Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

    Iemand ervaring met een 5D of de bovenstaande lens hier goed op werkt?
    En weet iemand ook of deze ook te zetten is op de 40D van canon?

    Ik heb beide camera's namelijk. Ik weet dat een DC lens namelijk bij een fullframe (5d) enorm zwarte randen geeft. Dat schiet niet op.

    Iemand ervaring?

    Alvast bedankt
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

    Ik heb hem eens getest op een F90 en daar was 'normale' vignetering zichtbaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

      Een "DG" lens is bruikbaar op full-frame, en dus ook altijd op een crop-camera.

      Een "DC" lens is alleen geschikt voor een 1,5(Nikon, Sony...) of 1,6x(Canon) crop-camera, meestal passen die wel op een full-frame, maar dan krijg je inderdaad zwarte randen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

        Dus mijn vermoeden is juist dat deze lens wel geschikt is voor zowel de fullframe (5d) als de crop (40D)
        Volgens mij zijn de resultaten voor deze lens ook best naar behoren wat ik gelezen heb.
        Of iemand moet betere tips hebben voor een soortgelijke lens die te gebruiken is voor beide camera's
        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

        Comment


        • #5
          Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

          Een soortgelijke lens bestaat niet. De lens functioneert goed op een 5D of een D700, Wel is 12mm op Full frame is erg wijd. Ik zal komend weekeinde een vergelijking met de Nikon 14-24 on line zetten.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Een soortgelijke lens bestaat niet. De lens functioneert goed op een 5D of een D700, Wel is 12mm op Full frame is erg wijd. Ik zal komend weekeinde een vergelijking met de Nikon 14-24 on line zetten.
            Hier ben ik zeker in geïnteresseerd, omdat ik de betreffende Sigma ook heb

            Comment


            • #7
              Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

              Sigma 12-24 EX is een absolute aanrader. 12 mm is erg leuk op FF

              This collection holds my favourite shots. It will be adapted over time, with shots leaving and entering the chart I try to rank them from 1 to 25 but it is hard


              Foto 1,3,4 en 11 in deze galerij zijn met de sigma gemaakt
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Sigma 12-24 EX is een absolute aanrader. 12 mm is erg leuk op FF

                This collection holds my favourite shots. It will be adapted over time, with shots leaving and entering the chart I try to rank them from 1 to 25 but it is hard


                Foto 1,3,4 en 11 in deze galerij zijn met de sigma gemaakt
                Dat geeft inderdaad een zeer goed idee

                Ik zou de mijne willen houden voor de 12mm, maar 'm kan de vergelijking met de AFS 14-24mm f/2.8 op een 12MP FF zelfs op f/8 toch moeilijk aan, niet? Of valt dat toch nog mee?

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Dat geeft inderdaad een zeer goed idee

                  Ik zou de mijne willen houden voor de 12mm, maar 'm kan de vergelijking met de AFS 14-24mm f/2.8 op een 12MP FF zelfs op f/8 toch moeilijk aan, niet? Of valt dat toch nog mee?

                  MVG,
                  Ik vond die lens goed hoor. Op f/8.0 had ik weinig te klagen over die lens
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                    Alleen het enige nadeel van de 12-24 sigma lens is toch wel dat deze niet echt lichtgevoelig is.
                    4.5-5.6
                    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                    Comment


                    • #11
                      Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                      Heeft er trouwens ook iemand ervaring met deze lens op een NIET fullframe camera?
                      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                      Comment


                      • #12
                        Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                        Heeft er trouwens ook iemand ervaring met deze lens op een NIET fullframe camera?
                        Ik heb dit objectief voor een A350. Nadeel van deze is vooral het erg uitstekende voorste glas-element waardoor heel gemakkelijk flare ontstaat en je kan alleen gel-filters gebruiken.


                        Hier een linkje naar een foto getrokken met de 12-24 Sigma op een Sony A350

                        .
                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                          Lens gaat perfekt op fulframe en op crop.
                          Ik heb hem gebruikt op :
                          5D
                          50D
                          D700
                          en werkt super op alle camera's
                          Let wel, 12mm op fullframe is zeer breed, en als ik zeg zeer breed, overdrijf ik niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                            Alleen het enige nadeel van de 12-24 sigma lens is toch wel dat deze niet echt lichtgevoelig is.
                            4.5-5.6
                            Lichtsterkte in dit bereik heb ik nooit zo belangrijk gevonden. Je werkt toch vaak op statief...


                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Ik heb dit objectief voor een A350. Nadeel van deze is vooral het erg uitstekende voorste glas-element waardoor heel gemakkelijk flare ontstaat en je kan alleen gel-filters gebruiken.

                            .
                            Heb ik nooit echt als een probleem ondervonden
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: 12-24/4.5-5.6 EX DG IF HSM ASF Sigma-AF

                              Ik heb deze lens sinds kort aangekocht om te gebruiken op een 5D.
                              Ik heb in de winkel waar ik ze kocht wat vergelijkingsfoto's gemaakt met een Ef 17-40L.
                              Van beide objectieven heb ik er twee geprobeert. Eén van beide Sigma's had last van decentrering...de hoeken links boven en onder waren heel erg soft en toonden een dubbel beeld van details. De andere Sigma( het exemplaar wat ik kocht) is zeer scherp in het midden, zelfs scherper dan de Ef 17-40L. Naarmate je wat meer naar de randen gaat is de scherpte verminderd maar toch nog zeer aanvaardbaar. De uiterste hoeken zijn net zoals bij de Ef 17-40 L op een 5D soft . Kleur en contrast zijn beter met het Canon objectief.....de scherpte van het gehele beeld is nagenoeg gelijk.. In bepaalde omstandigheden (afhankelijk van de lichtinval) kan je in de uiterste hoekjes op 12mm de roze-gele kleur vd coating van het lensglas in de foto zien. De lens is dan wel ontworpen om op fullframes te gebruiken....toch heeft ze last van vignettering. Zelfs dichtgeknepen zie je deze vignettering van 12mm tot 16mm.
                              De reden waarom ik uiteindelijk de Sigma gekocht heb is de extreme beeldhoek.....12 mm op fullframe is enorm. Toch is er weinig vervorming zichtbaar.
                              Nadeel bij de Sigma is het ontbreken van filterdraad....en de verf die men op Sigma lenzen gebruikt. De ogenblik dat je deze lens een paar keer opgepakt en gebruikt hebt zit ze vol vingerafdrukken en stof( niet echt onderhoudsvriendelijk). Ik heb vroeger nog Sigma lenzen gebruikt en na een tijdje lost de verf van het objectief en wordt ze echt lelijk.

                              Als je echt enorm veel op de foto wil is deze lens echt de enige manier om het te verkrijgen.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X