Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilema, raak er maar niet uit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilema, raak er maar niet uit!

    Het bekende dilemma;

    de canon 70-200 F4
    of
    de sigma 70-200 F2.8


    Ik raak er gewoon niet uit... iemand advies?

    ik denk persoonlijk dat de sigma beter is omdat die lichtsterker is ...

    ik wil ze vooral gebruiken voor mensen en modellen te fotograferen

    graag jullie mening, bevindingen, advies.

    alvast bedankt!

    glenn
    No rules. Great shots.
    -
    Online

  • #2
    Re: dilema, raak er maar niet uit!

    Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
    Het bekende dilemma;

    de canon 70-200 F4
    of
    de sigma 70-200 F2.8


    Ik raak er gewoon niet uit... iemand advies?
    Ja, neem gewoon het compromis: Canon 70-200 F2.8

    Comment


    • #3
      Re: dilema, raak er maar niet uit!

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ja, neem gewoon het compromis: Canon 70-200 F2.8
      zou toch liever bij deze 2 bedragen blijven
      ben maar student e wil nog wat geld overhouden
      No rules. Great shots.
      -
      Online

      Comment


      • #4
        Re: dilema, raak er maar niet uit!

        Al eens nagedacht over een Canon EF-S 55-250?
        Ok, je bent student maar naar ik kan zien ben je student fotografie, waarom dan niet ineens doorsparen voor een 70-200IS?

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: dilema, raak er maar niet uit!

          55-250 is een goede lens, maar zou een vast diafragma willen..
          doorsparen, misschien wel, maar de opdrachten beginnen te komen (heb volgende week al redelijk wat werk te doen...)
          als ik een goede 2e hands zou vinden zou ik die wel nemen, maarjah, ze zijn zeldzaam 2e hands
          No rules. Great shots.
          -
          Online

          Comment


          • #6
            Re: dilema, raak er maar niet uit!

            Geld overhouden? Waar is dat goed voor?

            't Is natuurlijk afhankelijk van hoe je mensen en modellen wilt fotograferen - ik zou zelf nooit kleiner gaan dan de 2.8 als je van weinig DOF houdt. Ik zit meestal op 2,8 - 3.5. Zie m'n People gallery.

            Comment


            • #7
              Re: dilema, raak er maar niet uit!

              foto's zijn goed scherp voor 2.8!
              zouden de resultaten met de sigma 2.8 hetzelfde zijn? (of in benadering)
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: dilema, raak er maar niet uit!

                Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                foto's zijn goed scherp voor 2.8!
                zouden de resultaten met de sigma 2.8 hetzelfde zijn? (of in benadering)
                Geen idee, maar het verschil in geld zal wel ergens inzitten en vast niet alleen in de 'naam'..

                Comment


                • #9
                  Re: dilema, raak er maar niet uit!

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                  Comment


                  • #10
                    Re: dilema, raak er maar niet uit!

                    Ik zou een 70-200 f2.8 (liefst met IS) tweedehands van Canon aanraden.
                    Er zijn er genoeg
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: dilema, raak er maar niet uit!

                      Ik heb zelf de Sigma gehad, maar omdat mijn exemplaar vrij soft was op f2,8 heb ik die meestal toch maar vanaf f4 gebruikt (en dan is ze wel heel scherp).

                      Als je een tweedehands 70-200 f4 L koopt, dan kan je die later voor bijna hetzelfde bedrag weer verkopen want die blijven hun waarde goed behouden.

                      Je moet zelfs nog niet lang zoeken naar een tweedehands, er staat er hier al eentje te koop:


                      Als je echt een portretlens wil die met een heel grote diafragma-opening al heel scherp is, dan zal je eerder moeten uitkijken naar een 85mm f1,8 of zelfs een 135mm f2 L (maar die is ook niet goedkoop).
                      Als je de mensen en modellen volledig op de foto wil krijgen, dan is 70mm al heel lang wanneer je in de studio werkt (of het moet een heel grote studio zijn).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: dilema, raak er maar niet uit!

                        ik heb zelf die sigma 70-200 2.8 voor mijn concerten en die is al vrij scherp op 2.8.
                        en is bovenal betaalbaar want de sky is altijd de limit.

                        Als nikonian heb ik ook lang getwijfeld maar de merkeigen versie van 70-200 2.8 maar na beide testen koos ik toch voor de sigma omwille van zijn betaalbaarheid want ik heb een groot verlanglijstje.

                        een merkeigen lens zal misschien een fractie sneller zijn maar soms heb ik het gevoel dat het ook in het hoofd zit . Soms houdt men te weinig rekening met ook de budgetaire mogelijkheden, zeker bij studenten en is het duurste altijd het beste .

                        een 85 1.8 is ook prima scherp maar dan moet je zeker als zijn van een frontage plaatjes en voldoende bewegingsruimte hebben.
                        mijn standaard concertuitrusting is mijn 70-200 2.8 , 17-70 2.8 (vooral voor de 17 mm op 2.8) en mijn 50mm 1.8 heb ik nog als kleinnood mee. Maar 90 % is toch 70-200.
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: dilema, raak er maar niet uit!

                          Ik zou je in de eerste plaats ook een 135L aanraden, maar die is toch nog ietsje duurder (+- 700 EUR tweedehands). Van zodra de 135 mm/2.0 in de lenstas zat, heb ik de 70-200 IS nooit meer gebruikt. Ook de 100mm/2.0 is een zéér goede lens (en op een APS camera wat mij betreft nog een iets betere 'lengte'.

                          En als je dan toch moet kiezen tussen de lenzen die je zelf aangeeft...ik zou het niet weten, dat hangt volledig van jou af . Waarom geen Tamron 70-200 mm /2.8
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: dilema, raak er maar niet uit!

                            Ook mijn advies: een 1.8 85 of 2.0 100mm; deze lensen hebben ook nog een snelle AF, zijn compact en niet "bedreigend" voor de mensen.
                            Tweedehands geraak je er aan tussen de 220 en 270 euro.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: dilema, raak er maar niet uit!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ook mijn advies: een 1.8 85 of 2.0 100mm; deze lensen hebben ook nog een snelle AF, zijn compact en niet "bedreigend" voor de mensen.
                              Wat bedoel je met bedreigend?

                              Comment

                              Working...
                              X