Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

    Nog steeds op zoek naar degelijk glas kwam ik volgende aanbieding tegen.


    Nu vraag ik me af of dit te betrouwen is?

    Groeten,
    Luc.
    2X Canon EOS 60D, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM.

  • #2
    Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

    Waarom niet? Bekende zaak, plausibele verklaring en prima lens.
    Als je deze lens niet tweedehands wilt aanschaffen is dit je je kans:-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

      Ik lees hier veel over al dan niet scherpe exemplaren van diverse lenzen.
      Kan dat bij deze lens ook het geval zijn?
      2X Canon EOS 60D, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

        Oorspronkelijk geplaatst door Luc Verkuringen Bekijk bericht
        Ik lees hier veel over al dan niet scherpe exemplaren van diverse lenzen.
        Kan dat bij deze lens ook het geval zijn?
        ja daar zit ik ook wat mee gevrongen ? ben benieuwd op reacties
        Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

          Oorspronkelijk geplaatst door Luc Verkuringen Bekijk bericht
          Nog steeds op zoek naar degelijk glas kwam ik volgende aanbieding tegen.


          Nu vraag ik me af of dit te betrouwen is?

          Groeten,
          Luc.
          Lijkt me prima. Staat inderdaad bekend als een betrouwbare zaak en het is een behoorlijk scherpe prijs voor deze lens. Ik heb in februari dit jaar nog 1311,- betaald voor deze lens bij Fotokonijnenberg. En dat was ook een bulk-artikel (=blanco doos, afkomstig uit een kit).


          Oorspronkelijk geplaatst door Luc Verkuringen Bekijk bericht
          Ik lees hier veel over al dan niet scherpe exemplaren van diverse lenzen.
          Kan dat bij deze lens ook het geval zijn?
          Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
          ja daar zit ik ook wat mee gevrongen ? ben benieuwd op reacties
          Ik heb ook meermaals gelezen dat er inderdaad nogal nogal wat variatie in de kwaliteit zit bij dit type lens, echter heeft dit meestal wel betrekking op oudere exemplaren (eerdere bouwjaren). De mijne is van bouwjaar 2007 en ik ben er zeer tevreden over. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik écht moet leren werken met deze lens. De resultaten die ik er nu mee haal, haalde ik in het begin niet.....

          Hier en hier wat voorbeelden van foto's die ik met mijn exemplaar heb geschoten. En ook close-up wil nog behoorlijk aardig met deze lens, zie hier en hier.

          Wil je zeker zijn dat je een goed exemplaar krijgt, ga dan naar de winkel toe en test hem uit voor je hem mee naar huis neemt. Maar ik zou 't wel aandurven om hem met de post te laten bezorgen. Je hebt immers toch altijd het recht om te retourneren als je niet tevreden bent....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

            ik heb deze lens en werkt perfect heel scherpe beelden er me .ik gebruik ze voor rally is wel even aan passen met de schuif zoom maar lukt nu goed gr benn

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

              De kans dat je een slecht ehebt bij Canon is eerder klein, en mijn persoonlijk oordel, is dat er minder variatie op zit dan men wel eens verteld.
              Vergeet niet, van lezn op internet krijg je veel informatie, maar ook veel desinformatie....

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                [QUOTE=Rudy;2035839]De kans dat je een slecht ehebt bij Canon is eerder klein, en mijn persoonlijk oordel, is dat er minder variatie op zit dan men wel eens verteld.
                Vergeet niet, van lezn op internet krijg je veel informatie, maar ook veel desinformatie....[/QUOTE

                Heb mij hierover ook zot gepiekerd

                Die verhalen van slechte exemplaren dateren van vroeger, de laatste 2-3 jaar weinig over klachten gelezen

                Voor zijn geld is dit een zeer goede all-round zoom, mooie kleuren en contrast, en nog altijd de beste 400mm tele met IS, alhoewel AF en AI servo snelheid niet de sterkste punten zijn (maar dat kan ook aan mijn simpele 400D liggen)

                Nog geen spijt van gehad
                Maar naar het schijnt zijn er (veel) betere voor veel meer geld

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                  Tis natuurlijk normaal dat een mens twijfelt als ie meer als 1000 euro gaat of wilt spenderen voor een lens dan wil je uiteraard kwaliteit en als je dan een softer model krijgt is dit om de moed te verliezen

                  maar als ik de foto s zien en reacties doet het me toch weer twijfelen om de 100-400 te nemen (al zal dit iets voor eind van t jaar zijn)
                  Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                    Beter niets meer kopen dan, dan kan je ook geen miskoop doen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                      Of ik zal een cursus glasslijpen volgen kank ze zelf maken
                      Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                        Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
                        Of ik zal een cursus glasslijpen volgen kank ze zelf maken
                        Da's ook een idee.... Hier kun je alvast zien hoe ze het bij Canon doen
                        Last edited by MarkEL; 7 november 2008, 19:47.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS

                          Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
                          Tis natuurlijk normaal dat een mens twijfelt als ie meer als 1000 euro gaat of wilt spenderen voor een lens dan wil je uiteraard kwaliteit en als je dan een softer model krijgt is dit om de moed te verliezen

                          maar als ik de foto s zien en reacties doet het me toch weer twijfelen om de 100-400 te nemen (al zal dit iets voor eind van t jaar zijn)
                          Er staat al een tijdje in aangeboden een Sigma 120-400 OS voor 500 EUR
                          Die schijnt ietsje minder te zijn dan de Canon 100-400 maar ook minder dan de helft van de prijs
                          Voor niets gaat de zon op

                          Comment

                          Working...
                          X