Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 + safari

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 + safari

    Ik heb een Nikon D70 met standaardlens.

    Op safari schoot ik echt wel te kort om enerzijds panoramafoto's te trekken en anderzijds voldoende te kunnen zoomen op allerlei beestjes die wat verder stonden.

    Ik wil geen fortuinen uitgeven, maar ben wel zinnens om hieraan wat te doen.
    Wat denken jullie van volgende lenzen:

    Tamron AF 18-250mm f3.5-6.3 Di II LD Asf. Macro Nikon, maar ik vrees wel dat deze geen beeldstabilisator heeft. De prijs schommelt rond de 400 EUR. Is er een groot verschil met Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D, die wel wat minder kost.

    Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G ED tot slot is heel wat goedkoper (150 EUR ongeveer). Als aanvulling op mijn basislens 18-55 misschien wel handig...

    Wat raden jullie me aan qua breedhoeklens? Daar heb ik geen enkele ervaring mee.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!!

  • #2
    Re: Nikon D70 + safari

    Groothoek Sigma 10-20, daar kun je heel mooi landschappen en steden mee fotograferen.

    Bij de ene lens ben je bang dat er geen VR/OS/VC inzit, maar de Nikkor 55-200 zonder VR noem je als alternatief.

    Sigma 18-200 OS HSM zou een alternatief kunnen zijn of een gelijkwaardige of langere Tamron, die er volgens mij ook is met VC nu.

    Naar ik heb begrepen blijf 200/250mm nog steeds kort voor safari wildlife, maar het is al beter dan 70mm.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 + safari

      bedankt voor je info
      ik heb qua zoom uiteindelijk gekocht:

      Nikon AF-S VR 70-300mm 4.5-5.6G IF-ED

      Nu nog een breedhoeklens vinden en klaar is kees!!

      Comment

      Working...
      X