Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze voor Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze voor Nikon D90

    De Nikon D9 wordt als kit ook aangeboden met een 18-105 objectief. Is dit een goede koop voor een beginnend hobby-fotograaf?
    Of alleen de body met een ander objectief... welk?
    Alle hulp is welkom....

  • #2
    Re: Lenskeuze voor Nikon D90

    Om advies te kunnen geven is het handig te weten wat soort fotografie je van plan bent te doen.
    En eventueel uw budget...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze voor Nikon D90

      Je kent het moment waarop je denkt... daar zou ik graag een fotootje van hebben... dat kan een persoon, een situatie, een landschap, ....
      Budget... zou er +/- 1000 Euro aan willen investeren.

      Comment


      • #4
        Re: Lenskeuze voor Nikon D90

        hallo, om gewoon een fotootjes te maken zoals je zegt zal deze lens zeker wel voldoen. Anderzijds als ik een D90 kocht zou ik er wel een degelijke lens bij kopen apart.
        Ik heb onlangs een Nikkor gekocht en twijfelde tussen de 18-105mm en de 16-85mm, toen ik ze in men handen had heb ik voor de laatste gekozen maar die was wel het dubbele in prijs. Je gaat dan in elk geval boven je budget uitkomen.

        Met de 18-105 heb je al wel een redelijk zoom gebied zeker voor vrij gewone fotos, met de 85mm kom je denk ik net niet toe en moet je dan nog een volgende lens bij aanschaffen.
        Wat een dag, alles in schoonheid
        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

        Comment


        • #5
          Re: Lenskeuze voor Nikon D90

          Mijn advies aan Widescreen is om zich eerst eens te verdiepen met wat leeswerk en het bekijken van foto's.
          Anderzijds biedt trial and error een prima perspectief.
          Aangezien de d90 de eerste tijd in combinatie met de VR kitlens toch niet ver onder de 1000 euro gaat komen, is dat een prima keuze Met andere objectieven blijf je dan niet binnen het budget
          . Blijkt je dan naderhand behoefte te hebben aan meer of andere lenzen dan heb je
          1. weinig afschrijving omdat er altijd vraag is naar zo n vr kitlens
          2 tijd gehad om uit te testen wat je echt wilt hebben en tevens de benodigde euro s en kennis te vergaren.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X