Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 100-300 F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 100-300 F4

    Heeft iemand ervaring of raad ivm Sigma 100-300 F4 voor Canon.
    Ik zoek een lens voor rondreis Z Afrika ( samen met 24-120 F')

    Mijn voorkeur ging uit naar een 70-200 F4 USM; maar ik krijg een aanbod om deze Sigma over te nemen aan 700 Euro ???

    Doen of niet

    Alvast bedankt voor ALLE commentaar

  • #2
    Re: Sigma 100-300 F4

    Tja, ik heb zelf de 70-200 gehad (op men 350d in de tijd). Ondertussen ben ik overgeschakeld naar pentax en heb ik voor hierop een sigma 100-300 F4. Van beeldkwaliteit kan je deze redelijk goed vergelijken (op de sigma heb ik zelfs een 1,4 convertor en dan is de kwaliteit nog aanvaardbaar). De sigma zal minder snel scherpstellen en iets meer lawai maken(geen usm). Maar ja, als ik zo lees, rondreis in Z-Afrika... Dan kan je best wel wat milimeters gebruiken denk ik?
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 100-300 F4

      Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
      Tja, ik heb zelf de 70-200 gehad (op men 350d in de tijd). Ondertussen ben ik overgeschakeld naar pentax en heb ik voor hierop een sigma 100-300 F4. Van beeldkwaliteit kan je deze redelijk goed vergelijken (op de sigma heb ik zelfs een 1,4 convertor en dan is de kwaliteit nog aanvaardbaar). De sigma zal minder snel scherpstellen en iets meer lawai maken(geen usm). Maar ja, als ik zo lees, rondreis in Z-Afrika... Dan kan je best wel wat milimeters gebruiken denk ik?
      Op Pentax is dit idd zo als ik me niet vergis, maar op Canon zit er een zeer snelle USM-motor in de 100-300. Dit is een uitstekende lens die ik bijna altijd vol open gebruik, zeer scherp, mooie kleuren en schitterende bokeh. Dit is eigenlijk mijn beste lens, qua kwaliteit vind ik deze beter dan mijn 24-105 van Canon.
      Dus wat mij betreft een absolute aanrader. 700 euro lijkt me een zeer goede prijs trouwens.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 100-300 F4

        Voor mij is de sigma 100-300 f4 hsm de beste zoomlens uit het sigma aanbod. Snelle en stille AF en op f4 al zeer scherp. icm een tc1.4 zag ik maar heeeeel weining verschil.

        Ik kon nooit beelden van mijn sigma 100-300 f4 en nikon 300 f4 uit elkaar halen.

        Dus voor ik zou zeggen doen
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 100-300 F4

          Ik geloof zeker wat velen hier uit ervaring en de reviews vertellen, maar ik heb eens een erg soft exemplaar aangeboden gekregen

          Zou toch maar even testen

          Filtermaat 82mm

          Met het licht in Afrika zal je IS niet zo nodig hebben

          Prettige reis

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 100-300 F4

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            Voor mij is de sigma 100-300 f4 hsm de beste zoomlens uit het sigma aanbod.
            Je vergeet de allerbeste zoom van Sigma . . . de SIgma 120-300 f/2.8 Prijs ligt natuurlijk iets hoger.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 100-300 F4

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Je vergeet de allerbeste zoom van Sigma . . . de SIgma 120-300 f/2.8 Prijs ligt natuurlijk iets hoger.
              Deze is inderdaad zeer goed en zeer lichtsterk maar of die scherper is betwijfel ik.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 100-300 F4

                Geloof me, die is scherper ... Je zeult dan wel 2,6 kg lens mee, maar wel f2,8 van 120 tot 300mm.

                Met een 1,4 tc is deze ook nog zeer goed, met een 2,0 tc moet je al naar f8.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 100-300 F4

                  Alvast bedankt voor alle reacties.
                  Mag ik er nog eens op wijzen dat het gaat om een Sigma 100-300 met UV filter aangeboden aan 700 Euro. Op de lens staat echter nergens vermeld dat het een HSM is.
                  Op de site van Konijnenberg lees ik dat er versies bestaan zonder HSM vandaar dat in mij ogen
                  de prijsstelling van 700 Euro voor deze lens begint te wankelen ;zodat ik nog eens goed moet nadenken over de rit naar Zuid nederland om de lens te testen.
                  Ik blijf me toch ook maar focussen op een Canon 70-200. Af en toe is er op BD een mooie aanbieding;maar ofwel ben ik te laat of te laag.

                  Nogmaals dank voor de tips en verder advies of negative commentaar lees ik graag

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 100-300 F4

                    Paul,

                    Voor Canon of Nikon zijn dit sowieso HSM versies. Het enige verschil dat je kan hebben is DG of niet-DG (heeft te maken met de coating).

                    De enige niet-HSM varianten die er bestaan zijn volgens mij de Sony / Minolta en de Pentax modellen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 100-300 F4

                      Ik heb de Sigma 100-300 f4 samen met de 1.4 extender speciaal gekocht voor mijn reis naar Zuid Afrika.De meeste foto's in de wildparken zijn met die combinatie genomen.

                      Je kan mijn foto's bekijken op :

                      http://foto.zita.be/2755234228

                      Let wel foto's zijn resized maar geven toch nog idee wat mogelijk is.

                      Hier zie je een full size sample op 420mm f7.1 1/400 iso200 :

                      http://users.telenet.be/fotogallery/bd/sample.jpg

                      mir
                      Last edited by mir; 31 oktober 2008, 21:48.
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment

                      Working...
                      X