Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

    Iemand al ervaringen met deze lens Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 XR Di LD Aspherical [IF] MACRO (Model A09NII) dus het model met ingebouwde motor op een D40x?
    De zoekfunctie leerde me dat het model zonder motor snellere af zou hebben?
    Flickr

  • #2
    Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
    De zoekfunctie leerde me dat het model zonder motor snellere af zou hebben?
    Dan in alle geval toch niet op je D40x: daarop heeft de Tamron zonder motor immers geen AF.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Dan in alle geval toch niet op je D40x: daarop heeft de Tamron zonder motor immers geen AF.
      Weet ik, maar daar ik toch D90/D300 zou willen (ben er nog niet uit), zou ik graag de verschillen weten. Vrees wel dat er niemand zal zijn die beiden heeft.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

        Vond dit op dpreview: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29784110
        People talk about the Tamron 28-75 which I really like but get the older one. Got both an older and the newer one with the internal motor and the newer one is not as sharp. Seems like many others are saying the same thing. Or maybe the AF need fine tuning but that my opinion on the 28-75
        Kan iemand dit bevestigen?
        Heb eens naar foto Rubens gebeld en de versie die ze binnen hadden was met motor...
        Flickr

        Comment


        • #5
          7

          Als het je kan helpen: ik gebruik de Tamron 17-50 2.8 (nieuwe versie) op een D50 en een D200.

          Ik ben er niet tevreden van: scherpte niet wat het moet zijn, langzame focus (valt erg op in vergelijking met bv een 18-55 van Nikon, de kitlens van de D50).

          R

          Comment


          • #6
            Re: 7

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Als het je kan helpen: ik gebruik de Tamron 17-50 2.8 (nieuwe versie) op een D50 en een D200.

            Ik ben er niet tevreden van: scherpte niet wat het moet zijn, langzame focus (valt erg op in vergelijking met bv een 18-55 van Nikon, de kitlens van de D50).

            R
            Misschien heb je een slechte versie ? Gaan omruilen ??

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

              Ik heb die versie gekocht voor mijn neef die een D40 heeft, ik heb ze uitgebreid getest op zijn D40 (o.a. focustest) en ze werkt echt prima, mooi bokeh, zoals de voorganger al was, de focussnelheid is ook meer dan ok. Mooie scherpe all-round-lens vr een zeer goeie prijs !
              btw: gekocht via www.geheugenkaart.be, staat daar mooi geprijst
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

                Hoi allemaal

                ik wil die lens ook. ik heb nog wel geen toestel.

                ofwel neem ik een pentax met die lens (dus zonder motor)
                ofwel de nikon D80 met die lens. maar als die lens niet zo goed is kan ik evengoed een echt nikor 18-70 nemen (die is wel f3.5-5.6), zie je dat verschil hard tussen 2.8 en 3.5?

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                  Ik heb die versie gekocht voor mijn neef die een D40 heeft, ik heb ze uitgebreid getest op zijn D40 (o.a. focustest) en ze werkt echt prima, mooi bokeh, zoals de voorganger al was, de focussnelheid is ook meer dan ok. Mooie scherpe all-round-lens vr een zeer goeie prijs !
                  btw: gekocht via www.geheugenkaart.be, staat daar mooi geprijst
                  Even gekeken op geheugenkaart, is daar inderdaad 20 euro goedkoper. Maar in de specificaties staat: niet geschikt voor D40. Is dit dan niet zo?
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 op D40x

                    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                    Even gekeken op geheugenkaart, is daar inderdaad 20 euro goedkoper. Maar in de specificaties staat: niet geschikt voor D40. Is dit dan niet zo?
                    mail hem eens, hij heeft de versie vr de D40 is stok (deze MET interne scherpstelmotor) + 5 jaar garantie
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

                    Comment

                    Working...
                    X