Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon primes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon primes

    Ben nog steeds op zoek ( behalve de 50 mm 1,8 ) naar een leuke niet tele canon prime,
    Mag ik daarom vragen wat jullie top 3 primes is tot 60 mm, en waarom ?

    bedankt

    Marc
    Last edited by MDY; 26 oktober 2008, 21:39.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: canon primes

    Ik denk dat je beter de paard voor de kar spant dan omgekeerd. Dus is mijn vraag voor jou... welke brandpuntsafstand gebruik je veel, en in wat voor type fotografie?
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: canon primes

      Ook een budget zou handig zijn, alsmede een reden waarom je aan primes denkt; wat wil je ermee.
      Top 3:
      14LII
      24LII
      35L
      Allemaal lichtsterk, scherp en goed, ook op full frame.
      Betaalbaar alternatief: 1.8 28mm.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: canon primes

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        Ik denk dat je beter de paard voor de kar spant dan omgekeerd. Dus is mijn vraag voor jou... welke brandpuntsafstand gebruik je veel, en in wat voor type fotografie?

        All round vast objektief, zoals we indertijd (toen de dieren nog spraken ) met een 50mm zo goed als alles moesten doen. Het soort fotografie maakt niet uit , het gaat erom waar je gaat staan om je beeld vast te leggen, toch een essentie bij prime gebruik. Dit is voor mij de meest creatieve beperking bij een prime, en waarom ik er graag mee rond loop. Ook de kompaktheid is leuk. Dus tussen de 24 en 35 mm.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: canon primes

          Ik wilde overlaatste ook nog een extra prime kopen ter aanvulling van mijn 50mm F1.8, die ik iets te dicht vind. De voor mij persoonlijk best kwalitatieve betaalbare prime is de 30mm F2.0. Toen liep ik nog rond met een cropbody

          Echter heb ik nu een FF en de 35L gekocht. Die staat nu vastgetaped op mijn body

          Comment


          • #6
            Re: canon primes

            Mijn top 3 op ff:

            breed:
            35mm 1.4
            50mm 1.4
            24mm TSE

            algemeen:
            85mm 1.2
            35mm 1.4
            50mm 1.4

            voor een crop denk ik dat er een mooie ergens rond de 28mm zit

            succes
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #7
              Re: canon primes

              Ik heb momenteel de 24mm 1.4 en de 35mm 1.4. (nog even, want de 24mm wordt verkocht)
              Beiden erg goed en aan mekaar gewaagd. Het is maar net welke brandpuntafstand je het beste ligt.

              Moeten het canon primes zijn? De sigma 30 1.4 en 50 1.4 zijn ook zeer geliefd (wanneer ze geen focusproblemen hebben). De sigma 50mm 1.4 presteert beter dan de canon 50 1.4, maar is ook wel duurder.

              Comment


              • #8
                Re: canon primes

                Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                Ben nog steeds op zoek ( behalve de 50 mm 1,8 ) naar een leuke niet tele canon prime,
                Mag ik daarom vragen wat jullie top 3 primes is tot 60 mm, en waarom ?

                bedankt

                Marc
                Ik volg momenteel cursus digitale fotografie en de lesgever raad een 50 mm af, waarom... ik zou het begot niet weten. Maar als hij het zegt zal het wel nuttige informatie zijn zeker.
                Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                Comment


                • #9
                  Re: canon primes

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                  Ik volg momenteel cursus digitale fotografie en de lesgever raad een 50 mm af, waarom... ik zou het begot niet weten. Maar als hij het zegt zal het wel nuttige informatie zijn zeker.
                  Dat vind ik toch altijd onzin, mensen die zoiets afraden. Alsof iemand niet voor zichzelf mag uitmaken welke brandpuntafstand hem het beste ligt. Ieder heeft zijn eigen smaak en stijl.
                  'Leraren' die hun voorkeuren als absolute waarheid voorschotelen, bah.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon primes

                    Logisch dat die 50 wordt afgeraden, want te lang als standaardobjectief op een crop.
                    28 of 30mm als standaard zou veel beter overeenkomen met de beeldhoek van de ogen.

                    Als leraren vanuit een meer gevorderde ontwikkeling geen standpunt meer mogen innemen, wie dan wel. De basis van les volgen is toegeven dat je kan leren van zij die het beter weten.
                    Op basis van argumenten moet je natuurlijk altijd critisch blijven...
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon primes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                      Logisch dat die 50 wordt afgeraden, want te lang als standaardobjectief op een crop.
                      28 of 30mm als standaard zou veel beter overeenkomen met de beeldhoek van de ogen.

                      Als leraren vanuit een meer gevorderde ontwikkeling geen standpunt meer mogen innemen, wie dan wel. De basis van les volgen is toegeven dat je kan leren van zij die het beter weten.
                      Op basis van argumenten moet je natuurlijk altijd kritisch blijven...
                      heerlijk Koen!!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon primes

                        28mm 1.8
                        Mvg Tim

                        Comment

                        Working...
                        X