Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog andere challenge pogingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog andere challenge pogingen

    Ik zat ook met een heel groot probleem. Vanaf de eerste dag zat ik met iets in mijn hoofd en mezelf kennende moest en zou ik dit idee uitwerken. Ware het niet dat de uitvoering van idee niet zo simpel bleek te zijn. Ik moest dus overstappen naar plan B. M’n idee met een stevig ontbijt rijk aan ijzer.



    Oorspronkelijk was de achtergrond te licht en niet contrasterend genoeg met de melk. Daarom had ik gekozen om met een bijkomende externe flits en wat stukjes orange plastiek ( van een plastieken boodschappentas ) , de achtergrond in te kleuren.

    Al had ik voorlopig een inzending, kon ik mijn eerste idee niet loslaten. Ik ben dan beginnen zoeken naar de middelen om mijn idee uit te werken. Het enige dat ik nodig had was een toilet. Tja , al van in het begin zat ik met het idee om een toilet in een bos te kunnen trekken. Na lang zoeken ben via het werk aan een splinternieuw toilet geraakt. Eens thuis gekomen kon ik niet wachten en ben met heel mijn opstelling en een nagelnieuw toilet het bos in getrokken. Had je de gezichten moeten zien van de wandelaars die me net passeerden als ik terug het bos uit kwam met een toilet in mijn armen. Je kan je wel voorstellen wat er allemaal door hun hoofd ging.
    Na in het bos een 300 tal foto’s te hebben genomen was dit het resultaat.



    Nog steeds niet wat ik echt voor ogen had , maar ik had het ten minste geprobeerd.
    Daar ik toch nog niet overtuigd was van mijn ontbijtgranen was het tijd om over te stappen naar plan C. De Staalborstel met tandpasta.
    Ik hoopte de juiste beslissing te hebben genomen maar dat zullen we nooit weten natuurlijk
    Laat jullie bevindingen maar komen

    Grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Nog andere challenge pogingen

    In feite maakte Tigo twee versie's over van zijn foto "ontbijt rijk aan ijzer". Dit eerste en oorspronkelijke foto was een foto met een witte niet gekleurde achter- en ondergrond.

    Ik gaf aan zijn foto's over het "ontbijt rijk aan ijzer" volgende commentaren:

    Beoordelingen Okt 2008
    Deelnemer: Tigo
    Titel : Neem een stevig ontbijt met extra calcium en ijzer ....( niet te letterlijk )*

    Een goed doordacht idee maar ditmaal minder goed uitgevoerd waardoor de foto bij mij niet zo meteen aanslaat zoals dit anders wel altijd het geval was, zonder daarom te moeten denken dat je foto niet geslaagd of minderwaardig is. Maar ik beoordeel hier wel je foto op het niveau van hoe ik de winnende foto van deze Challenge zie.

    De foto komt bij mij te flets over. Er ontbreekt naar mijn smaak contrast vooral contrast met te achtergrond waardoor de melkkaraf te weinig in het oog springt. De witte melk, de doorzichtige karaf en de witte achtergrond smelten teveel ineen. Naar mijn mening moet de karaf met melk meer in het oog springen omdat deze karaf in het totaalbeeld de kijker moet laten aanvoelen dat we hier te maken hebben met een ontbijt. Het geel van de tas is op zich al een heldere kleur waardoor de toch al lichte foto noch meer opgelicht wordt. Anderzijds vind ik het geel van de tas wel goed gekozen omdat men min of meer hetzelfde geel kan terugvinden in het opschrift van het MAXI PACK nagels.

    Nu even de positieve benadering bespreken. De DOF is hier goed geplaatst. De compositie is voortreffelijk. De nodige attributen om je boodschap te brengen zijn voldoende aanwezig en goed geplaatst waardoor het beeld rustig blijft.
    Er wordt een boodschap gebracht waar de titel voldoende toelichting brengt.

    Besluit Een andere kleur van achter- en ondergrond zou naar mijn mening de foto meer kracht en uitstraling geven.

    Deelnemer: Tigo
    Titel :Neem een stevig ontbijt met extra calcium en ijzer ( niet altijd letterlijk )*


    Door de goed gekozen kleurwijziging van de achtergrond heeft de foto een ware metamorfose ondergaan. Door de verbeterde uitwerking van de foto komt het goed doordacht idee beter tot zijn recht. Het contrast van de attributen is nu veel beter waardoor er geen versmelting meer is van de karaf met de achtergrond. Met andere woorden de attributen komen nu los van de achtergrond. De positieve elementen blijven door de minieme ingreep bestaan. De kleurschakeringen welke je voor de achtergrond hebt gebruikt kan ik nu wel smaken.

    Ook mocht ik meegenieten van de foto van het toilet in het bos welke niet voor de Challenge mocht meegenieten. Hierop gaf ik volgend respons:

    Je foto met het WC in het bos deed me even spontaan glimlachen. Ik wist niet dat ik met mijn maandopdrachten de Challengers zo ver kon en kan krijgen dat ze met een volledige nieuwe WC het bos in trekken. Ik zie zo het beeld voor mijn ogen "Tigo op weg naar het bos met een splinter nieuw WC" Een geluk dat de boswachter je niet bezig zag straks had je nog een proces-verbaal wegens het sluikstorten van een niet gebruikte wc.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: Nog andere challenge pogingen

      Hi Tigo,

      Voor mij de 2de foto maar als het kan zonder die zware slagschaduw op het waterreservoir en wat minder takken en bladeren onderaan.

      Verder nog een wc-rol bijhangen en wachten tot een argeloze voorbijganger er gebruik van zou maken

      mvg
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: Nog andere challenge pogingen

        Vind de wc foto ook heel leuk

        Wat je tandpasta inzending betreft, had hem 'n heel stuk hoger verwacht, toch minstens in de top 5..

        Comment


        • #5
          Re: Nog andere challenge pogingen

          Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
          Vind de wc foto ook heel leuk

          Wat je tandpasta inzending betreft, had hem 'n heel stuk hoger verwacht, toch minstens in de top 5..
          Bedankt,
          Ik had gehoopt om juist binnen de top 10 te kunnen eindigen en dat is me gelukt. Het zijn allemaal zeer sterke inzendingen en de toppers hebben hun plaats allemaal verdiend.
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Nog andere challenge pogingen

            Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
            Hi Tigo,

            Voor mij de 2de foto maar als het kan zonder die zware slagschaduw op het waterreservoir en wat minder takken en bladeren onderaan.

            Verder nog een wc-rol bijhangen en wachten tot een argeloze voorbijganger er gebruik van zou maken

            mvg
            Marc
            Ik heb enorm veel foto's moeten maken op een zeer korte tijd en met zeer beperkte middelen. Het was net na het werk ( rond 16.30u ) en het begon al zeer donker te worden op die sombere dag. Ik heb geprobeerd om met een externe flits op statief en een kabel van 5m , het gevoel te creëren dat de zon in het bos een beetje scheen. Door de flits links te plaatsen kreeg ik hierdoor die slagschaduw. Als ik de flits rechts plaatste had ik geen slagschaduw maar was de foto te vlak. Raar genoeg , maar de slagschaduw zorgde in dit geval voor en meerwaarde vergeleken met de andere foto's.

            De komende dagen waren de weersvoorspellingen nog triester en dus onmogelijk om met dit idee nog pogingen te wagen.

            Al bij al toch weer een ervaring rijker.
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment

            Working...
            X