Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens

    Hey,

    Ik heb een Canon 400D met kitlens 18-55 en extra lens EF55-200mm F4.5-5.6II USM
    Ik zou nog een lens bij willen die ik wat voor alles kan gebruiken, ik ga binnekort naar Parijs en wat musea gebruiken waar je waarschijnlijk niet mag flitsen, dus daar moet ze gebruikt kunnen worden.
    Maar ook voor bv mooie foto's in de stad en op de "Eifeltoren " te kunnen maken.
    Laat mij van jullie wijze kennis leren

  • #2
    Re: All-round lens

    de nieuwe EFS 18-200 met IS ?
    5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
    Fuji Finepix F30

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk1980 Bekijk bericht
      Hey,

      Ik heb een Canon 400D met kitlens 18-55 en extra lens EF55-200mm F4.5-5.6II USM
      Ik zou nog een lens bij willen die ik wat voor alles kan gebruiken, ik ga binnekort naar Parijs en wat musea gebruiken waar je waarschijnlijk niet mag flitsen, dus daar moet ze gebruikt kunnen worden.
      Maar ook voor bv mooie foto's in de stad en op de "Eifeltoren " te kunnen maken.
      Laat mij van jullie wijze kennis leren
      Wat u nodig heeft is een lichtsterk objectief genre Canon EF 28mm f/1.8 USM dit is +/- een 45mm op je 400D. Of de Canon EF 35mm F 1.4 L USM, maar dit is een duur objectief en zou een 56mm zijn op uw toestel. Met die voorgestelde 18-200 ben je geen stap verder dan je twee kitlenzen.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens

        waarom zou dat niet met je huidige lenzen gaan.
        of ben je van plan het meeste tijd binnen te schieten, dan inderdaad uitzien naar een lichtsterkere lens, 1.4 of 1.8 en die zijn er genoeg, ook tweedehands.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens

          Niet altijd binnen, maar als ik, nu het buiten sneller donker wordt, ook wa wil trekken, ga ik dan toekomen met die lenzen die ik nu heb.
          Zou ik dan vast brandpunt of zoomlens nemen???

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens

            Een beetje afhankelijk van je budget denk ik. Ik heb net dezelfde lenzen als jij en inderdaad, in sommige omstandigheden is het om triestig van te worden.

            Ik heb me al een canon 50mm 1.8 aangeschaft. Zeer lichtsterk, lekkere DOF, wel een vast brandpunt, maar ja de voetenzoom kan wel wat goedmaken, natuurlijk niet altijd. Kostprijs: vanaf 84€ moet dit wel lukken.

            Een canon 17-55 2.8 is ook lichtsterk en heeft zoom, voor stadsfotografie een goede lens, ter vervanging van je kitlens, én er zit ook nog es IS op, kostenplaatje: vanaf 825€ vindt je hem. Goedkoper zijn de vergelijkbare lichtsterke lenzen bij Sigma en Tamron, maar dan wel zonder IS. De Tamron 17-50 2.8 zit rond de 350€ dacht ik.

            Mvg
            Moa

            Comment


            • #7
              Re: All-round lens

              En de deze????

              Comment


              • #8
                Re: All-round lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk1980 Bekijk bericht
                tja,, maar das een 200mm hè.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: All-round lens

                  Ik heb er dus geen flauw idee van he.
                  Maar de licht sterkte is wel voldoende hé???

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk1980 Bekijk bericht
                    Niet altijd binnen, maar als ik, nu het buiten sneller donker wordt, ook wa wil trekken, ga ik dan toekomen met die lenzen die ik nu heb.
                    Zou ik dan vast brandpunt of zoomlens nemen???
                    Als het (te) donker is, dan is geen enkele lens lichtsterk genoeg...

                    Voor avond of nachtfotografie is een statief een veel betere investering dan een lichtsterke lens.

                    Met een lichtsterke lens moet je ook rekening houden met de heel kleine scherptediepte als je het diafragma volledig open zet. En dat is niet voor elke foto de beste oplossing.

                    In sommige omstandigheden kan een lichtsterke prime wel het verschil maken zodat je nog wel een foto kan maken, die je niet had kunnen maken met een minder lichtsteke lens.
                    Maar dan gaat het over bewegende onderwerpen, stilstaande onderwerpen kan je altijd fotograferen met een goedkope lens, zolang de camera maar op een statief staat.

                    Voor musea kan een lens met beeldstabilisatie ook wel eens een goed hulpmiddel zijn (bijvoorbeeld een EF-S 17-55 f2,8 IS), want daar zal je geen statief of flits mogen gebruiken.
                    (Op heel wat plaatsen mag je zelfs geen foto's maken.)
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round lens

                      Bij een museum krijg je de mooiste foto's door het boekje te kopen bij de ingang, kun je meer van de kunst of wat dan ook genieten en lopen ook die andere museumbezoekers niet in de weg.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Bij een museum krijg je de mooiste foto's door het boekje te kopen bij de ingang, kun je meer van de kunst of wat dan ook genieten en lopen ook die andere museumbezoekers niet in de weg.
                        en das bij de meeste Kerken nu ook al zo.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round lens

                          Da weet ik, maar ik kan het niet laten van toch te proberen als ik daar ben
                          Toch bedankt allemaal

                          Comment

                          Working...
                          X