Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina service ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina service ...

    ... en dan volgt nu een gruwelverhaal van massa's mails en maanden wachten ... .

    Niet dus

    Bij de verkoop van mijn 12-24 bleek deze plots ERR01 te geven op een recente body. De koop heb ik dus niet laten doorgaan en verder enkele testen gedaan met andere body's want ik had dit nog nooit gehad.
    Enkele dagen later contact opgenomen met Tokina europa en mijn verhaal daar gedaan.
    Volgens hun zou er iets mis zijn met de lens want de tokkie moet ook met de recente body's overweg kunnen dus opsturen die handel en eventueel ook de aankoopfactuur.
    Groot was mijn verbazing toen bleek dat tokina dus 3 jaar fabrieksgarantie geeft en dat lensje hier exact 14 dagen later terug afgeleverd werd voor de prijs van " 0 " euro
    Oorspronkelijk aangekocht bij topfoto in januari 2006 en de toekomstige koper kan op zijn 2 oren slapen.

    Zo van die goei ervaringen zijn toch het vermelden waard hé

    Allez, de groetsels en tot kliks

    Dixie
    ooit ... .

  • #2
    Re: Tokina service ...

    Dat mag inderdaad ook wel eens vermeld worden natuurlijk.
    Ik vind het overigens prachtobjectieven alleen vind ik het zeer spijtig dat Tokina nog geen objectieven uitbrengt voor bv Nikon D40 D40x en D60 bezitters dus met ingeboude scherpstelmotor.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Tokina service ...

      En dan volgt hier wel een gruwelverhaal
      Tokina AT-X 80-200 F/2.8 AF binnengeleverd voor reparatie (AF was vastgelopen, allé ging heel stroef). lens was niet meer in garantie.

      Na ongeveer twee maanden en twee telefoons van mijn winkelier eindelijk een bestek gekregen (380 euro voor vervanging van AF systeem).
      Ok, mijn handtekening gezet ter reparatie en doorgefaxt.

      Na nog eens twee maanden verder en enkele telefoons van mijn winkelier bleek de goedgekeurde offerte verloren en moest een nieuwe goedkeuring worden doorgefaxt (naar hetzelfde nummer ).

      Drie maanden en evenveel telefoons krijgt mijn winkelier te horen dat er wat problemen zijn en dat de kostprijs onderschat was, maar (en hier komt de clue ...) als ik er niets op tegen had dat de reparatie wat langer zou uitlopen (men kon er geen tijd opplakken) dan zouden ze korting geven op het initieel bestek (nieuw bestek 280 euro).
      Mijn akkoord gegeven en goedkeuring doorgefaxt.

      Nu na ongeveer een jaar de lens te zijn kwijtgeweest is ze teruggestuurd naar mijn winkel met het antwoord dat de lens niet meer kan gerepareerd worden omdat er geen wisselstukken meer voorhanden zijn

      De achterdop ontbrak en ook enkele schroefjes (net alsof iemand die lens nog ergens gevonden heeft en ze zo direkt heeft teruggestuurd).

      Mijn winklier heeft direkt geprotesteerd maar geen reactie

      De winkel heeft naar aanleiding van dit voorval beslist in de toekomst geen Tonina lenzen meer te verkopen.

      Zoals je ziet, het kan ook anders lopen.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Tokina service ...

        Das natuurlijk heel wat anders, gewoon schandalig is dat.
        Ik denk dat het bij veel merken is verkopen en geld binnen halen maar service daar hebben er nog niet veel van gehoord.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment

        Working...
        X