Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

    Heeft iemand al ervaring met deze lens: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC ?
    Is deze een aanrader? Ik heb momenteel een nikon D60 met nikon 15-55 en 55-200 lenzen zonder stabilisatie. Ik zoek dus die Tamron-lens te kopen en mijn 2 anderen te verkopen...

    Tim

  • #2
    Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

    Hallo

    Deze is nog niet verkrijgbaar en de eerste tests moeten ook nog gebeuren.
    Maar als deze meevalt zal deze toch ook in mijn collectie belanden. Maar deze zal ik dan alleen gebruiken voor reislens, want zo'n zoom heeft toch beperkingen (vervorming, soft, ... )
    Maar enorm handig voor op reis.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

      Hallo,
      Ik ben nieuw hier, en volg ook die tamron 18-270 VC.
      De eerste foto's lopen zo langzaam op het www. binnen, de eerste reacties van de gebruikers zijn behoorlijk positief. Ik zou ook wel interesse hebben in zo'n allround lens, maar ik kan gelukkig nog alle kanten uit want ik moet zelfs nog een body kiezen.
      Mijn voorkeur zou gaan naar de eos 450 D en dan met eventueel de tamron 18-270, maar dan wel als de éérste echte testen en reviews positief uitvallen.
      Ik heb op de volgende flickr adressen een reeks foto's gevonden van nieuwe gebruikers die hun tamron 18-270 VC meteen hebben getest en de resultaten op het web hebben geplaatst.
      De foto's op onderstaande linken gaan van vliegmeeting tot halloween en huisje en tuin, maar toch graag jullie reactie hieromtrent.


      Flickr photos, groups, and tags related to the "tamronaf18270mmf3563diiildasphericalifmacro" Flickr tag.


      Gr..s
      Last edited by shuuto; 4 november 2008, 15:40.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

        Hier nog een leuke vergelijking:
        http://www.pbase.com/lightrules/superzoomtest
        Tamron komt er goed uit (even wachten op mijn eindejaarspremie ).

        Sam

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

          Nice!
          Nog een vraagje: ik heb dus een nikon D60. Volgens mij heb ik dus een lens nodig waarbij de AF-motor in de lens zit. Is dat het geval bij die Tamron-lens?

          Tim

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

            Volgens de Tamron site heeft de Nikon versie een ingebouwde motor ->

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

              Hier heb ik ook een reactie geplaatst over de Tammy:

              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                De reactie's van eerste gebruikers wereldwijd lijken wel verassend positief voor een lens met zo'n bereik . De AF lijkt inderdaad traag te zijn, maar ik lees dat hoofdzakelijk bij reactie's van nikon gebruikers. Het kan te maken hebben met die built-in motor die aanwezig is op de nikon versie. Bij de canon versie lijkt de snelheid beter te zijn, .... wordt vervolgt.....

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                  Bij Canon zal er ook een ingebouwde AF-motor zitten, en ik zie niet in dat ze er een andere motor insteken voor Nikon dan bij Canon...

                  Nu mijn ervaring met de meeste Tamrons (alle vattingen): t-ra-a-g...

                  Maar dat de lens goed zou presteren, zou mij, gezien mijn (korte) ervaring op de Kina echt niet verwonderen...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Nu mijn ervaring met de meeste Tamrons (alle vattingen): t-ra-a-g...
                    Valt me bij de 17-50 f2.8 toch wel mee hoor, al is 'ie net niet zo snel als vergelijkbare Canon USM lenzen.

                    Ik denk dat het deels ook te maken heeft met het hoeveelheid geluid die de AF van de Tamrons produceert. Ze zijn niet bepaald geluidloos en ik denk dat ze daardoor ook langzamer aanvoelen....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment

                    Working...
                    X