk bericht
    Is die Image Stabilizer van deCANON EF 70/200 4.0 L IS USM bruikbaar bij zeer snel bewegende motoren of is dit eerder een last?
    Is bruikbaar, maar je hebt er niks aan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SNELLE race lenzen...

      Ik zou deze combinatie niet gebruiken voor autosport. Met extender word die trager.
      Zonder is die zeer snel en scherp op een 40 D.
      Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:09.

      Comment


      • #4
        Re: SNELLE race lenzen...

        Als je er primair (motor)sportfotografie mee wilt beoefenen, dan zou ik voor de f2.8 gaan.

        Ik ben vandaag (met Fotokonijnenberg) naar de Twente Rally geweest in Hengelo. Ik heb daar gefotografeerd met mijn 70-200 f4 IS. Gezien het beroerde weer van vandaag hield het niet echt over. f2.8 zou op een dag zoals vandaag zeker prettiger zijn geweest.

        Naast mijn 70-200 heb ik overigens ook wat foto's geschoten met een 300mm f2.8 IS van Konijn. Even los van de beperking van het vaste brandpunt (die naar mijn smaak in veel gevallen iets te lang was voor de shots van vandaag) heb ik wel ondervonden dat een f2.8 lens het meest ideaal is voor dit werk.....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: SNELLE race lenzen...

          ik gebruik een 70-200,2.8 met een 1D mkIIn op 8.5 beelden/sec,en dit werkt.

          Comment


          • #6
            Re: SNELLE race lenzen...

            Ik heb de 70-200 IS 2.8 op een 40D ... en die houdt de 6.5 fps prima bij tijdens FIA GT races op Spa of Zolder, zelfs met een 1.4 TC ertussen

            Ik heb de IS dan op mode 2 staan voor panning, ik koop elke lens met IS als ze bestaat, enkel mijn 10-22, 50mm prime zijn zonder IS, al de andere hebben IS, het zal je altijd helpen ! Het kost alleen zoveel centjes hé

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: SNELLE race lenzen...

              Ik heb met dezelfde body gekozen voor de f4 IS, o.a. door deze test:
              View the image quality delivered by the Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


              Ik hoop dat de link werkt, anders op die site eens de gehele test opzoeken..
              En door het veel lagere gewicht en het voordeel van de 4 stops IS, waar de 2.8 IS maar 3 stops heeft en ook buiten mijn budget viel.
              Ik ben er heel tevreden over: kleur, snelheid, contrast, en ook scherpte, maar ik moet wel zeggen dat die bij mijn oude sigma 70-300 tussen 70 en 200 niet echt moet onderdoen, maar daar heb ik ook nooit klagen over gehad, en die kan qua AF absoluut niet volgen voor bvb motorcross

              IS mode 2 kan idd heel handig zijn bij panning (1/80 ste en goed scherp op 100%):


              En de AF is meestal heel goed, zeker bij één rijder in beeld


              maar kan toch wel eens voor fouten zorgen bij meerdere rijders in beeld
              http://images2.fotopic.net/?iid=yvkp...ze=1&nostamp=1

              (maar dat ligt wsl vooral aan het feit dat dit de eerste keer was dat ik motocross ging fotograferen en soms alle AF punten heb gebruikt omdat ik niet altijd goed wist waar ze gingen in beeld rijden...)

              Ik heb bij sluitertijden die boven de 1/300 zaten de IS meestal afgezet, omdat ze toch wel vrij veel batterijen gebruikt, maar voor langere is ze toch wel een enorme steun!
              Aja, als ge dicht bij de actie mag is 70 mm vaak wel erg veel, ik heb de helft van de tijd mijn 12-24 gebruikt, maar die kon ik wel enkel op MF focus gebruiken op de manier dat ik ze gebruikte:


              ps: fotopic gebruikt tegenwoordig blijkbaar nog compressie bij uploaden dus zijn er lelijke jpg-fouten in de beelden geslopen, geen idee of je dat kunt afzetten, vroeger had ik dat niet...

              Hopelijk kan dit wat helpen
              groeten,
              Koen
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: SNELLE race lenzen...

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Ik heb met dezelfde body gekozen voor de f4 IS, o.a. door deze test:
                .................................................. .................................................. ....
                Hopelijk kan dit wat helpen
                groeten,
                Koen
                Wat een foto's. Zeker in showcase plaatsen.
                Met extender is dit niet aan te raden hé ?

                Comment


                • #9
                  Re: SNELLE race lenzen...

                  Danku!
                  (ik zal eens kijken of ik ze op een betere server kan zetten, want op fotopic is de kwaliteit wel bedroevend geworden, of ik heb iets verkeerd gedaan
                  Edit: ik heb gevonden hoe ik terug naar het orgineel kan linken, maar dat is wel véél omslachtiger geworden, staan nu bij showcase sport)

                  Over de convertor kan ik zelf niet veel zeggen, maar ik kan wel vermelden dat ik bijna nooit tot 200mm heb moeten/kunnen inzoomen, dat is al te lang op die motorclub in Lille (maar mss is dat elders wel anders)
                  Op die reviewsite van mijn link kun je wel de beeldkwaliteit op 280 en 400 mm zien (ziet er nog heel behoorlijk uit!)

                  Groeten,
                  Koen
                  Last edited by oermens; 9 november 2008, 13:45.
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: SNELLE race lenzen...

                    Wat de extenders betreft... blijf van de 2.0x af. Beelden worden soft en AF zeer traag. Ondanks waarschuwingen heb ik er ooit toch eens een gekocht want dat zou toch wel meevallen dacht ik. Niet dus! Heb hem na één shoot weer verkocht. Canon 1.4x is geen probleem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SNELLE race lenzen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                      Wat de extenders betreft... blijf van de 2.0x af. Beelden worden soft en AF zeer traag. Ondanks waarschuwingen heb ik er ooit toch eens een gekocht want dat zou toch wel meevallen dacht ik. Niet dus! Heb hem na één shoot weer verkocht. Canon 1.4x is geen probleem.
                      Dit kan ik enkel bevestigen!
                      Enige waarvoor x2 extender eventueel goed is... zijn stilzittende far away birds.
                      En dan nog.... is het maar een soft gedoe.
                      Maar mocht er nog iemand een extender x2 verkopen, let me know, ik zoek er wel nog ééntje voor deze toepassing, maar zeker niet voor bewegende zaken ;-)
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment

                      Working...
                      X