Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele Challenge beoordelingen inzendingen Okt 08

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele Challenge beoordelingen inzendingen Okt 08

    Beoordelingen Okt 2008

    De foto’s zijn hier niet geplaatst in functie van de rangschikking maar wel in de volgorde waarin de foto's werden ontvangen.

    Deelnemer: aerts_bert (behaalde 23ste plaats)
    Titel: Mijn analoog toestel ligt al enige jaren in de koelkast.

    Link naar foto aerts_bert

    Een leuke maar wel goede benadering van het thema.

    Zuivere scherpe foto met goed gebruikmaking van het aanwezig licht van de koelkast in combinatie van een juiste ISO waarde, sluitertijd en diafragma opening. Ook de geplaatste producten zijn ordentelijk en overwegend geplaatst zonder afbreuk te doen dat ze onnodig de aandacht opslorpen van het hoofdonderwerp de analoge camera.

    Deelnemer: Lucie 54 (behaalde 14de plaats)

    Lucie 54 stuurde voor deze challenge eerst een andere foto ben niet meer in het in die min of meer overeenkomt met de uiteindelijke inzending. Op haar eerste aanzending gaf ik volgend commentaar.

    Titel (eerste inzending): Blikje in een natuurreservaat

    Inderdaad dit lijkt me wel een attribuut of voorwerp in een locatie waar men het spijtig min of meer kan verwachten maar waar het zeker niet thuishoort.

    Deze foto die dus perfect beantwoord heeft voor mij een dubbele waarde namelijk:
    • Schitterende scherpe foto met mooie herfst kleuren. De foto is zo uitermate scherp en goed belicht dat men aan de onderkant van het blikje “Energy drink” de vervaldatum kan aflezen namelijk 18-09-2009.
    • Een mooie aanklacht hoe onoordeelkundig we omgaan met de nog schaarse natuur dat ons nog rest.
    Naar aanleiding van de gekregen suggesties van mede Challengers maakte Lucie 54 de uiteindelijke onderstaande foto voor de Challenge over:

    Tweede versie

    Link naar foto Lucie 54

    Dit is merkelijk noch een mooiere foto dan je vorige inzending. Je behoudt in je foto perfect je boodschap als aanklacht waar je duidelijk aantoont dat de afbraak een proces is van lange duur. Je compositie van het beeld is meer dan voortreffelijk en de pracht van de foto is hier de zwammen in de achtergrond. Voor mij gebruik je de goede scherpte en een goede Dof die heel wat diepte in de foto brengt.

    Al vond ik je vorige foto al een geslaagde foto deze foto is toch nog merkelijke een verbetering.

    Deelnemer: Jos Vanhengel (behaalde 6de plaats)
    Titel "Mile high" for beginners

    Link naar foto Jos Vanhengel


    Inderdaad op deze plaats verwacht je deze attributen niet aan te treffen.
    Ik zou op deze hoogte, al ben ikzelf toen ik jong was hoogtewerker geweest (pylonen) zou ik het nu zelfs beangstigend vinden om de nodige kledij BH en string aan te bieden aan de eigenares.
    De foto is wel erg zuiver met een mooie scherpte.
    Voor originaliteit verdiend deze foto zeker een 10. Ik denk dat er weinig Challengers zijn die deze foto kunnen nadoen.

    Deelnemer: ghrrm
    Titel : De foute strategie..

    Link naar foto ghrrm (behaalde 5de plaats)

    Dit is inderdaad een foute strategie maar wel goed gezien als antwoord op de Challenge van Okt 08.

    Door het goede gebruik van DOF leg je alle aandacht perfect waar je het hebben wilt.

    Als minpuntje vrees ik dat je net iets te veel met de instellingen ik vermoed de kleurverzadiging gespeeld hebt waardoor in de schaduwpartijen op mijn scherm rood voorkomt.

    Ik heb eens de kleur verzadiging verzwakt waardoor naar mijn smaak de kleuren natuurlijker overkomen. Ook krijg je in dit geval meer natuurlijke schaduwen. Maar dit is natuurlijk afhankelijk van eigen smaak.

    Deelnemer: dgdirk (behaalde 24ste plaats)
    Titel :De Notenkraker

    Link naar foto dgdirk


    Proficiat met je inzending.

    Op het eerste zicht zo niet meteen een foto die voldoet aan de opdracht van deze maand. Gelukkig plaatste je er een titel bij die meteen alles haarscherp verduidelijkt.

    Verder vind ik het een pracht van een foto en tot nu toe op fotografisch vlak wel de mooiste van de Challenge. Zowel de compositie als de gebruikte DOF zijn subliem. De scherpte ligt op de juiste plaats. Je weet zoveel diepte in je foto te leggen dat ik bijna geneigd ben om de nog niet gekraakte noot te nemen.

    Ben benieuwd of nog andere deelnemers ook mijn mening delen zo ja vrees ik dat dit wel eens de winnende foto kan worden voor deze maand.

    Ondanks deze foto voor deze Challenge slechts de 24ste plaats behaalde blijf ik het zeker dit een prachtige foto vinden. Op het ogenblik dat ik mijn bevindingen aan dgdirk overmaakte leek dit voor mij wel een grote kanshebber. Niet wetende dat er nog heel sterke inzendingen zouden volgen. Vermoedelijk scoorde deze foto wat minder omdat het voorwerp en de locatie niet zo onverwacht is.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Working...
X