Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canadese Rocky Mountains in het najaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Canadese Rocky Mountains in het najaar

    Hallo Allemaal,

    Hier volgen wat foto's van de Canadese Rockies in het najaar. Deze Canadese Rockies zijn gekend voor hun immense uitgestrektheid en hun prachtige landschappen.

    Bedankt voor het bekijken van mijn foto's!
    Groetjes uit een zonnig en aangenaam (18 graden) Canada,
    Ann

    *Foto 1: Al rijdende door Yoho National Park (British Columbia) met de prachtige herfst kleuren en een locale regenbui



    *Foto 2: Het prachtige Peyto Lake gelegen in Banff National Park en te bereiken na een korte wandeling van de parking dicht aan de Icefield Parkway (1 van de mooiste wegen in de wereld)


    *Foto 3: Het mooie Waterfowl Lake wat je zo langs de Icefield Parkway kan zien liggen




    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. Dit zijn de parken die deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend voor de prachtige blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de verschillende wilde dieren die men hier kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillen wandelingen met verschillende moeilijkheids graden.

    Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

    ronduit 3 pareltjes
    na herhaaldelijk scrollen kan ik nog steeds niet kiezen : wondermooi
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

      Wauw, Ann! Hier word ik helemaal stil van! Wat een prachtige serie en foto 2 vind ik helemaal overweldigend mooi!
      Canon 1D MKIII | Canon 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 F4/L IS USM | Canon EF 70-200 F4/L IS USM | Sigma 70mm macrolens | Lowepro Computrekker

      Comment


      • #4
        Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

        hoi,

        ik kan er uren naar kijken.

        mooie foto's

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

          Hallo Ann,

          Eindelijk weer van die prachtige foto's van je uit Canada. Een tijd gemist hier maar laat er maar meer van deze komen.
          De regenbui bij de eerste vind ik erg mooi.

          Groeten,
          Erik

          Comment


          • #6
            Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

            ...ben sowieso een beetje fan van zulke platen....
            ...je laatste vind ik top...

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

              Hoi Ann, welcome back.
              Vorig jaar (juli 2007) waren we ook in de Rockies en hebben we van de prachtige natuur genoten. Peyto Lake is inderdaad schitterend.

              Heb je de foto's bewerkt? Ik vermoed wel verschept. 's Zomers is er natuurlijk een beetje
              lucht turbulentie.

              By the way, voor mij staan ze in de juiste volgorde, maw voorkeur 1-2-3.
              PhvB

              Comment


              • #8
                Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                kan ook niet kiezen, zijn alle 3 heel mooi. Hopelijk volgt er meer.

                Comment


                • #9
                  Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                  heel mooi en je eigen stiel.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                    Onvoorstelbaar mooie natuur en dan nog eens knap vastgelegd
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                      Zelden zo lang bij foto's hier blijven stilstaan. Wat zijn die onwaarschijnlijk mooi ! Het mankeert me eigenlijk aan superlatieven hiervoor.
                      En ook bedankt voor de informatie, zo leert een mens nog wat.
                      Marleen
                      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                        Inderdaad drie magnifieke foto's!

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door PhvB Bekijk bericht
                          Vorig jaar (juli 2007) waren we ook in de Rockies en hebben we van de prachtige natuur genoten. Peyto Lake is inderdaad schitterend.

                          Heb je de foto's bewerkt? Ik vermoed wel verschept. 's Zomers is er natuurlijk een beetje
                          lucht turbulentie.

                          PhvB
                          Hoi PhvB,

                          Leuk te horen dat jullie er zelf ook geweest zijn en het mooi vonden. Ja, de natuur daar is toch prachtig, he. Deze foto's zijn genomen rond eind september, dus dan is het al goed wat herfst en soms is er al een sneeuwbui waar te nemen.

                          Ik bewerk mijn foto's meestal wel met wat extra saturatie en wat contrast toe te voegen en indien nodig "sharpen edges" en dat is het zowat.

                          Groetjes uit Vancouver,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                            gewoon schitterend Ann !

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Canadese Rocky Mountains in het najaar

                              Heel knappe reeks en voor de tweede een meer.
                              Groetjes Hendrika

                              Comment

                              Working...
                              X