Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standaard zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • standaard zoom

    Ik wil mijn sigma 18-200 vervangen door betere kwaliteit objectieven. Hierbij denk ik aan:
    * snellere AF
    * scherper
    * lichtsterker

    Voor het tele-bereik heb ik besloten voor de sigma 100-300 f/4 te kiezen.

    Maar voor het midden-bereik die hier goed op aansluit, kan ik maar weinig kandidaten vinden.
    Het voornaamste onderwerp voor deze lens, zullen mijn zoontjes zijn. De foto's zullen vaak binnenshuis worden genomen.
    Waar ik nu op uitkom is de tamron 17-50 f/2.8. Hiervan weet ik echter alleen dat hij lichtsterker is dan mijn huidige sigma 18-200. Ik kan niets vinden over de scherpte en de snelheid van de AF ten opzichte van de 18-200.
    Daarnaast mis ik met mijn twee keuzes het bereik tussen de 50 en 100 mm, al weet ik niet of ik dit erg zal missen.

    Hebben jullie nog goede suggesties? Ik zag ook nog de sony 16-80 voorbij komen, maar deze is weer minder lichtsterk.

    Help me aub.
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

    http://ubovdburg.zenfolio.com/

  • #2
    Re: standaard zoom

    heel eenvoudig:
    standaard kleinbeeld is (de wortel uit 24*24 + 36*36=43,27 dus) net minder dan 50mm
    voor crop deel je dat door 1.5 of 1.6, dus 27-29mm.
    een standaard zoom is dan typisch de helft tot het dubbele daarvan, m.a.w. 14-56. Dan is het normaal dat de constructeurs objectieven aanbieden zoals 18-55 (typisch kit lensje). Jammer dat ze niet aan 14mm geraken, maar hoe breder hoe moeilijker om er nog een deftige lens voor te maken.
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

    Comment


    • #3
      Re: standaard zoom

      Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
      heel eenvoudig:
      standaard kleinbeeld is (de wortel uit 24*24 + 36*36=43,27 dus) net minder dan 50mm
      voor crop deel je dat door 1.5 of 1.6, dus 27-29mm.
      een standaard zoom is dan typisch de helft tot het dubbele daarvan, m.a.w. 14-56. Dan is het normaal dat de constructeurs objectieven aanbieden zoals 18-55 (typisch kit lensje). Jammer dat ze niet aan 14mm geraken, maar hoe breder hoe moeilijker om er nog een deftige lens voor te maken.

      Volgens mij is dit een antwoord op een ander onderwerp???

      Maar aanvullend op mijn eerste vraag:
      Moet ik misschien mijn 18-200 houden en een prime erbij kopen. bv. 35 f/1.4 of 50 f/1.4
      Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

      http://ubovdburg.zenfolio.com/

      Comment


      • #4
        Re: standaard zoom

        en je voeten gebruiken.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment

        Working...
        X