Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandpunten? 2.8f voor buiten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brandpunten? 2.8f voor buiten?

    Hoi,

    Ik zal eelijk zeggen dat ik totaal niks van brandpunten af weet. Ik hoef geen hele uitleg hoor, want er staat genoeg op het forum.

    Wat ik echter nog niet heb kunnen vinden, is wat het verschil in lichtsterke lenzen?

    Ik wil een lens die zowel binnen (concerten) als buiten goed presteert. Als ik een 2.8f neem, kan ik hier dan ook buiten wel wat mee?

    Zo ja? aarom neemt dan niet iedereen een 2.8f lens?
    http://alifeinmusic.wordpress.com/

  • #2
    Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

    ja die zal buiten zeker evengoed presteren een uit gebreide uitleg laat ik aan de experts over

    wat mij zou tegenhouden voor een 2.8

    BV : moest ik van plan zijn een 70-200 2.8 of 4.0 zou ik voor de 4.0 die om het grote prijsverschil
    (maar ieder zen eigen budget natuurlijk)
    Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

    Comment


    • #3
      Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

      een f2.8 kost soms 2x zoveel als een f4, dus als je het niet nodig hebt zijn het zotte kosten (denk ik dan toch)
      Als je veel binnen wil fotograferen, zal je toch een 2.8 nodig hebben
      No rules. Great shots.
      -
      Online

      Comment


      • #4
        Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
        Zo ja? aarom neemt dan niet iedereen een 2.8f lens?
        Niet iedereen heeft 2.8 centen en spierballen.

        Iedereen neemt zonder meer aan dat de TS een Canon heeft, maar het woord staat niet in het topic.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

          Ik heb geen merk aangeven maar een voorbeeld

          maar ga er vanuit dat TS dezelfde lens vergelijkt maar dan de een lichtsterker als de ander
          eender welk merk

          (doch moet ik je een beetje gelijk geven mits ik met canon schiet heb ik enkel daar een beetje verstand van de prijsen )
          Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

          Comment


          • #6
            Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
            Zo ja? aarom neemt dan niet iedereen een 2.8f lens?
            Natuurlijk door de prijs, maar ook door het gewicht. F2.8 objectieven durven nogal eens wat te wegen.

            Ik gebruik graag F2.8 objectieven omdat deze toelaten met hogere sluitertijden te werken, meestal vlijmscherp zijn als je het diafragma een beetje dichtknijpt (naar bvb F4), en meer speelruimte bieden qua scherptediepte mogelijkheden.

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

              Bedankt dan wordt het de Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP die ik als standaard lens bij mijn Canon 40d ga kopen!

              Ik moet namelijk veel concerten fotograferen, maar ook in de zalen de mensen die op het concert afkomen.
              http://alifeinmusic.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                50 mm is vrij weinig voor concerten, tenzij je op het podium mag
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                  Ja daar kwam ik ook achter. Dat is helemaal geen zoom toch 50??

                  Is een f3.5 ook goed voor concerten?
                  http://alifeinmusic.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                    Voor concerten is een 70(80)-200 2.8 een goede keus, maar die kan voor mensen bij de concerten weer wat te lang zijn. Dus in stappen aanschaffen en de mensen bij de concerten kun je toch flitsen, ik neem aan dat je die foto's niet neemt tijdens het concert.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                      Concertfotografie is een apparte tak binnen de fotografie, omdat je in moeillijke omstandigheden vanuit de moeilijkste beeldhoek in de erbarmelijkste lichtomstandigheden, met dan nog een paar van die lekker blauwe of rode Par64 spots in je lens een degelijke foto wil maken; dan heb je indedaad minstens 2,8 kwaliteitsglas nodig en ook nog zo iets tot een 200 mm.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Deadstar Bekijk bericht
                        Hoi,
                        Zo ja? aarom neemt dan niet iedereen een 2.8f lens?
                        Prijs en gewicht.
                        (het is trouwens f/2.8 en niet 2.8f )
                        Panasonic G1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                          2.8 zoomlenzen die echt goed zijn, hebben een behoorlijk prijskaartje. Voor dat bedrag koop je ook enkele zeer goede en nog lichtsterkere prime lenzen. Hiermee heb je meet mogelijkheden voor spelen met DOF.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            2.8 zoomlenzen die echt goed zijn, hebben een behoorlijk prijskaartje. Voor dat bedrag koop je ook enkele zeer goede en nog lichtsterkere prime lenzen. Hiermee heb je meet mogelijkheden voor spelen met DOF.

                            hahaha sorry f/2.8


                            Prime lenzen? DOF???
                            http://alifeinmusic.wordpress.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brandpunten? 2.8f voor buiten?

                              als het serieus is:
                              F 2.8 is diafragma getal (licht hoevheelheid dat doorgelaten wordt)
                              DOF: depth of field (scherptediepte)
                              primes: lenzen waar je niet mee kan zoomen, maar die meestal een betere kwaliteit bieden voor een lagere prijs op die bepaalde 'zoom' dan een zoomlens.
                              Hier is ook 1.8 of zelfs 1.4 diafragma mogelijk, wat zeker bij concerten nuttig is ;-)
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment

                              Working...
                              X